2015. január 12., hétfő

Versenyautó születik 79 – Motorprojekt ON

Ahogy arról már az előző posztban beszámoltam, egyeztettem a Zolival a motor kiszerelése és szétborítása ügyében. Ahogy azt megbeszéltük, az év első munkahetén lekerült a Pulsar a „műtőbe”. A Yaris gyertyáival ugyan indult és le is tudtam volna menni (talán) a Zolihoz, de mivel Gergő barátom felajánlotta a tartalék gyertyáit kölcsönbe, így nem kellett aggódnom a gyertyák hengerbe csöppenése miatt. Ezúton is köszönöm Geri!

A megváltó gyertyák
Elérkezett a várva várt pillanat, beraktam az aksit, indítóztam és pöcc-röff beindult. A hideg miatt az alapjárat 2000-es fordulat körül volt pár másodpercig. Nem szépítem, nagyon szar hangja volt. Egy harkály elbújt volna szégyenében a motor „kopácsolását" hallva. Pár másodperc múlva lejebb esett a fordulatszám és olyan szép hangja volt, amit eddig nem hallottam. Járt mind a négy henger, finoman duruzsolt, mintha nyoma se lett volna hibának. Kapcsoltam egy lámpát, nyitottam a kaput és már tolattam is ki. Havas, ónosesős talajon fölfelé indultam az utcában. Nem akartam nagyon forgatni, de azért az elindulásnál megjelent a nagymosoly a két fülem között. Úgy indult el a meredek utcában a csúszós talajon fölfele, mint még semmi a seggem alatt!!! Mindezt 1000 éves,  kopott és rerepedezett nyári gumikon. Óvatosan végigváltogatva, alacsony fordulaton legurultam a Zolihoz. A váltó tette a dolgát, bár ez a bal kezes váltás nem az én világom. Biztos hozzá lehet szokni, de úgy érzem ez nekem kimarad. 
Szóval elérkezett a nagy nap, elkezdődött valami. Első nekifutásra még az volt a terv, hogy a Zoli kiveszi a motort és a váltót, aztán tréleren hazaviszi a bódét, hogy egyrészt neki ne legyen útba, másrészt, hogy továbbra is tudjam vakarni a kátrányt belőle. Viszont most abban maradtunk, hogy megnézi mi van a motorban, ha nincs nagy dráma és már kint van a motor, akkor meglépjük a balosítást is. Legrosszabb esetre is fel vagyok készülve, ami egy új motor vételét jelentené akkor, ha a motor belseje nagy mértékben sérült lenne. A legvalószínűbb variáció így látatlanban az új főtengely és versenycsapágyak beszerzését vonná maga után. Ha belelát a motorba, akkor már okosabbak leszünk. Addig marad a remény és az optimizmus. Amint van fejlemény jelentkezem!!!

1 megjegyzés:

  1. Már nagyon vártam a motor rendbetételéről szóló részeket! Végre! Kitartás! ;-)

    VálaszTörlés