A Yarissal eltöltött idő összefoglalása után szeretnék rátérni az új kiszemelt példányra, melyből versenyautót szeretnék (és fogok is:) építeni. A legfontosabb lépés a típus kiválasztása volt. Olyan autót szerettem volna, mely sokkal erősebb, mint a Yaris TS. A hátsókerék hajtás is vonzott, de az összkerék még jobban. Jelen pillanatban úgy érzem, és az anyagi hátterem is azt sugallja, hogy egy, azaz egyetlen versenyautóm lehet, tehát nem próbálgathatok ki mindenféle típust. Ez is inkább az utódomnak épül, legalábbis ez látszik reálisnak. Szóval ott tartottam, hogy összkerekes erős autót szeretnék. Szeretem az evókat, imádom a subarukat, de szeretek különc lenni, azt hiszem ezt a Yaris is tükrözte. A választásom egy 2000 köbcentis, turbó motoros autóra esett, mely egyben egy régi álmom is. Az álmok azért vannak, hogy megvalósítsuk őket. Ez így jól hangzik, de anyagi korlátok miatt ezek az álmok korlátozott számban realizálhatóak. Szóval 2 liter, turbó összkerék. Számomra az is fontos volt, hogy Japán gyártású legyen. A kiszemelt típust 1990 és 1994 között gyártották. Soros, négyhengeres feltöltött motorja (SR20DET) 1998 köbcentis és minden más modellben fellelhető, ugyan ezen kódszámú motortól nagyban különbözik. ATTESA összkerék hajtási rendszer van az autó alatt, melynél alapvetően hátsókerék-hajtásos elrendezést képzeljünk el, ahol az első kerekekhez a nyomaték a váltó mögé akasztott központi differenciálról rövid kardán és egy első diffi, majd féltengelyek közvetítésével jut. A kocsi tehát hátsókerék-hajtásosként viselkedik, de a váltó mögé szerelt, a nyomatékot előre olajban futó kuplungokkal továbbító első hajtás szükség esetén bekapcsolódik a hajtásba. Ezeket az első olajban futó kuplungokat a hátsó tengelynél működő olajszivattyú működteti: ahogy nő az első és a hátsó kerekek forgási sebessége között a különbség, úgy zár össze egyre jobban a kuplung.
Ez a típus nem más mint a Nissan Pulsar GTi-R. Három változatban létezett: Pulsar RA, Pulsar RB és Sunny.
Nissan Pulsar GTi-R |
És akkor jöjjenek a száraz adatok:
PULSAR RA | PULSAR RB | SUNNY | |
---|---|---|---|
Drivetrain | |||
Engine Type | Turbocharged inline-4 | ||
Displacement | 1,998 cc (122 cu in) | ||
Power | 230 PS (169 kW; 227 hp) @ 6,400 rpm | 220 PS (162 kW; 217 hp) @ 6,400 rpm | |
Torque | 29 kg·m (280 N·m; 210 lb·ft) @ 4,800 rpm | 27.2 kg·m (267 N·m; 197 lb·ft) @ 4,800 rpm | |
Redline | 7,500 rpm | ||
Bore & Stroke | 86.0 mm (3.386 in) x 86 mm (3.386 in) | ||
Compression Ratio | 8.3:1 | ||
Valvetrain | 16-valve DOHC | ||
Turbocharger | Garret TB2804 (T3/T25 combination) Compressor: 60mm, 60trim in .60A/R Turbine: 53mm, 79trim in .86A/R | ||
Transmission | 5-speed manual | ||
Gear Ratios | 1st: 3.285 2nd: 1.850 3rd: 1.272 4th: 0.954 5th: 0.740 Reverse: 3.266 Final drive: 4.125 | 1st: 3.067 2nd: 2.095 3rd: 1.653 4th: 1.272 5th: 0.911 Reverse: 3.153 Final drive: 4.125 | 1st: 3.285 2nd: 1.850 3rd: 1.272 4th: 0.954 5th: 0.740 Reverse: 3.266 Final drive: 4.125 |
Fuel consumption | |||
Urban | 13.2 L/100 km (17.8 mpg-US; 21.4 mpg-imp) | ||
Constant 120 km/h (75 mph) | 10.6 L/100 km (22.2 mpg-US; 26.6 mpg-imp) | ||
Constant 90 km/h (56 mph) | 8.1 L/100 km (29 mpg-US; 35 mpg-imp) | ||
Dimensions | |||
Length | 3,975 mm (156 in) | ||
Width | 1,690 mm (67 in) | ||
Height | 1,410 mm (56 in) | ||
Wheelbase | 2,430 mm (96 in) | ||
Track | F: 1,446 mm (57 in) R: 1,421 mm (56 in) | ||
Curb Weight | 1,220 kg (2,690 lb) | 1,190 kg (2,624 lb) | 1,240 kg (2,734 lb) |
Other | |||
Wheels | Alloy 14×6 JJ | ||
Tires | 195/55VR14 (alternative 185/60VR14) | ||
Brakes | F: 257 mm (10 in) ventilated discs R: 258 mm (10 in) solid discs | ||
Ground Clearance | 150 mm (6 in) | ||
Turning Circle | 10.4 m (34 ft) | ||
Paint Codes | KH3 (Black - entire production) AJ4 (Red - series 1 only) TJ1 (Grey - series 1 only) KJ7 (Ivory White - series 1 only) 531 (Bright White - series 2 only) DL2 (Green - series 2 only) | KH3 (Black) AJ4 (Red) 531 (Bright White) |
Forrás: Wikipedia
Hogy a három modellből melyikhez sikerült hozzájutnom, az a jövő héten kiderül ;)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése