2013. június 3., hétfő

Versenyautó születik 04 – Tervek, és a jelenlegi állapot

Többen kérdeztétek, hogy milyen versenyautó épül belőle. Drag? Szlalom? Pálya? Azt megtanultam, hogy egy jó versenyautónál fontos a súly/lóerő arány függetlenül a szakágtól. Vannak fontos, meghatározó paraméterek minden szakágban, de azt hiszem egy jó futóművel ellátott erős autó, amin vannak jó fékek is megállja mindenhol a helyét. A gyorsulás annyira nem motivál már, pláne nem a Sunnyval. Nem egyszerű, és nem csak 402 métert kell menni egyenesen, de számomra a pályázás, vagy szlalom több adrenalint, élményt nyújt. Azt hiszem egy gyors Time Attack autót szeretnék belőle csinálni, ami ugye nem sokban különbözik egy szlalomra építettől sem. De ez sajnos még nagyon messze van. Tervek szerint valamikor a nyáron - ami már tegnap előtt meg is kezdődött hivatalosan - lekerül az autó a Zolihoz, Ő kiveszi belőle a motort és szétborítja. Ha ez megtörtént, akkor tudunk pontosabbat az állapotáról, és akkor derül ki, hogy mi is kopog benne valójában. A kasztni ezután majd hazakerül, és én is kezelésbe vehetem. Lesz vele meló rendesen.  Hogy marad-e jobbosan vagy balosítva lesz, az még nincs eldöntve, de ha rajtam múlik, akkor bal kormányos csövezett versenyautó lesz belőle... 
Utoljára ott hagytam abba a sztorit, hogy hazaértem vele és letámasztottam a kertben. Még aznap belestem a csomiba, bár a Zoli felkészített, hogy nem egyszerű látvány fog fogadni, erre mégsem gondoltam. 

Csomiajtó kinyitása után ez a látvány fogadott
Kipakolva így festett
Pakisztáni barátom úgy gondolta, hogy az autó eladását egybeköti a garázsának a lomtalanításával, így nálam landolt ez a sok szar. A bicikli féktárcsától a szemétig minden volt. Felvettem egy pár gumikesztyűt és kipakoltam. Ami elsőre egyértelműen szemétnek látszott, és ami használhatatlan vacak volt, vagy csak szimplán szemét, azt gyorsan összepakoltam és ment a kukába. A többi, sok esetben beazonosítatlan alkatrészt visszaraktam a csomiba és arra vár, hogy újra kipakoljam, vagy elvigyem a méhbe.  A beltér nincs rossz állapotban, csak a kormány van rossz oldalon. Nissan 200 SX ülések vannak benne, amivel az ég világon semmi bajom nem lenne, ha nem ilyen színűek lennének. Japán sportautósan alacsonyan vannak, az oldaltartásuk is frankó. 

Csudiszép vajbőr ülések
A váltógomb momo, de a gyűrűs kéz megtette kellő hatását. Ráadásul rá sincs csavarozva a rúdra, tetszés szerint, akár menet közben is levehető. Isotta Vallelunga kormány van benne, amit itthon 60.000 HUF körül lehet megvenni. Szeretném megragadni az alkalmat, az első jelentkező 30.000 Ft-ért viheti. ;) 

Mérföldes óra van benne, de nekem gyanús, hogy csak MPH felirat van ráragasztva...
A Greddy turbónyomás szabályzó is csak oda van kókányolva, a kormányt sem lehet normálisan állítani tőle. 

Gyári műszerezettség 1990-ből ;)
A klíma off állásban, nincs mit vezéreljen
Gyári umbrella modell, de az ernyő sajnos nem volt a helyén („B” oszlop)
15"-os felnik, 280-as tárcsa a gyári 257 mm-es helyett
Szigcsós az orra
A ragasztószalagok azért vannak rajta, mert a lökhárító jobb oldali füle el van törve. Műanyagozható, javítható, nem nagy dráma. Mivel úgysem járok vele, levettem a lököst. Mögötte az angol szerelőkre jellemző módon lett beszerelve a front cooler is. A lökhárító vas össze-vissza van vagdosva, sorjás minden vágás, ráadásul le sincs kezelve, ezért rozsdásodik is. 

A bontás elkezdődött
Még zajlik az autó felfedezése, de már elkezdtem bontani. Hogy miért? A súlycsökkentést saját kézbe szeretném venni. Szénszálas kompozit (carbon) alkatrészeket szeretnék kreálni az autóhoz. Elsőként a bal első sárvédőt fogom megcsinálni, de tervbe van a jobbos is, valamint a csomiajtó és a motortető is. A leszereléshez ki kellett vennem az indexet és a lámpát. Pár csavar tartotta, és már kint is volt. A sárvédőt kb 10 csavar tartotta, amiből csak egy szakadt bele. Viszont a küszöbnél volt kettő, amire vagy az autó emelésénél vagy valami járdás történetnél visszahajlott a lemez. Egy vasdarab és a barátom, a kalapács segítségével orvosoltam a dolgot. 

Balos idom leműtve
Jövő héten megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy miről is szól ez a karbonos, üvegszálas történet. 

1 megjegyzés:

  1. Szia most így 3 év távlatából, lehet nincs ételme a mondandómnak és/vagy később te is írod valahol, de most tartok itt az olvasásban. Ezt a kocsit egész biztos japánban szerelték össze, és hejezték forgalomba, majd használtan importálták angliába. Az angol importra gyártott autók irányjelző kapcsolója a bal oldalon van. Japánban is jobb oldalt van a kormány cask ott km-ben mérik a sebességet, és van annyi eszük, hogy az irányjelzést sebesség váltás közben is végre tudd hajtani ezért a jobb oldalra tették a kapcsolót. Amint írtad "Mérföldes óra van benne, de nekem gyanús, hogy csak MPH felirat van ráragasztva..." igazad van. Nem két normás kmph és mph mint minden angol kocsi még ay angol gyártmányok is, hnaem cask egy mph. Ha azt eltávolítod alatta kmph lessz. Valamint a sebbeségmérő vezetékében találni fogsz (lehet már megtaláltad) egy jelátalakítót. Ami kmph ból csinál mph -t. Csak így lehetet üzembe helyezmi a UKban. Viszont jó hír hogy a motorodba nem 114 ezer mérföd van 114*1,6=182,5km hanem kevesebb. Ha vannak papírok akkor az MOT ból meg lehet tudni hány ezer km volt benne mikor bekerült angliába. pl ha 60e akkor 60+(54*1,6)= 146,5e km. Az én celicámmal is így volt.

    VálaszTörlés