2014. november 3., hétfő

Versenyautó születik 75 – Bal hátsó oldalsó ablak külső és belső oldalának egyesítése

Nem is tudom hol kezdjem. Az elmúlt héten semmit nem tudtam csinálni az autóval, de még a blog írása is komoly nehézséget jelentett, ugyanis lázasan feküdtem és levegőért küzdöttem. Tartja a mondás, hogy a szar csőstül jön, ez most se volt máshogy. A feleségemmel együtt egész héten műtős maszkba voltunk, ráadásul én „karanténban” voltam. Gondosan ügyeltünk, hogy se Ő, se a három hónapos lányunk ne kapja el a „gümőkórt”. Négy orvossal is konzultáltunk, szerencsére mindegyik mást mondott azzal kapcsolatban, hogy veszélyben vannak-e a többiek. A legjobban egybecsengő rész az volt, hogy az anyatej megvédi a kicsit a baciktól. Az óvatosság és a folyamatos szellőztetés ellenére sajnos mindhárman ágynak estünk. 
Szerencsére maradt egy kis pufferanyag, így a story folytatódik. Az előző posztokban beszámoltam az oldalsó ablak külső és belső oldalának készítéséről. Ma a két oldal egyesítéséről olvashattok. A belső oldal előkészítésével kezdtem. Körbevágtam és lecsiszoltam a belső oldalát.

Körbevágva a sablon széle mentén
Belső oldal megcsiszolva
Leporszívóztam és áttöröltem acetonnal. Ezzel elő is készítettem a belső oldalt a ragasztáshoz. Körbevágtam és visszahelyeztem a külső oldalt a sablonba, ennek a belső oldalát is elő kellett készítenem. Szintén megcsiszoltam, majd por- és zsírmentesítettem.

Külső oldal körbevágva és visszahelyezve a sablonba
Lecsiszolva
Letisztítva
Következő lépés a két oldal egyesítése azaz összeragasztása volt. Saját anyagával, azaz epoxival ragasztottam, de egy Coremat nevű, méhsejtcellás anyagot is használtam. Ennek segítségével lényegében méhsejt alakú távtartót hozok létre a két réteg között. Ráraktam az eredeti ablakot a Coremat-ra és körberajzoltam egy golyóstollal. 

Coremat és a gyári üveg
Közelebbről, jól látszanak a cellák
Körberajzolva
A középső vonal volt az ablak széle. Vele párhuzamosan húztam 1-1 vonalat kb. 4 centi távolságban mindkét irányban, majd a két küldő vonal mentén kivágtam. Ráhelyeztem a sablonban lévő külső oldalra, majd tovább aprítottam a megmaradt Coremat darabot.
Coremat tovább vagdosva
A végleges Coremat darabok
Következő lépésben bekevertem az epoxit és megpróbáltam feltölteni a cellákat.

Gyantával feltöltve
Másik szögből
Ezután már nem maradt más hátra, mint pontosan a helyére igazítani a belső oldalt és lesúlyozni.

Belső oldal is a helyén
Vízzel és gyorsszorítókkal rögzítve
Másnap lekapkodtam a vizeket, leszedegettem a csipeszeket és kivettem a kész elemet a sablonból.

Sablonból kivéve
Gyorsan feldobtam a mérlegre.

1858 gramm
Ez lett a kapkodás és időhiány eredménye. A jobb oldali karbon ablak súlya 1056 gramm lett. Teljesen nyilvánvaló, hogy ebből nem lesz 1 kilós ablak. Miből adódik a többlet súly?! Mivel szövetből és Corematból pontosan ugyan annyi van mindkét elemben, csak a gyanta lehet a különbség. Ragasztáshoz a Coremat fix mennyiségű gyantát vesz fel, ott sem lehet difi. A többlet epoxi az egyes rétegek visszacsiszolásakor maradt az ablakban. 

A körbevágott és a nehezebb, de még nyers ablak
Nagy dráma nincs, a gyári ablak súlya 3490 gramm. Úgy saccoltam, hogy 30 dekát le tudok róla faragni, de ne szaladjunk ennyire előre. Körbevágtam az ablakot és kifúrtam a hátsó rögzítési pontot.

Jól látszik, melyik vonal mentén kellett körbevágnom
Elnagyolva körbevágva
A hátsó rögzítési pont helye
Kifúrva
Felszereltem a hátsó rögzítési pontot és felpróbáltam az autóra.

Már csak a helyére kell illeszteni
Szemből, szinte mint a gyári üveg
Kicsit hátrábbról, azért látszik, hogy nem üveg
Jó lesz ez :)
A nyitható hátsó rögzítés a helyén
Már csak a két első rögzítési pontot kellett kialakítanom. A jobb oldali ablaknál előrelátó voltam, megcsináltattam mind a két ablakhoz szükséges csavarokat. Pontosabban a csavarokból leesztergáltattam egy kicsit, hogy hasonlítson a gyárihoz.

Az esztergált csavarok
Hogy megfelelően tudjam rögzíteni a csavarokat, a kevlár részből le kellett vágnom egy csíkot és az alatta így már felesleges Coremat részt is le kellett csiszolnom.

Maszkolószalaggal jelölve a levágandó rész
A kevlár rész átvágva
Így néz ki a gyantával feltöltött, de már megkötött Coremat
Coremat lecsiszolva, a két csavar már csak rögzítésre vár
Kivittem az autóhoz, bedugtam a két csavart a helyére, 1-1 csepp hotmeltet nyomtam rá, majd a helyére illesztettem az ablakot. Ez az ideiglenes rögzítés elegendő ahhoz, hogy a helyén tartsa a csavarokat, amíg üvegszövettel és epoxi gyantával megerősítem.

Csavar a helyén
A két csavar ideiglenesen rögzítve
Levágtam 2×5 réteg sűrű szövésű üvegszövetet, ráhúztam egyesével a csavarokra és a végén az összes réteget átitattam epoxival.

Az előkészített szövetek
Gyantával átitatva
Már csak meg kell várni, míg megköt a gyanta. Azóta nem jártam a műhelybe, így csak reménykedni tudok, hogy jól sikerült. Ha ez megvan, akkor a csavarok szárából le kell vágni egy darabot és már készen is van az ablak. Maradt még egy kis sárvádős képanyag, abból íródik a jövő heti poszt. Ha sikerül teljesen leszámolnunk a gümőkórral, akkor talán a műhelybe is eljutok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése