2015. szeptember 7., hétfő

Versenyautó születik 92 – A jobbos ajtó előkészületei 2.0

Az előző poszt végén azt írtam, hogy ha minden jól megy szeptember 14-én olvashatjátok a folytatást. Örömmel jelenthetem, hogy nem bírtam tétlenül ülni, és folytattam a melót. Kiszereltem az összes alkatrészt az ajtóból, leszedtem a helyéról, lefóliáztam az autót és nekiláttam a tisztításnak. Erről olvashattok ma.
Sokat gondolkodtam, hogy mit milyen sorrendbe csináljak az ajtón. Úgy döntöttem, hogy a még felszerelt ajtóról leszerelek mindent, ami mozdítható, mert így még kényelmesen hozzáférek mindenhez. Leszedtem az ajtó belső feléről a fóliát és a ragasztójától is megszabadultam. 

Fólia és ragasztó nélkül
Következő lépésben a manuálisan állítható tükröt szereltem ki.

Három csavar tartotta
A zárszerkezettől tartottam a legjobban. Attól félek, hogy nem fogom tudni összerakni a kompozit ajtónál, ezért elég részletesen lefényképeztem, hogy mi hova tartozik. Remélem ez segíteni fog majd az összeszerelésnél...

Az ominózus szerkezet látható részei
A kilincs és a többi eldugott rész
Az egész szerkezet kiszerelve és újra összerakva
A zár közelebbről
Az ablak és a mechanika volt a következő. Leengedtem az üveget, hogy hozzáférjek a két darab csavarhoz, ami a szerkezethez rögzítette.

Ablak leengedve, jól látszik a két rögzítőcsavar 
Óvatosan kiemeltem az üveget, majd a körülötte lévő gumikereteket is leszereltem.

Kiszedtem belőle, amit csak lehetett
Ezután már nem sok dolog maradt hátra, kifűztem a vezetéket az ajtóból és egy kis segítséggel levettem a helyéről. Egy gyors mérlegelés után már vittem is be a műhelybe.

Mérlegelés felügyelet alatt
21,86 kg
Újra vízállóvá tettem a Pulsart és nekiláttam a takarításnak.

Lefóliázva
Az üveg lemosása után kíváncsiságból feldobtam azt a mérlegre.

3,68 kg
Biztonságba helyeztem az üveget és jöhetett az ajtó tisztítása. 

Volt rajta dolog bőven
Az alsó 15 centin kátrányos trutyi volt, amit foltbenzinnel tudtam lemosni.

Na ezt kellett eltüntetnem 
Kátrányos dzsuva eltüntetve
Következő lépésben a díszlécet kellett leszednem. Kétoldalas szivacsos ragasztóval volt rögzítve, egy ponton pozicionálva.

A fél kilónál is nehezebb PVC díszléc leszedve
Ragasztó levakarva
Megfordítottam az ajtót, leszereltem róla a zsanérokat majd a belső oldalát is megtakarítottam.

Belső oldal még retkesen
A zsanérok és a műanyag patentok kiszerelve
Megpucolva
Újra megfordítottam az ajtót és kijavítottam  a horpadásokat rajta. Megcsiszoltam mindegyik környékét, kigitteltem, lecsiszoltam, szórógitteztem őket, majd végül feketére lefújtam a javított részeket.

Horpadások megcsiszolva...
...gittelve...
...megcsiszolva...
...szórógittelve...
...feketére fényezve
Sok energiát nem fektettem bele, mert túl sok apró sérülés van az ajtón, ami miatt át kell majd csiszolnom az egész sablont, így nem baj, ha nem lett tükörsima a felület. Azért a falon lévő Yaris plakát tükörképe elég jól kivehető.
Nincs megállás, a meló folytatódik :) Ha minden jól megy, jövő héten már a sablonozás előkészületeiről olvashattok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése