2015. március 9., hétfő

Versenyautó születik 82 – Hátsó lökhárító átalakítása

Ahogy azt már az előző posztban olvashattátok, egy diffúzorral kiegészített kompozit hátsó lökhárítót szeretnék csinálni. Terveim vannak, de azok – mint ahogy eddig is volt már rá példa – néha változnak menet közben. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy eltüntetem a kipufogó és a vonószem helyét. Azt akár később is ki lehet vágni, ha szükséges. 
Először a kisebbik lyukat, azaz a vonószem helyét tüntettem el. Ehhez régről maradt poliészter lapból vágott csíkokat használtam. 

Felcsíkozott poliészter lap
Méretre vágtam őket, majd hotmelt ragasztó segítségével úgy ragasztottam a lyukba, hogy minél kevesebbet kelljen gittelnem.

Kívülről így néz ki...
...belülről pedig így
Körberagasztottam maszkolószalaggal és felkentem az első adag gittet. Első körben üvegszállal töltött poliészter gittet használtam. Ez alkalmas viszonylag vastagabb, akár két centis vastagságban is eltakarni a hibákat. Ezzel megformáltam megközelítő pontossággal a felületet.

Maszkolva
Nagyjából kialakítva a felület
Maszkoló nélkül
Megcsiszoltam egy kicsit és finom szemcsés poliészter gittel húztam rá egy újabb réteget, hogy az apró felületi hibákat is eltüntessem. 

Megcsiszolva
Újramaszkolva és újragittelve
Megcsiszoltam és ezzel a vonószem helye el is tűnt.

Megcsiszolva
A kipufogó helyénél angol módon kivágtak egy darabot, hogy elférjen a kipufogó, de nem sikerült jól. Hozzáért a kipufogó és kicsit tovább olvasztotta...

Gyönyörű munka...
Kicsit megvagdostam, hogy szintbe tudjam ezt is hozni. Itt kicsit bonyolultabb dolgom volt, hiszen több törés is volt az érintett területen.

Fölösleges részek levagdosva
A vonószem helyénél használt anyagokkal nagyjából ezt is „lefalaztam”.

Elnagyolva
Az üvegszálas gittel három körben ezt is feltöltöttem.

Első kör
Második kör
Harmadik kör
Jöhetett a finomabb gitt, abból is kapott két kört, közte egy kis csiszolással. Ha már be volt keverve a gitt, a vonószem helyén is igazítottam egy kicsit.

Első kör a finomabb gittből
Megcsiszolva
Második kör
Megcsiszolva
A két szín találkozása némileg csalóka, szerencsére nem lett hullámos.

Innen talán jobban látszik
Így nézett ki a sablonozásra váró elem egy rögtönzött asztalon
Egyetlen dolgom maradt hátra a sablonozás előtt, ami nem más, mint a pontos szélesség beállítása. Fogtam két lécet, megfelelő hosszúságra összeragasztottam őket maszkolószalag segítségével, majd kifeszítettem vele a lökhárítót.

Szélesség beállítva
Mivel elég bonyolult formájú a lökhárító (negatív törések és bordák), és elég flexibilis is, úgy döntöttem, hogy vízszintesen kettéosztom a lökhárítót és kétrészes sablont fogok készíteni. Így végig nagy felületen maradhat az asztalon a gyári elem, ami azért jó, mert nem fog megcsavarodni sablonozás közben. A kétrészes sablon pedig megkönnyíti majd a késztermék kivételét. De erről majd jövő héten részletesebben is olvashattok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése