2014. november 17., hétfő

Versenyautó születik 77 – Jobb első sárvédő utolsó rögzítési pontjának kialakítása

Az előző posztban a jobb első sárvédő két rögzítési pontjának kialakításáról írtam. Ma a harmadik, egyben legbonyolultabb fül felépítéséről olvashattok.
A már meglévő rögzítési pontoknál felcsavaroztam a sárvédőt a Pulsarra, majd plexiből és hotmelt rúdból eszkábáltam egy távtartót.

A távtartó és a plexi a helyén
Felülről
Leszereltem, hátravittem a műhelybe, megcsiszoltam az érintett rész környékét, majd felépítettem egy rámpát plexiből, hotmelt segítségével.

Csiszolás előtt
Felület megcsiszolva
Plexi formára hajlítva
Rámpa felépítve
Másik szögből
Becsomagoltam a szokásos magenta színű autófóliával, majd formaleválasztózás után jöhetett a tartófül felépítése.

Fóliával leragasztva
Körbevágva, hogy ki is nézzen valahogy
Másik szögből
Formaleválasztózva
Fényesre dörzsölve
Előkészítettem a szöveteket, bekevertem az epoxi gyantát és a rámpára lamináltam a rétegeket.

Különböző szövésű szövetek előkészítve
Kész a laminálás
Amint lejutottam a műhelybe, kiszedtem a sablonként használt plexit, nagyjából körbevágtam, majd felpróbáltam az autóra és bejelöltem a furat helyét.

Sablon nélkül
Nagyjából kivágva
Oldalról
Hátulról
Furat helye bejelölve
Visszavittem a műhelybe, levágtam a fölösleges részeket, majd kifúrtam a fület.

Kicsit slankítva a fül
Kifúrva
Szemből így néz majd ki
Egy gyors mérlegelés után újra kivittem az autóhoz és felcsavaroztam a helyére.

1,34 kg
Rögzítve a helyén
Ez is kész
Sok nem látszik, de a helyére került a sárvédő
A sárvédő alján még van kettő darab rögzítési pont. Ennek a helye, tehát a  fül megvan, már csak két lyukat kell majd rá fúrni. Viszont a kasztni alja annyira szét van rohadva az érintett területen, hogy majd csak akkor fúrom ki, ha kész a karosszériás meló. Ugyan ez a helyzet a bal oldali sárvédővel is.

A két alsó rögzítési pont helye
Sajnálattal kell közölnöm minden lelkes olvasóval, hogy a 2014-es „kompozit” szezon ezennel véget ért. 2013. március 27-én jelent meg az első poszt. Azóta minden héten, de volt hogy hetente többször is püföltem a billentyűket, hogy legyen mit olvasni. Az írás mellett a kompozit motyókat is faragni kellett sokszor éjszakába nyúlóan. A terv az volt, hogy a lányom születéséig (2014. augusztus 8-ra volt kiírva az asszony) elkészüljek a gyantázásokkal. Nem sokon múlott, de nem lettem kész Kinga születéséig. Azóta heti maximum egy délután jutott az autóra  (az is meló után 17:30-tól) az időmből. Így lehet az, hogy november közepét írunk. Az utóbbi három hónapban elvégzett munka sanszos, hogy két hét alatt kész lett volna. Viszont nem sürget az idő szerencsére. A kincstár töltődik, ami elengedhetetlen az autó motorikus és mechanikus rendbetételéhez, a kasztniról most ne is beszéljünk. A blog szünetelni fog egy kicsit, de amint lesz valami fejlemény ígérem jelentkezem. A terv az, hogy még idén, de mindenképpen még télen lekerüljön a Pulsar a Zolihoz. Hogy ott mi történik majd, az a jövő zenéje. Első körben a motor szétszedése és rendbetétele van megcélozva, de ott lebeg a balosítási tényező is. Drukkoljatok, úgy még sosem volt, hogy ne lett volna valahogy!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése