2021. március 1., hétfő

Versenyautó születik 123 – 3D-s ülés fejrész alakítás

Az előző posztban az volt az utolsó mondatom, hogy a purhab nem igazán úgy viselkedett, ahogy kellett volna. Időrendben valóban az következne, de említettem, hogy picit alacsony lett az ülés. Ma erről olvashattok, a jövő hétre pedig megpróbálom rendberakni a purhabos részt.....

Mivel általában minden racing ülés alján közel 10 centis habszivacs van, a héjban ennek el kell férnie. Én másik szivacsozáson agyalok, ezért nekem nem lett volna baj, ha picit alacsonyabb az ülés a Momo mellé rakva, hiszen a szivacs vastagságát „megspórolom”. 

Minimálisan alacsonyabb
De és megint a de.... Egy picit mégis alacsony lett. 5 centi hiányzik sajnos. Próbáltam sisak nélkül és sisakkal is. Hiányzik. Így hát nem maradt más hátra, minthogy megtoldjam. Viszont ha már átalakítás, akkor egyben alakítanék is a fejrészen egy picit. Az alábbi képen is látszik, hogy kvázi banán alakja van a háttámlának, azaz nem függőleges a fejrész, hanem minimálisan visszahajlik előre. 
Itt talán látszik, hogy egy picit előre hajlik a teteje
Itt viszont tökéletesen látható mennyire tér el a függőlegestől
Itt minden látszik
Lehet, hogy ha ez a pici ív nem lenne benne, már jó is lenne. Na mindegy, ha már alakítom, ezen is korrigálok egy picit. A felső 6 centit levágom és helyette berakok egy 11 centire megnyújtott felső részt.
Felső pótlás hátulról
Szemből
Oldalról
Az oldalsó nézetnél jól látszik, 6 fokot döntöttem a felső részen hátrafelé. Ez lehet picit sok lesz, de így jobban tudtam szemlélteni. Mivel ez kb 30 centi széles, ezt is ketté kellett vágnom és már kezdhettem is nyomtatni.
Nyomtatás közben
És megint jött a gebasz. Nagyon ritkán, de előfordul, hogy a 3D nyomtató filamentje tekercselés közben, irányváltásnál egymás alá szorul. Ez azt jelenti, hogy csomó nincs a tekercsen – hiszen folyamatos szálról beszélünk – mégis megszorul nyomtatás közben, felrángatja a dobot az extruderhez, majd amikor már nem tudja tovább húzni, eldarálja a szálat. Ez történt most is. Alátámasztással együtt kb. 20 órás lett volna a nyomtatás, de mikor otthonról ránéztem a nyomtatóra azt láttam, hogy a nyomtatófej nem adagolja a filamentet és már magasabban jár, mint amennyi ki van nyomtatva. Távolról leállítottam és reggel szomorúan konstatáltam, hogy valóban „csomó” volt.
Ennyit láttam a kamerán
Sejthető volt
Lemértem tolómérővel, hogy hol akadt el, írtam egy új g-code-ot, hátha meg tudom menteni.
Itt fogyott el a filament

Tökéletesen sikerült a folytatás. Ilyenkor igazából egyetlen lehetőség van eltalálni a pontos magasságot. Ha kicsit magasra sikerül a kezdés, akkor nem ér össze az aljával és le fog törni, ha pedig alacsony, akkor belever a fej a belépő pontnál és nagy valószínűséggel le is töri az asztalról a tárgyat.

Ott volt a javítás
Azért látszik az a vonal, mert a kezdésnél 3, 100% kitöltésű réteggel indítottam, így ott vastagabb az anyag. A fenti képen már összehegesztettem a szokásos módon. Irány a műhely...
A múltkori kettévágásnál komolyan görcsbe ugrott a gyomrom. Most már magabiztosabb voltam, viszont itt a sok ív és gömbölyödés miatt nem nagyon tudtam mérni és jelölni. Szóval megint jött egy kis aggódás, aztán nagylevegő és vágás...
Hátulról tudtam hozzámérni
Elölről így nézett ki
Megskalpolva
Gyorsan felpróbáltam a tetejére
Egy kis finomítás, és csiszolás után a 3D-s tollal pozícionáltam, aztán, amikor a megfelelő szögbe sikerült állítanom, véglegesen összevarrtam a két elemet.
Hátulról meghegesztve
Elől is összevarrva
A torzítás miatt egyértelmű volt, hogy nem lesz tökéletes az illeszkedés. A töbi részen már volt egy réteg üvegszövet poliészterrel átitatva. Itt ezzel már nem vacakolok. Megcsiszoltam és gittel megpróbáltam megcsinálni a tökéletes átvezetést a két rész között.
Jó lett az íve is
Alakulóban
Még egy vékony gittréteg visszacsiszolva
Egy réteg szórógittel
Ezennel kész a fejrész átalakítása, a következő posztban jöhet a purhabdráma.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése