2013. március 27., szerda

A kezdet

Üdvözöllek a blogomon!

Ez az oldal azért íródik, hogy betekinthess egy hobbi versenyautó születésébe, valamint számomra, utódaim számára egy darabka történelem megóvásának céljából. Hogy én ki volnék? Az itt teljesen lényegtelen. Maradjunk annyiban, hogy egy szürke hétköznapi ember, aki átlagfizetésből él és szereti az autósportot. Régi nagy álmom, hogy egy saját versenyautóm legyen. Remélem ennek ezen az oldalon együtt lehetünk tanúi. Hol is kezdődött a sztori?! 2008. júniusában egy nyaralás alkalmával Zamárdiban a kezembe nyomtak egy képeslapot, ami egy szórólap is volt egyben egy rendezvényről. Ez az MGYSZ (Magyar Gyorsulási Szövetség) által szervezett egész napos program meghatározta a következő éveimet. Lesznek autók, csajok, benzingőz, menjünk nézzük meg! Szóltam is Fodi haveromnak, hogy ruccanjunk le Szentkirályszabadjára. Hogy hova?! Mondom Balatonalmáditól nem messze egy kis repülőtér. Így hát elindultunk, mint később kiderült, életem első versenyére. Régebben jártam ki a Hungaroringre gyorsulási versenyekre nézőként, de nem gondoltam volna, hogy egyszer majd én is a pálya aszfaltját fogom nyüstölni. Leértünk a Toyota Yaris TS-emmel a rendezvény helyszínére, ahol a gépátvételnél sétálgatva, nézelődve a következő mondat ütötte meg a fülemet: „1500 Ft lesz” Felcsillant a szemem, ennyi volna a nevezés?! Igen. És nem kell hozzá bukósisak, bukócső, vagy valami extra? Nem, csak odaállsz és megmutatod mit tudsz. Hát így kezdődött :) Mondanom se kell gépátvétel után, hűtőládástul, pakkostul odaálltam a rajthoz.

2008. 07. 19. Szentkirályszabadja
A rajtlámpa lefutásával tisztában voltam, nem okozott problémát sem a lámpa, sem az elindulás. Égnek a lámpák, sááááárga, zöld, GO. 402 méter célvonal. Ez is megvolt. És mennyi adrenalin, pedig „csak egyenesen kell menni”. Laikusok számára ennyi, oda kell állni, ki kell próbálni és megváltozik a vélemény ;) Sorbaállás után mentem 1-2 futamot. Az összesített kijelzőn felfigyeltem a 103-as rajtszámomra, miszerint 6. helyen kvalifikáltam a 8-as döntőbe.

Stage-hez közeledve
Hmmmm így utcáról beesve cuccokkal megpakolva nem is olyan rossz.  Aznapi legjobb időm 17.168@128,11 volt. A sztori itt kezdődött... 
Következő posztokban megpróbálom tömören leírni, hogy miért pont Yaris TS-t választottam anno valamint, hogy mennyit tudtam én, illetve az autó fejlődni 5 év alatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése