2016. április 11., hétfő

Versenyautó születik 103 – Kátrány vakarás 2.0

Végre újra tudok írni. Nem volt sok történés a Pulsar körül, viszont körülöttem annál inkább. Nem is fárasztanálak Titeket vele, szerintem elég annyit mondanom róla, hogy márciusban több volt a kiadásom, mint amennyi lóvét kerestem eddig idén...
A mai posztban a kátrányvakarás érdekfeszítő és izgalmas mivoltáról olvashattok, vagyis inkább nézhetitek a képet, mert hozzáfűzni szerintem sok mindent nem lehet.
2015. januárjában már egyszer nekifutottam a kátrányvakarásnak. Akkor a „B” oszloptól hátrafelé eltüntettem az összeset. Ha érdekel – ide kattintva – olvashatsz róla. A karácsonyi szünetben gondolkodtam a hogyan továbbról, és akkor úgy éreztem újra közeleg a Motorprojekt. Nem kell ijedezni, azóta sem változott semmi, csak a malmok lassan őrölnek... Szóval, ha lekerül a motor a Zolihoz, akkor ugye a másik motorral együtt szét lesz borítva, reményeim szerint a kettőből épül egy bitang. Igen ám, de a kasztni itt-ott lukas. És ha kint van a motor, akkor kellene megoldani a lakatolás, a csövezést és a balosítást is. A lakatoláshoz viszont az összes létező kátrányt el kell tüntetnem. Van aki a szárazjégre és a kalapácsra esküszik, van aki a melegre és a vakarásra. Tavaly már rájöttem, hogy számomra a hideg időben (télen) történő melegítés és vakarás a legjobb módszer. Ennek az oka igen egyszerű. A közel 30 éves (kiszáradt, odakövült) japán kátrány bitangul ragaszkodik a bódéhoz. Melegítéses módszerrel (hőlégfúvó+spakli) a legegyszerűbb túlesni rajta, viszont ezt nyáron 40 fokban halál csinálni. A hűvös téli napokon a hőlégfúvó elég meleget biztosít az autóban ahhoz, hogy legalább az idő jó legyen, ha már a meló nem az.

Hajdani anyósülés, majdani sofőrülés alatt
Nagyja kivakarva
Benzinnel tisztára mosva
Bal első traktus
Megtisztítva
A téli melónak is megvan az ára, jelen esetben viszonylag hamar besötétedik, ezért lámpa használata erősen ajánlott.
Az esővíz a tűzfalnál valahol befolyik. Valószínűleg már évek óta, ugyanis mikor megvettem benéztem a szőnyeg alá és mindenhol állt benne a víz. Akkor ki is szedtem a szőnyegeket, hogy legalább ne rohamos tempóban rohadjon szét.

Van baj...
Jobb oldal
Szerencsére a jobb oldalon egy picivel kevesebb kátrány van. A kardánalagút mellett az a kitüremkedés a kipufogó miatt van, oda nyilván a hő miatt nem került szigetelés.

Kátrány nélkül

Tisztán, egy „kis” rozsdával 
A jobb eleje is kész
Most, hogy elkészültem a kátrány teljes eltávolításával, már csak annyi van hátra, hogy visszarakom a gyári ajtaját és már mehet is le a Zolihoz. Szeretném, ha 1-2 hónapon belül lekerülne hozzá, hogy szétboríthassa mindkét motort. Akkor aztán végre kiderül, hogy mi van benne, illetve a másik motor mennyire ép vagy sérült. Aztán jöhet a rendelgetés...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése