2013. május 13., hétfő

Versenyautó születik 01 – Nyers adatok

A Yarissal eltöltött idő összefoglalása után szeretnék rátérni az új kiszemelt példányra, melyből versenyautót szeretnék (és fogok is:) építeni. A legfontosabb lépés a típus kiválasztása volt. Olyan autót szerettem volna, mely sokkal erősebb, mint a Yaris TS. A hátsókerék hajtás is vonzott, de az összkerék még jobban. Jelen pillanatban úgy érzem, és az anyagi hátterem is azt sugallja, hogy egy, azaz egyetlen versenyautóm lehet, tehát nem próbálgathatok ki mindenféle típust. Ez is inkább az utódomnak épül, legalábbis ez látszik reálisnak. Szóval ott tartottam, hogy összkerekes erős autót szeretnék. Szeretem az evókat, imádom a subarukat, de szeretek különc lenni, azt hiszem ezt a Yaris is tükrözte. A választásom egy 2000 köbcentis, turbó motoros autóra esett, mely egyben egy régi álmom is. Az álmok azért vannak, hogy megvalósítsuk őket. Ez így jól hangzik, de anyagi korlátok miatt ezek az álmok korlátozott számban realizálhatóak. Szóval 2 liter, turbó összkerék. Számomra az is fontos volt, hogy Japán gyártású legyen. A kiszemelt típust 1990 és 1994 között gyártották. Soros, négyhengeres feltöltött motorja (SR20DET) 1998 köbcentis és minden más modellben fellelhető, ugyan ezen kódszámú motortól nagyban különbözik. ATTESA összkerék hajtási rendszer van az autó alatt, melynél alapvetően hátsókerék-hajtásos elrendezést képzeljünk el, ahol az első kerekekhez a nyomaték a váltó mögé akasztott központi differenciálról rövid kardán és egy első diffi, majd féltengelyek közvetítésével jut. A kocsi tehát hátsókerék-hajtásosként viselkedik, de a váltó mögé szerelt, a nyomatékot előre olajban futó kuplungokkal továbbító első hajtás szükség esetén bekapcsolódik a hajtásba. Ezeket az első olajban futó kuplungokat a hátsó tengelynél működő olajszivattyú működteti: ahogy nő az első és a hátsó kerekek forgási sebessége között a különbség, úgy zár össze egyre jobban a kuplung. 
Ez a típus nem más mint a Nissan Pulsar GTi-R. Három változatban létezett: Pulsar RA, Pulsar RB és Sunny.

Nissan Pulsar GTi-R

Nissan Pulsar GTi-R

És akkor jöjjenek a száraz adatok:

PULSAR RAPULSAR RBSUNNY
Drivetrain
Engine TypeTurbocharged inline-4
Displacement1,998 cc (122 cu in)
Power230 PS (169 kW; 227 hp) @ 6,400 rpm220 PS (162 kW; 217 hp) @ 6,400 rpm
Torque29 kg·m (280 N·m; 210 lb·ft) @ 4,800 rpm27.2 kg·m (267 N·m; 197 lb·ft) @ 4,800 rpm
Redline7,500 rpm
Bore & Stroke86.0 mm (3.386 in) x 86 mm (3.386 in)
Compression Ratio8.3:1
Valvetrain16-valve DOHC
TurbochargerGarret TB2804 (T3/T25 combination)
Compressor: 60mm, 60trim in .60A/R
Turbine: 53mm, 79trim in .86A/R
Transmission5-speed manual
Gear Ratios1st: 3.285
2nd: 1.850
3rd: 1.272
4th: 0.954
5th: 0.740
Reverse: 3.266
Final drive: 4.125
1st: 3.067
2nd: 2.095
3rd: 1.653
4th: 1.272
5th: 0.911
Reverse: 3.153
Final drive: 4.125
1st: 3.285
2nd: 1.850
3rd: 1.272
4th: 0.954
5th: 0.740
Reverse: 3.266
Final drive: 4.125
Fuel consumption
Urban13.2 L/100 km (17.8 mpg-US; 21.4 mpg-imp)
Constant 120 km/h (75 mph)10.6 L/100 km (22.2 mpg-US; 26.6 mpg-imp)
Constant 90 km/h (56 mph)8.1 L/100 km (29 mpg-US; 35 mpg-imp)
Dimensions
Length3,975 mm (156 in)
Width1,690 mm (67 in)
Height1,410 mm (56 in)
Wheelbase2,430 mm (96 in)
TrackF: 1,446 mm (57 in)
R: 1,421 mm (56 in)
Curb Weight1,220 kg (2,690 lb)1,190 kg (2,624 lb)1,240 kg (2,734 lb)
Other
WheelsAlloy 14×6 JJ
Tires195/55VR14 (alternative 185/60VR14)
BrakesF: 257 mm (10 in) ventilated discs
R: 258 mm (10 in) solid discs
Ground Clearance150 mm (6 in)
Turning Circle10.4 m (34 ft)
Paint CodesKH3 (Black - entire production)
AJ4 (Red - series 1 only)
TJ1 (Grey - series 1 only)
KJ7 (Ivory White - series 1 only)
531 (Bright White - series 2 only)
DL2 (Green - series 2 only)
KH3 (Black)
AJ4 (Red)
531 (Bright White)
Forrás: Wikipedia

Hogy a három modellből melyikhez sikerült hozzájutnom, az a jövő héten kiderül ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése