Az elmúlt hét nagy izgalommal telt. Simigeri barátom küldött egy linket, az egyik közösségi portálon. Konkrétan ezt írta:
|
Így indult... |
Gyorsan kattintok a linkre és láss csodát, egy balkormányos Sunny és egy eladó motor+váltó a hirdetés tárgya.
|
Maga a hirdetés |
Vadul el is kezdtük mindketten hívogatni. Egyikünknek sem vette fel a telefont a megadott számon, ezért küldtem neki egy sms-t, hogy ha még aktuális, legyen szíves, hívjon fel. Este nyolc óra magasságában meg is csörrent a telefonom. Egy +43-as szám volt a kijelzőn. Láttam én a hirdetésből, hogy kétszáz kilométernél is messzebb van az eladó, de nem gondoltam volna, hogy Ausztriában. Mint utóbb kiderült, nem is ott volt, csupán az itthoni fizetések helyett inkább Ő is a korrekt fizetést választotta, így a sógoréknál melózik. Na de kicsit elkanyarodtam a témától. Szóval csörög a telefon, izgatottan felkaptam és egyből a lényegre tértünk. Kérdeztem, hogy mi van meg a hirdetésből, és hogy konkrétan minek mennyi az ára. A bódét sajnos már elvitték Ausztriába. Kicsit letörtem, mert a képen jól látszott, hogy balkormányos a darab, de az eladó folytatta: a motor, váltó megvan még. Sőt, van még egy SR20DE (2 literes szívó GTi) motor és a hozzá tartozó váltó, egyben eladó a pakk. Este lévén már nem tudtam felhívni a Zolit, de megígértem az eladónak, hogy másnap hívom, csak egyeztetnem kell a szerelőmmel. Másnap emberi időben egyeztettem a Zolival és abban maradtunk, hogy bár nincs rá garancia, hogy jó lesz a motor, az árra és az alkatrészhiányra való tekintettel lehet, hogy meg kéne próbálni. Nekem több se kellett, elöntötte az agyamat az adrenalin. Úgy tudtam, hogy a GTi váltó felmegy a GTI-R váltó helyére. Gerivel egyeztettem és tuti ami tuti alapon kicikkszámoztam mindkét váltó belének alkatrészeit. Egy-két cucc stimmelt csak benne, és jól láthatóan sokkal gyengébb alkatrészekből áll a sima GTi váltó, ami nem is csoda. Így tehát az volt a cél, hogy minél többet alkudjak, ha egyáltalán eladja az összkerekes váltót a motorral. Este fel is hívtam emberünket, majd hosszas beszélgetés után kiderült, hogy az Ő autója volt, jól ment az autó, csak kékesen füstölt. Kezdet lefelé görbülni a szám, majd folytatta a storyt. A motor szét lett szedve, fel lett újítva. Kérdeztem egyből, hogy és mi volt a baja. A válasz a következő volt: a négyes hengerből, amikor vette ki a dugattyút, a gyűrűk közül kipotyogott egy kis dugattyúdarab.
|
A sérült dugattyú |
Egyből kérdeztem is – közbevágva – hogy nem sérült-e meg a henger fala. Esküdött rá, hogy még a gyári hónolás is látszik, nincs sérülés a henger falán. Majd folytatta, hogy magának építette, csak közbeszólt az élet. A lényeg, hogy vett bele négy bontott dugattyút (hajtókarral együtt, mert csak így volt eladó), és új gyűrűszettel, csapágyakkal, szimeringekkel össze lett rakva a motor. Nem nagyon győzött meg, hogy ép a henger, ezért folytatta, hogy ha sérült lett volna, akkor nem csak a dugattyúkat vette volna meg, hanem a blokkot is, de megtartotta a törött dugót, hogy meg tudja mutatni eladásnál (fenti képen látszik). Lényeg a lényeg, megkértem, hogy szombatig ne adja el, szombaton elmegyek érte. Mivel a Yarisba nem fért be, megfűztem fatert, hogy a 307-es kombi puggal jöjjön el velem a motyókért. Kicsit húzta a száját jogosan, mondván túl nehéz és nagy ez egy személyautóba. Szereztünk hát kölcsönbe egy Seat Inca-t (VW Caddy alteregója) és azzal vágtunk neki a 270 kilométeres útnak. Szombat reggel 7-kor indultunk át a városon és az M7-esen, meg se álltunk a balcsi végéig. Ott egy kis kacskaringó után oda is értünk Zalatárnokra.
|
Inca |
|
Szerencsére nem volt nagy forgalom |
|
Elég jól álltunk időben, ezért megálltunk egy reggelire |
Egy kis nyújtózás és néhány falat után visszapattantunk a sárkányba és meg sem álltunk a célig.
|
Megérkeztünk |
Már telefonban is említette az eladó, hogy öreg ritkaságokat gyűjt, főként Porsche-kat, de azért tátva maradt a szám, amikor megérkeztünk.
|
Mindenfelé autók... |
|
Hiányosak |
|
Félkészek |
|
és ez a '71-es 914-es is |
Egy rövid beszélgetés után rátértünk a tárgyra. A GTi motyók nem kellenek, így olcsóbban szeretném elvinni a többit. Egy bizonyos számig lementünk, de utána éreztem, hogy egy forinttal sem fogunk lejjebb menni, így taktikát váltottam. Belealkudtam az árba az összes fellelhető tartozékot.
|
Előtérben a turbós, háttérben a Gti motor |
Így alakult, hogy elhoztuk a motort, rajta a turbót (valami kínai turbó, ennek még nem tisztázott a jövője), a kuplungot lendkerékkel, a gyári intercoolert, egy nagyobb direktszűrőt, két vezérműtengelyt, a motor kábelkötegét, az ECU-t, a váltót osztóművel, egy zárhidat és még egy rahedli motyót.
|
A motor |
|
A gyári cooler |
|
A szűrő és a légtömegmérő |
|
Tengelyek |
|
Zárhíd, az enyémről hiányzó gumikkal |
|
Egy rakat alkatrész |
|
Váltó az osztóművel (benne a 2 difi) |
|
Felpakolva, még az új szíjakat is elhoztuk :) |
Dél körül indultunk vissza, és háromra haza is értünk. A motor kivételével mindent lepakoltam a műhelybe, a motort pedig elvittem a Zolihoz.
|
Végállomás |
Ha ideje engedi szét lesz borítva és kiderül, hogy sérült-e valami odabent. Valamikor leviszem hozzá a Pulsart is, aminek szintén szét lesz szedve a motorja és a kettőből csinál egy bitangot. Dátum, időpont nincs, nem rohanunk sehova, addig is gyűlik a kincstár...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése