2013. június 17., hétfő

Versenyautó születik 06 – Sárvédő sablon előkészítés

A műgyantás elméleti kitérő előtt ott fejeztem be, hogy sikerült leműteni a bal első sárvédő idomot. A sablon és a kész elem készítésének folyamatát megpróbálom végigfotózni, hogy lássátok mennyi meló van egy ilyennel, avagy miért kerül ennyibe. 
Első feladatom a leszerelt elem megtisztítása volt. Kertben slaggal kezdtem, majd a dzsuva nagyjának eltávolítása után egy ipari kádban zuhany segítségével tisztára mostam a sárvédőt. Ezután kívül belül áttörölgettem az eldugott részekben és a hajlatokban is. Tisztítás után jöhetett a ragasztgatás. Maszkolószalaggal leragasztottam a lukakat, ahova nem szeretném, hogy bejusson a gyanta. A minta széleinél körbe egy tálcát alakítottam ki, hogy megakadályozzam a gyanta lefolyását, valamint ez a perem majd segítséget nyújt a szétszedésnél, illetve a késztermék kiemelésénél is. Azt a peremet ahol csak tudtam 10 cm széles 1 mm vastag plexiből csináltam. Ahol nem fértem hozzá, vagy túl nagy hajlat volt, ott szintén a maszkolószalag segített. Hotmelt ragasztópisztollyal rögzítettem a sárvédőhöz a plexit. Ahol nagyon nagy volt a szintkülönbség, vagy nagy teret kellett kitöltenem, ott kerámiás agyagot használtam, de beszéljenek inkább a képek...

Negatív hajlat nem lehet a sablonba, ez határeset, majd kiderül...

Lukak leragasztva, így oda már nem folyik be a gyanta...

Munkadarab és a kellékek

A belső részt egy második menetben csinálom majd meg

Sablon határ 
Ez lenne a második negatív hajlat, így itt már meg kellett húznom a határt. Két részből lesz a sablon. A plexi lap lesz az egyik széle, majd ha megkötött a gyanta leveszem a lapot és leformaleválasztózom a peremet, így tökéletesen illeszkedik majd a sablon két darabja.

Hotmelt pisztollyal ragasztom a plexit

Elválasztó perem

Kerékjárat íve belülről

Bonyolult rész plexi és maszkolószalag kombóval

Tálca, hogy ne csöpögjön mindenhova a gyanta

Tálca a másik felén

Agyagos részek
Az index helyét belülről plexi lappal ragasztottam be, majd agyaggal kitöltöttem, hogy nagyjából egy szintbe legyen. A végleges formából ki lesz vágva, ahogy az eredeti sárvédőn is. A sablonba azonban csak a helye lesz meg.

Index nyílása közölebbről
 És még néhány kép az elemről:






A jövő héten jön a formaleválasztózás és a gyantázás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése