2015. október 12., hétfő

Versenyautó születik 96 – A jobbos ajtó külsejének elkészítése

Az előző posztban előkészítettem a jobbos ajtó belső oldalának sablonját. Azt már csak formaleválasztózni kell majd és mehet bele a gyanta. Ma a külső oldal sablonját veszem egy kicsit kezelésbe, és a végleges ajtó külső oldalát is elkészítem.
A gyári ajtó kicsit „narancsbőrös” volt, ezért meg kellett csiszolnom.

A sablon alsó sarka, jól látszik, hogy a a gél másolta a narancsbőrös felületet
Kicsit megcsiszolva még jobban látszik 
Megcsiszolva
Hogy még szebb legyen a felület, vizesen is átcsiszoltam 800-as csiszolópapírral.

Vizesen csiszolva
Építettem körbe egy tálcát maszkolószalagból, majd jöhetett a három réteg szemi-permanens formaleválasztó.

Kész a tálca
Formaleválasztózva
Fényesre törölve
Az ablak körül két helyen is elég csúnyán meggyűrődött a fólia a sablonkészítés közben, ezért annak a lenyomata megjelent a sablonon. Ezt gyurmával kicsit megigazítottam, hogy ne kelljen majd sokat csiszolnom.

Az ominózus sarok
Gyurmával kitöltve
A másik hibás sarok
Most, hogy minden készen áll a kompozit elem gyártására, kezdjünk is neki. Első lépésben felhordtam egy réteg feketére színezett poliészter gélt, amit 2 órán át kötni hagytam.

Gélezve
Második lépésben szintén 1 réteg poliészter gélt hordtam fel ecsettel, hogy meglegyen az ideális 0,5-1 mm vastagság. Ez a réteg adja vissza majd a sablon minden egyes apró részletét, azaz ez fog kívülről látszani, ha egyszer kész lesz az ajtó. Ezt szintén 2 órán át hagytam kötni, mielőtt epoxi gyantával folytattam volna a laminálást. A gélrétegbe 80 grammos üvegszövetet nyomkodtam, majd átitattam epoxival.

Kétszer gélezve
Első, 80 grammos szövet a gélbe nyomkodva
További két réteg üvegszövetet lamináltam rá, és minden réteget átitattam feketére színezett epoxival.
Hogy az ablak alatti egybefüggő nagy felületet egy kicsit megerősítsem, 3 milliméteres corematból nagyjából 5 centis csíkokat vágtam.

A fehér csíkokból lesz a merevítés
A méhsejtcellás merevítő anyag
Végül kapott még egy réteg üvegszövetet, amit megint átitattam fekete epoxival.

Elvileg kész
Másik szögből
Jövő héten kiderül, hogy sikerült-e....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése