2014. november 10., hétfő

Versenyautó születik 76 – Jobb első sárvédő rögzítési pontjainak kialakítása

Előző posztokban végig a a bal hátsó oldalsó ablakról írtam. Újra elővettem a jobb első sárvédőt, ma arról olvashattok. Ezzel sincs már sok teendő, három rögzítőfület kell kialakítanom. Ebből az egyiket csak ki kell fúrnom, a másik kettő macerásabb. Kezdjük az egyszerűbbel. Az ajtó felőli oldal felső rögzítési pontja az, amit csak fúrnom kellett. Felszereltem a sárvédőt a már meglévő furatoknál, bejelöltem a lyuk pontos helyét, levettem az elemet, kifúrtam és visszaszereltem a helyére.

A szigetelés mögött van a rögzítőfül
Ez is pipa 
Az alatta levő rögzítőfül már keményebb dió volt. Egy nagyon flexibilis és könnyen elhajló füle volt gyárilag a sárvédőnek. A sablonkészítés során valószínű, hogy elhajlott egy kicsit, mert abszolút nem illeszkedett a felszerelési ponthoz.

Jól látszik, hogy nem úgy áll, ahogy kellene
Az érintett felületet megcsiszoltam és kasztnival párhuzamosan egy plexidarabot ragasztottam hotmelttel a sárvédő már meglévő, de kacska füléhez.

Plexi a helyén
Ez a plexi sablonként fog funkcionálni. Leformaleválasztózom, és mehet rá  több réteg szövet, hogy normális szögben álló rögzítőfület képezzek. Leszereltem a sárvédőt, bevittem a műhelybe, leformaleválasztóztam és átpolíroztam.

Így néz ki a plexizett fül
Másik szögből
Formaleválasztózva
Átpolírozva
Elég időt hagytam a formaleválasztónak a kikeményedéshez, jöhetett a gyantázás. Az epoxi gyantát bekevertem, majd megmaradt szénszövetekből felépítettem az új fület.

Előkészülve
Új tartófül felépítve
Másnap megfordítottam a sárvédőt, eltávolítottam a sablonként használt plexit és egy picit körbevágtam a fület, hogy a helyére tudjam próbálni.

A sárvédő megfordítva, a plexi még a helyén
Plexi nélkül az új és a régi fül
Másik szögből
A fülek kisebbre vágva
A régi fül megcsonkítva
Megint felszereltem a Pulsarra, bejelöltem a furat helyét, majd leszereltem, kifúrtam és egy utolsó próba után végleges méretűre vágtam.

Kifúrva
A helyére próbálva
Végleges méretűre vágva, felesleges részek lecsiszolva
A belső oldalán is lecsiszoltam a feleslegeket
Ez a fül is kész. Már csak egy rögzítési fül maradt hátra, a legbonyolultabb fül. Itt nem volt kacska fül sem, a nulláról kellett felépíteni egyet, de erről majd a jövő héten olvashattok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése