2015. március 23., hétfő

Versenyautó születik 84 – Hátsó lökhárító sablonozás 2/2.

Egy jó hírrel kezdeném a posztot: nagyon úgy néz ki, újra van melóm. Kicsit megcsappant a kincstár az elmúlt másfél hónapban, de úgy néz ki minden egyenesbe fog jönni. 
Az előző posztot ott hagytam abba, hogy a kétrészes sablon első részét elkészítettem. Ma a másik felének elkészítését fogom megmutatni. 
A megkötött sablonra csináltam egy „lábat” ongróból, hogy nagyjából vízszintesen álljon a lökhárító amikor majd megfordítom.

Vízszintben
Ebből lesz a láb
Hotmelttel rögzítve
Megfordítva
Két oldalra vágtam még 1-1 darab ongrót, hogy még stabilabban álljon.

Pót láb is a helyén :)
Leszedtem a tálcaként szolgáló ongró darabokat, valamint kipiszkáltam az illesztésre szolgáló korongokat. 

Tálca nélkül, de még a korong a helyén
Korong nélkül
Korlát körberagasztva 
Az illesztőkorongok szélét egy kicsit megcsiszoltam, hogy könnyebben kijöjjön majd a sablon másik része. 

Kúposra csiszolva
A felső és hátsó részhez építettem tálcát, hogy megkönnyítsem a sablonból való kivételt. 

Felső tálca kész
A hátsó rész is kész
Sokat gondolkodtam ezen a részen. Lehet, hogy ezt a felső sablont is két részre kellett volna osztanom emiatt a hegyes törés miatt. Végül csak kétrészes lesz a sablon, így jöhetett a formaleválasztózás.

PVA-val formaleválasztózva
Másnap jöhetett a laminálás. Első rétegben poliészter gélt kentem fel a lökhárítóra. Ezt is megszíneztem pirosra, hogy könnyebb legyen majd benne fekete kompozitot gyártani.

Gélezve
Másfél óra múlva kezdődhetett a laminálás. A kényes részekhez üvegvagdalékot és szétszedett üvegpaplant használtam.

Kényes részek
Megfelelő méretű darabokra vágtam az üvegpaplant, majd elkezdtem a laminálást.

Méretre vágott üvegpaplan darabok
Szokásokhoz híven, most sem készültek képek a laminálás közben.


Kész a laminálás

Másik szögből
Jövő héten szétszedem ha bírom... Elvileg két részre fog „szétesni” a sablon és a lökhárító sérülésmentesen kerül elő közülük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése