2015. szeptember 28., hétfő

Versenyautó születik 95 – A jobbos ajtó belsejének sablonozása

Az előző posztban az ajtó külsejét sablonoztam, illetve előkészítettem a belső oldalt is. Ma a belső oldal sablonázásáról olvashattok.
Első lépésben a pirosra színezett poliészter gélt kentem fel az ajtóra. 

Gélezve
Közelebbről
A kötés folyamán hő keletkezik. Ahol nem volt megfelelő a tapadás az autófólia alatt, ott sajnos a hő hatására „megráncosodott” a fólia.

Fólia „ráncosodás”
Nagy dráma nincs, mivel ez a végterméken is púpként fog megjelenni. Majd egy kicsit többet kell géleznem és a végén egyszerűen le kell csiszolnom. Nem nagy probléma, de ez is sok időbe fog kerülni. Vártam másfél órát, hogy egy kicsit kikeményedjen a gél és már kentem is a következő gélréteget.

2. gélréteg után
Mivel a belső oldal nem sík, nagyon sok a „kényes” rész, ezért rengeteg széttépett üvegpaplant raktam az ajtóra.

Széttépett üvegpaplannal borítva
Poliészter gyantával itattam át, majd jöhetett a következő réteg 300-as paplan. Az ablak rész volt az egyetlen sík felület, ezért azt egy picit megmerevíttetem. A gyantázós részről megint nincs fotó, csak a végeredményről.

Kész a belső sablon is
Másik szögből
24 órát vártam a szétnyitással. Nehéz szülés volt, de szerencsére sikerült.

Sablonbontás indul...
Picit szétfeszítve jónak tűnik...
Már majdnem szétvált
Frissen leválasztott belső oldal
Egy kis gyurma maradékkal
A ráncos fólia negatív lenyomata
Szépen másolta az apró részeket is
A külső oldalról kicsit letépte a festéket, ahol nem volt megcsiszolva az ajtó
A külső és belső sablon, valamint a háttérben a gyári ajtó
Kezelésbe vettem a belső oldalt. Levágtam körbe az éles üvegpaplan maradékokat és lecsiszoltam az éles „tarajos” részeket. Lekapartam az összes gyurma maradékot, majd az egész sablont átmostam acetonnal. Mindig lenyűgöz, hogy mennyire pontosan másol ez a poliészter gél. Íme néhány részlet:

A gyurmán lévő ujjlenyomatok másolata
Az üvegen lévő gravírozás negatív másolata
Minden él tökéletesen sikerült.
A belső sablonra már csak a formaleválasztó réteg kell, és mehet bele az epoxy és az üvegszövet. A jövő héten a külső oldallal fogok foglalkozni. Egy picit több a teendő, csiszolni is kell, nem is keveset...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése