Az előző poszt végén azt írtam, hogy ha minden jól megy szeptember 14-én olvashatjátok a folytatást. Örömmel jelenthetem, hogy nem bírtam tétlenül ülni, és folytattam a melót. Kiszereltem az összes alkatrészt az ajtóból, leszedtem a helyéról, lefóliáztam az autót és nekiláttam a tisztításnak. Erről olvashattok ma.
Sokat gondolkodtam, hogy mit milyen sorrendbe csináljak az ajtón. Úgy döntöttem, hogy a még felszerelt ajtóról leszerelek mindent, ami mozdítható, mert így még kényelmesen hozzáférek mindenhez. Leszedtem az ajtó belső feléről a fóliát és a ragasztójától is megszabadultam.
|
Fólia és ragasztó nélkül |
Következő lépésben a manuálisan állítható tükröt szereltem ki.
|
Három csavar tartotta |
A zárszerkezettől tartottam a legjobban. Attól félek, hogy nem fogom tudni összerakni a kompozit ajtónál, ezért elég részletesen lefényképeztem, hogy mi hova tartozik. Remélem ez segíteni fog majd az összeszerelésnél...
|
Az ominózus szerkezet látható részei |
|
A kilincs és a többi eldugott rész |
|
Az egész szerkezet kiszerelve és újra összerakva |
|
A zár közelebbről |
Az ablak és a mechanika volt a következő. Leengedtem az üveget, hogy hozzáférjek a két darab csavarhoz, ami a szerkezethez rögzítette.
|
Ablak leengedve, jól látszik a két rögzítőcsavar |
Óvatosan kiemeltem az üveget, majd a körülötte lévő gumikereteket is leszereltem.
|
Kiszedtem belőle, amit csak lehetett |
Ezután már nem sok dolog maradt hátra, kifűztem a vezetéket az ajtóból és egy kis segítséggel levettem a helyéről. Egy gyors mérlegelés után már vittem is be a műhelybe.
|
Mérlegelés felügyelet alatt |
|
21,86 kg |
Újra vízállóvá tettem a Pulsart és nekiláttam a takarításnak.
|
Lefóliázva |
Az üveg lemosása után kíváncsiságból feldobtam azt a mérlegre.
|
3,68 kg |
Biztonságba helyeztem az üveget és jöhetett az ajtó tisztítása.
|
Volt rajta dolog bőven |
Az alsó 15 centin kátrányos trutyi volt, amit foltbenzinnel tudtam lemosni.
|
Na ezt kellett eltüntetnem |
|
Kátrányos dzsuva eltüntetve |
Következő lépésben a díszlécet kellett leszednem. Kétoldalas szivacsos ragasztóval volt rögzítve, egy ponton pozicionálva.
|
A fél kilónál is nehezebb PVC díszléc leszedve |
|
Ragasztó levakarva |
Megfordítottam az ajtót, leszereltem róla a zsanérokat majd a belső oldalát is megtakarítottam.
|
Belső oldal még retkesen |
|
A zsanérok és a műanyag patentok kiszerelve |
|
Megpucolva |
Újra megfordítottam az ajtót és kijavítottam a horpadásokat rajta. Megcsiszoltam mindegyik környékét, kigitteltem, lecsiszoltam, szórógitteztem őket, majd végül feketére lefújtam a javított részeket.
|
Horpadások megcsiszolva... |
|
...gittelve... |
|
...megcsiszolva... |
|
...szórógittelve... |
|
...feketére fényezve |
Sok energiát nem fektettem bele, mert túl sok apró sérülés van az ajtón, ami miatt át kell majd csiszolnom az egész sablont, így nem baj, ha nem lett tükörsima a felület. Azért a falon lévő Yaris plakát tükörképe elég jól kivehető.
Nincs megállás, a meló folytatódik :) Ha minden jól megy, jövő héten már a sablonozás előkészületeiről olvashattok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése