Az előző posztban a jobb első sárvédő két rögzítési pontjának kialakításáról írtam. Ma a harmadik, egyben legbonyolultabb fül felépítéséről olvashattok.
A már meglévő rögzítési pontoknál felcsavaroztam a sárvédőt a Pulsarra, majd plexiből és hotmelt rúdból eszkábáltam egy távtartót.
|
A távtartó és a plexi a helyén |
|
Felülről |
Leszereltem, hátravittem a műhelybe, megcsiszoltam az érintett rész környékét, majd felépítettem egy rámpát plexiből, hotmelt segítségével.
|
Csiszolás előtt |
|
Felület megcsiszolva |
|
Plexi formára hajlítva |
|
Rámpa felépítve |
|
Másik szögből |
Becsomagoltam a szokásos magenta színű autófóliával, majd formaleválasztózás után jöhetett a tartófül felépítése.
|
Fóliával leragasztva |
|
Körbevágva, hogy ki is nézzen valahogy |
|
Másik szögből |
|
Formaleválasztózva |
|
Fényesre dörzsölve |
Előkészítettem a szöveteket, bekevertem az epoxi gyantát és a rámpára lamináltam a rétegeket.
|
Különböző szövésű szövetek előkészítve |
|
Kész a laminálás |
Amint lejutottam a műhelybe, kiszedtem a sablonként használt plexit, nagyjából körbevágtam, majd felpróbáltam az autóra és bejelöltem a furat helyét.
|
Sablon nélkül |
|
Nagyjából kivágva |
|
Oldalról |
|
Hátulról |
|
Furat helye bejelölve |
Visszavittem a műhelybe, levágtam a fölösleges részeket, majd kifúrtam a fület.
|
Kicsit slankítva a fül |
|
Kifúrva |
|
Szemből így néz majd ki |
Egy gyors mérlegelés után újra kivittem az autóhoz és felcsavaroztam a helyére.
|
1,34 kg |
|
Rögzítve a helyén |
|
Ez is kész |
|
Sok nem látszik, de a helyére került a sárvédő |
A sárvédő alján még van kettő darab rögzítési pont. Ennek a helye, tehát a fül megvan, már csak két lyukat kell majd rá fúrni. Viszont a kasztni alja annyira szét van rohadva az érintett területen, hogy majd csak akkor fúrom ki, ha kész a karosszériás meló. Ugyan ez a helyzet a bal oldali sárvédővel is.
|
A két alsó rögzítési pont helye |
Sajnálattal kell közölnöm minden lelkes olvasóval, hogy a 2014-es „kompozit” szezon ezennel véget ért. 2013. március 27-én jelent meg az első poszt. Azóta minden héten, de volt hogy hetente többször is püföltem a billentyűket, hogy legyen mit olvasni. Az írás mellett a kompozit motyókat is faragni kellett sokszor éjszakába nyúlóan. A terv az volt, hogy a lányom születéséig (2014. augusztus 8-ra volt kiírva az asszony) elkészüljek a gyantázásokkal. Nem sokon múlott, de nem lettem kész Kinga születéséig. Azóta heti maximum egy délután jutott az autóra (az is meló után 17:30-tól) az időmből. Így lehet az, hogy november közepét írunk. Az utóbbi három hónapban elvégzett munka sanszos, hogy két hét alatt kész lett volna. Viszont nem sürget az idő szerencsére. A kincstár töltődik, ami elengedhetetlen az autó motorikus és mechanikus rendbetételéhez, a kasztniról most ne is beszéljünk. A blog szünetelni fog egy kicsit, de amint lesz valami fejlemény ígérem jelentkezem. A terv az, hogy még idén, de mindenképpen még télen lekerüljön a Pulsar a Zolihoz. Hogy ott mi történik majd, az a jövő zenéje. Első körben a motor szétszedése és rendbetétele van megcélozva, de ott lebeg a balosítási tényező is. Drukkoljatok, úgy még sosem volt, hogy ne lett volna valahogy!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése