2013. március 28., csütörtök

Dzsárisz

Egy nap telt el és máris 300-nál is többen olvastátok tegnapi irományom. Ez meglepett, de tök jó érzés, köszönet érte! Eljött egy újabb nap, íme a folytatás. Mielőtt nekifutnék két dolgot le kell szögeznem. Sajnos nem rendelkezek akkora jövedelemmel, hogy azt folyamatosan az autóra fordíthassam. Ezért az egyik, leszögezendő tény nem más, mint az, hogy nem fogok tudni minden nap írni, mivel a blog java része folyamatos történéseket fogja megörökíteni. A másik tény pedig az, hogy bár az elkövetkezendő néhány poszt a Yarisról fog szólni, ez a az oldal egy másik autó születését hivatott követni. Viszont a Yaris volt az az autó, ami igazából megtanított vezetni, váltani, viszonylag gyorsan haladni, veszíteni, nyerni és még ezernyi dologra, így hát megérdemel néhány posztot. 

2001-ig nyúlik vissza a sztorija, bár ekkor még elérhetetlen volt számomra. Az újkori ára keményen 3.880.000 Ft volt, ami akkoriban még többet ért, mint napjainkban. Egy kifejezetten Yarisra kihegyezett katalógus került a kezem ügyébe, melyben az ezres, 1.3-as benzines valamint 1.4-es „dezső” kis tesója mellett részletesen volt taglalva egy új modell a TS azaz  „Toyota Sport” modell. A hosszan egyben lenyúló első és hátsó lökhárítók, a gyári 15"-os alufelnik, a fehér számlapos analóg km óra (a többiben kizárólag digitális volt), a kagylóra hajazó ülések, a sportos kipufogó, a feszesebbre hangolt futómű és a rövidebb váltó felkeltette az érdeklődésem. 2008. márciusában jutottam odáig, hogy meg tudjam vásárolni ezt a típust. Akkoriban 2.200.000 Ft körül voltak itthon elérhetők a használt TS-ek. Az enyémet Olaszországból hozattam, így regisztrációs adóval, forgalomba helyezve nagyságrendileg 20%-al olcsóbban kijöttem a vásárlásból. Az áron felül a szervizelés és általános karbantartása miatt is nagyon megérte a külföldi import. 

2008. március 
Nem dohányzó, igazi női tulajos volt. A váltógomb lekopva a gyűrűtől, isofix-es gyerekülés nyomai a hátsó ülésen, nomeg a kilincsek alatti műköröm nyomok ezt meg is erősítették. 84.000 valós km volt az autóban és a festékréteg is gyári volt mindenhol. Új féktárcsák és betétek elől-hátul, szép belsőtér. A motorháztető eléggé kavicsos volt, a felső díszrács is el volt törve, de ezeket leszámítva hibátlan volt.  

Beltér
Innen indult a mi közös pályafutásunk, melyet hamarosan megosztok Veletek. Következő posztokban egy kis tuning és gyorsulási versenyek kapnak majd helyet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése