Ez előző posztban elkészült a kétrészes sablon második része is. A mai posztból kiderül, hogy milyen viszontagságos módon sikerült kinyernem a lökhárítót a sablonból, valamint megmutatom hogyan készítettem elő a kompozit elem gyártásához.
Először is a kétrészes sablon találkozásánál lévő illesztőélt fúrtam át több helyen. Itt fogom tudni összecsavarozni, illetve szétbontani a sablont, amikor a végleges kompozit elemet csinálom majd benne.
|
A furatok és a bele való csavarok |
|
Körbe kifúrva |
Most, hogy megvan az összes rögzítési pont, a még egyben lévő sablon illesztőélénél lévő fölösleges részt levágtam.
|
Illesztőél megigazítva |
Jöhetett a szétszedés. Megfordítottam az egész sablont és az először laminált sablonrész leszedésével kezdtem. Nem volt egyszerű... Tényleg további részekre kellett volna bontanom a sablont. Utólag okos az ember. Szóval fogtam a két formabontó ékemet és a sok feszegetés ellenére sem akart kettéválni a sablon.
|
Formabontás |
Végső elkeseredésemben amennyire csak tudtam betoltam az ékeket és vizet permeteztem a sablon és a lökhárító közé. A bepermetezett víz feloldotta a PVA-t és egy csúszós közeget alkotva szinte síkosítóként funkcionált. Sikerült leszednem az első sablont.
|
A sablon egyik fele már lejött a lökhárítóról |
|
A PVA film, és mellette a feloldódott PVA |
|
Az egyik illesztőkorong és környéke |
Hosszas feszegetés után sem akarta megadni magát a sablon másik fele. Nem tudtam már mit tenni, egy kicsit bevágtam a sablont, majd nyers erőből megnyitottam a szélét. Ennek az lett az eredménye, hogy egy a negatív résznél eltört a sablon.
|
A sarka kivágva, a cikk-cakk vonal pedig a törés |
|
Bal oldalon a megnyitott és sérült rész |
Ezt a kis malőrt leszámítva szépen sikerült a sablon.
|
Szépen sikerültek a bordák is |
|
A sablon első fele is jól sikerült |
|
Kipufogó javítva |
A vonal még látszik, ott most mélyedés van a sablonban, ami a végterméken újra púpként fog jelentkezni. Vagy feltöltöm most a sablont, vagy majd a készterméken lecsiszolom. A második variációt választottam.
|
Sérülések is lecsiszolva |
Az egész sablont átcsiszoltam vizes 600-as csiszolópapírral, hogy az apró felületi mintázatot végleg eltüntessem.
|
Vizesen csiszolva |
|
A sablon mindkét fele kész |
Következő lépésben kijavítottam a törött és sérült részt. Üvegszálas gittel vastagon megerősítettem mindkét csücskét kívülről.
|
Az ép sarok megerősítve |
|
A törött sarok kívülről megerősítve |
|
A sérült részt is a helyére illesztettem, amennyire csak tudtam |
Megcsiszoltam a sérült sarok belső részét. Kvázi mélyedést csiszoltam a törés helyére. Így ugyan a végterméken egy kis púp lesz, de legalább nem folyik be a gyanta a rétegek közé és nem roncsolja azt, amikor szétszedem a sablont.
|
Sérülés kimélyítve |
A másik sarok belső részét is megcsiszoltam, hogy könnyebben kijöjjön majd belőle a kompozit lökhárító.
|
Az épp sarka is megcsiszolva |
|
Ez is kész |
Egy gyors vizes csiszolás után összecsavaroztam a sablon két részét.
|
Összecsavarozva |
|
A sablon egyben |
|
Nem tökéletes, de azért megteszi |
Mivel az asztalra csak nagyon nehezen tudnám kitámasztani a sablont és az túl magasan is lenne a kényelmes munkához, fogtam 8 db 10 kilós vödröt és azokat egymásra pakolva készítettem egy fix helyet a sablon alá.
|
Így már jó lesz |
Jöhetett a formaleválasztózás. Most is PVA-t használtam, Ez picit vastagabb, mint a szemi permanens formaleválasztó, ezért a pici egyenetlenségeket, csiszolási nyomokat jobban kitölti.
|
Formaleválasztózva |
Sajnos a sablon törése miatt sokat kellett pepecselnem a helyreállítással, ezért csak ennyi fért bele a héten. Jövő héten a már formaleválasztózott sablonba jöhet az epoxi gyanta és az üvegszövet kombó...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése