2015. április 13., hétfő

Versenyautó születik 87 – Lökhárítót tartó vas

A múlt héten megmutattam a hátsó lökhárító laminálásást. Ahhoz, hogy tovább tudjak vele haladni, rendbe kellett tennem a lökhárítót tartó vasat. Kikalapáltam és egy kicsit könnyítettem ezen is. Erről olvashattok ma.
A lökhárítón nem látszott, de valaminek nekitolathatott az előző gazdája. Meg volt nyomódva középen a vas, de erről már írtam egy korábbi posztban (itt).

Így nézett ki a lökhárító levétele után
Kalapácsok segítségével helyrepofoztam egy kicsit, hogy kinézzen valahogy.

Így nézett ki közelről
Egy kis kalapálás után pedig így
Helyére próbálva
Egész jól sikerült
Lecsiszoltam és rozsdaoldóval lekentem a korrodált részeket.

Rozsdaoldózva
Lecsiszolva, rozsdaoldózva
Ez volt a kalapált rész
Másnap kicsit lecsiszoltam és zsírtalanítottam a tartóvasat, majd lefújtam a fémtiszta részeket egy kis alapozóval. Egyrészt azért, hogy ne rozsdásodjon vissza, másrészt a szürke alapozóra könnyebb jelölni ceruzával, mint a fekete festékre :)

Alapozóval lefújva kívülről...
...és belülről is
Ongrofoamból stancoltam 22 milliméteres köröket, feldobáltam a vasra, majd körberajzoltam őket ceruzával. A felrajzolt köröket kifúrtam egy Bosch lyukfúróval. A 60. lyuknál azon gondolkodtam, hogy mégis sikerült Bosc-éknak egy olyan terméket gyártani, ami el is látja a funkcióját. Aztán a 100. lyuk környékén ez megváltozott. Bitang kemény volt mondjuk a lemez, a fúró éle is kopott, de egy kínszenvedés volt a maradék lyukak kifúrása. Nem mertem megszámolni, de nagyjából 150-en lehetnek.

Sablonok a helyükön
Körberajzolva
Lyukfúró eszköz
Alakul az első :)
Kész az első
Jó lesz ez
Pár órával később....
3198 gramm maradt a gyári 3679 grammból. Az 481 gramm. Fél kilóért megérte? NEM. Soha többet ilyen baromságot. Szóval most, hogy ez is megvan felpróbáltam az autóra.

Na ebből nem fog látszani semmi, ha kész lesz egyszer...
A lyukak széle nagyon sorjás lett, ezért lecsiszoltam mindet.

Jobb oldali volt a gyári fej, és a bal oldalira kopott
Szintén zenész, de kiváló lett, mert egyszerre mindkét oldalát rendbe rakta a lemeznek
Ennyi fért bele a héten. Kicsit felgyorsultak az események a magánéletemben. Találtam melót, úgy néz ki bevált és végre jól érzem magam. Ami jó hír, viszont kevesebb idő jut újra az autóra. Emellett a feleségem is és a kislányom is elkapott valami magas lázzal járó vírusos torokgyulladást. Őket is ápolgattam egy kicsit, de most már látom a fényt az alagút végén. A blog pufferanyaga ezennel elfogyott. Ha a héten sikerül haladnom a lökhárítóval, akkor jelentkezem, ellenkező esetben egy kis szünet lesz ismét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése