2016. február 1., hétfő

Versenyautó születik 101 – A jobbos ajtó két oldalának egyesítése

Az előző posztot ott hagytam abba, hogy az ajtó belső oldalán kialakítottam a rögzítési pontokat. Ma a külső és belső oldal egyesítéséről olvashattok, de kiderül az is, hogy mit szúrtam el már megint...
Még mielőtt nekifogtam volna az egyesítésnek, az ablak alatti „ragyás” részt ki kellett javítanom. Lecsiszoltam, és rugalmas poliészter gittel kitöltöttem a réseket, majd visszacsiszoltam a felületet.

Ominózus rész lecsiszolva
Rugalmas poliészter gittel kitöltve
Visszacsiszolva
Alaposan átnéztem a belső oldal egész felületét hibák után kutatva. A zár felőli oldalon találtam néhány nagyobb légbuborékot, melyet szintén gittel töltöttem fel.

Javítások szürkével
Kifúrtam az összes lukat, lecsiszoltam a lukak letakarásából adódott fölösleges anyagvastagságot, majd a kényesebb helyeken fújtam rá egy réteg szórógittet.

Belső oldal ragasztásra kész
Megfordítottam a belső oldalt, ráhelyeztem a külsejét, ideiglenesen pozicionáltam csipeszek segítségével, majd a szándékosan vastagra hagyott keretnél több helyen megfúrtam, hogy csavarokkal pozicionálhassam a két oldalt.

Csavarokkal pozícionálva
Igen ám, de amint a tükröt is a helyére próbáltam, jött a meglepetés. :( A külső oldalt szépen kialakítottam, a belsőn is ki volt vágva minden. Akkor hol a hiba?! Ott, hogy a gyári ajtón a külső és belső lemez között volt egy harmadik is. Ennek semmi más szerepe nincs, mint hogy a tükröt három csavarral rögzítse. Úgyhogy a ragasztás aznapra elmaradt, helyette ki kellett alakítanom a három rögzítési pontot.

Ott a három rögzítési pont, melyeket sehova sem tudok csavarozni
Egy habosított pvc darabba kifúrtam a csavarok, az állításhoz szükséges kar és a pozicionáló „bütyök” helyét. Ezt az ongródarabot gyurma segítségével rögzítettem az ajtó külső héjának belső felén, leragasztottam a lukakat egy fóliával, majd rálamináltam 4-5 réteg szövetet.

Az ongró kifúrkálva

Gyurmával rögzítve a helyén
Lefóliázva
Laminálva
Másnap megfordítottam a külső oldalt, kiszedtem a gyurma és ongródarabokat, majd kifúrtam a kellő helyeken.

Megfordítva
Ongro és gyurma nélkül
Kifúrva
Tükör a helyén
Belső oldal rápróbálva
Egynapos bónusz kitérő után most már tényleg jöhetett az összeragasztás. A szokásos méhsejtcellás Coremat-ból 5-6 centi széles csíkokat vágtam, majd végigraktam az ajtó belső oldalán.

Coremat csíkok bejelölve
Coremat a helyén
A csavarok közvetlen környezetében kivágtam az anyagot, hogy át tudjam majd dugni rajta a csavarokat. Utána jöhetett a gyantázás, az illesztés és a csipeszelés.

Csavarhelyek kivágva
Epoxi gyantával lekenve
Külső és belső réteg összeillesztve, csavarokkal rögzítve
Az ablak fölötti szél egy kis epoxival átitatott üvegszalaggal rögzítve
Az egyenletes rögzítés érdekében belefúrtam még egy rakás csavart az ablakkeretbe.

Ablak körül rögzítve
Másnap leszedtem a csipeszeket, megfordítottam az ajtót, maszkolószalaggal kijelöltem a vágás vonalát és lekaszaboltam a fölösleges részeket.

Maszkolószalaggal jelölve a vágás helye
Szalag mentén kivágva
Így néz ki a keresztmetszete
Még mindig túl széles volt a keret, ezért a másik oldalról is jelöltem, majd vágtam.

Kisebbre vágva
Belülről így néz ki
Az ajtó többi külső élét szintén epoxival átitatott üvegszalaggal ragasztottam össze, amit megint csipeszekkel rögzítettem.

Előkészítve
Másik oldal rögzítve
Végül az alsó élét is összeragasztottam
A kíváncsiság kedvéért megmértem.


Mérlegelés
Az ajtó jelenlegi súlya 6 kg alatt!!!
Ennyi fért a mai posztba, jövő héten folytatom...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése