2015. június 1., hétfő

Versenyautó születik 89 – Hátsó lökhárító fényezése

Újra itt :) Már olyan régen írtam, hogy komolyan utána kellett néznem, mi történt az utolsó posztban. A lökhárító szerkezetileg kész volt, fel is próbáltam az autóra. A mai posztban megmutatom, hogyan sikerült befejezni és fényezni.
Levettem az autóról, bevittem a műhelybe és egy speciális lökhárító gittel kijavítottam az apró hibákat. Ez egy rugalmasra keményedő poliészter gitt, ami a felső poliészter gél rétegemhez nem hogy csak jól tapad, hanem szinte eggyé válik vele.

Rugalmas poliészter gitt felhordva
Nagyon kicsi mélyedések, egyenetlenségek voltak csak, de nem akartam többször gittelni, így amellett döntöttem, hogy inkább vastagabban hordom fel az anyagot és azt visszacsiszolom. A kényesebb részekre egyből fújtam egy kis szórógittet is.

Szórógittezve
Másnap lecsiszoltam, kialakítottam a két oldalsó tartófület és felpróbáltam az autóra.

Megcsiszolva
Felpróbálva az autóra
Újra leszereltem, alaposan megtakarítottam és jöhetett a szórógitt réteg. Nem bírtam megállni, újra fel kellett próbálnom, hogy hogy áll neki ez a szín.

Frissen fújva
Utolsó próba
Minden tökéletesen stimmelt, ezért újra leszereltem, bevittem a műhelybe, megcsiszoltam 1000-es csiszolópapírral, alaposan portalanítottam, majd jöhetett az alapozó réteg.

1000-es papírral átcsiszolva
Alapozva
Megint hagytam egy napot száradni, majd úgy döntöttem, hogy mégis lefújom feketére, nem hagyom szürkén. Három réteg fényes fekete réteget kapott. Azt elfelejtetem megemlíteni, hogy Motip spray-ből fújtam a szórógittet, az alapozót és a feketét is. Nem egy professzionális megoldás, de legalább én csináltam az elejétől a végéig.

Megteszi :)
Tavaly a nyári Toyota találkozó előtti napon fújtam a géptetőt feketére. Másnap a negyven fokos meleg meg is tette a hatását. Sajnos 1-2 helyen felpúposodott a friss fényezés és úgy keményedett ki. Hogy ezt elkerüljem, most egy hétig a műhelybe hagytam száradni. Közben a felszereléshez szükséges gyári lemezanyát megpróbáltam kicsit helyrepofozni.

A sárfogó gumin lévő lemezanyát kicsit megette az idő vasfoga
1 nap rozsdaoldós fürdőben
Alapozva, már amennyi maradt a rozsda éltüntetése után
Aztán lefújtam feketére is
Mielőtt felraknám a lököst, leszedtem a tartóvasat és kijavítottam mindenhol, ahol a sok próbálás miatt picit levertem róla az alapozót. Lefújtam az ominózus helyeket, majd másnap összeraktam a hátsó traktust. A vonószem is kicsit rozsdás volt, ezért lecsiszoltam és azt is lefújtam feketére.

Csak ennyire volt viharvert...
Megcsiszolva
Alapozva
A lökhárító vas mögötti részt kicsit megtakarítottam, amíg száradt az alapozó, majd lefújtam feketére a vonószemet.

Hátsó rész megtakarítva
Feketére fújva
Nem maradt más hátra, mint a lökhárító vas és a kompozit lökhárító felszerelése. Hagytam egy kis időt a frissen fújt vonószem száradásának, aztán óvatosan felcsavaroztam mindent.

 A lökhárító vas is a helyén
Tádáááááááám
Asszem ez is kész
Csak az összehasonlítás kedvéért, így nézett ki a hátulja, amikor hozzám került. Egy kicsit lógott a leszakadt fülű lökhárító. Nem csoda, hiszen az autó ki lett szélesítve, a lökös meg csak rá lett feszítve.

Innen indultam...
Ha majd meglesz a végleges gumiméret és a végleges hasmagasság, akkor tudok foglalkozni a diffúzorral is. Addig viszont más kompozit elemmel nem tudok haladni. A két első sárvédőelemet lehetne kicsit gittelni és őket is lefújni feketére. Valamint még a kátrányvakarásból is majdnem a fele hátravan. Szóval van még egy kevés teendőm, csak az időm is engedje...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése