2013. május 20., hétfő

Versenyautó születik 02 – Az én Sunny-m

Az előző posztban olvashattátok, hogy milyen hajtás van a GTi-r alatt. Simigeri batárom (az Ő tulajdonában is van egy Pulsar) szólt, hogy nem egészen úgy van, ahogy leírtam. Az ugyanis a Skyline-ok alatt lévő hajtás leírása. Hogy helyesen le tudjam írni, kell egy kicsit konzultálnom vele, de amint megvolt, ígérem megosztom veletek is. Köszi a türelmet ;)
Január közepén kezdtem konkrét darabot keresni Angliában. Az első darab, amit kinéztem, egy motorhibás Pulsar volt nagyon olcsón, de olyan gyorsan elvitték, hogy alkudni se tudtunk.


A második is jó áron lett volna februárban, de sajnos Anglia északi csücskén volt :(






Régebb óta hirdették már a befutó darabot. Sokat gondolkodtam rajta, hogy megvegyem-e. Nissan 200 sx vajbőr ülés volt benne a gyári helyén. Ez még nem is lett volna akkora probléma, de egy gyárilag fekete autó oldalát BKK kékre is csak valami ízlésficamos ember festheti. Hosszas tanakodás után végül elhatároztam, hogy megszerzem. Nem volt egyszerű, mert az egy dolog, hogy e-mailre nem válaszolt, de telefonon sem akarta ilyen távolságra eladni. Végül a szerelőmön keresztül egy Angliában élő barát segítségével sikerült hozzájutni a darabhoz. Március közepén megköttetett a deal, ki lett utalva neki egy jelképes előleg. Lábon akartam még behozni anno, hogy ez lehessen életem egyik nagy kalandja, de a józan paraszti eszem lebeszélt erről a mutatványról. Egy kamionnal érkezett, ami Angliába szállított árut, visszáruba hozta az autómat. Április 6-án csörgött a telefonom, a Zoli volt. Izgultam, mintha karácsony lenne, ugyanis az előleg átadásakor megígértem, hogy nem buzerálom, majd szól, ha itthon van. Szóval szombaton hívott, hogy az országban van, és hétfőn mehetek érte. Voltak jó és rossz hírek is. Az sejthető volt, hogy motorikusan enyhén szólva nincs a toppon, de mivel videót nem küldött nem lehetett pontosan tudni milyen állapotban van. Annyit tudtam az autóról, hogy ki lett szélesítve, mivel szinte az összes darab rohad így húsz év távlatából. Kijavították, kiszélesítették és lefestették kékre. :S 

És amit még tudni lehetett róla:


  • front cooleresre át lett alakítva
  • akkumulátora a csomiban 
  • fel lett újítva a turbó
  • OMP első toronymerevítő van benne
  • HKS légszűrő van rajta 
  • HKS lefújószelep van benne
  • kormányagy+sportkormány van benne
  • gyári féknyereg van elől, de 257 mm helyett 280 mm-es tárcsákkal
  • katalizátor nincs a „kipufogó rendszerben” (65 mm cső végig), a leömlő után összesen egyetlen tűzfogó dob van
  • és a rossz, hogy valami kopog a motorban.

Nem volt egyszerű a hazaút, ugyanis pakisztáni barátunk tudta hogy szar az egyik kerekének a szelepe, de nem hogy megcsináltatta volna, azt is leszarta, hogy a pótkerék is defektes. Mivel a kamion a háza előtt állt meg, csak fel kellett rakni és jöhetett haza. Hétfőn átmentem a Zolihoz meló után, ahonnan csak hazagurultam vele a saját lábán. A motornak alapjáraton nincs csúnya hangja. Hogy milyen hangja van? Mint egy subaru és agy T52-es tank keverékének. :) Hazagurultam vele és letámasztottam a kertben.





A fényszórója össze vissza van kötve, ha tompított állásban van, akkor a balos tompított, a jobbos pedig refi. Ha rátolom a refit, akkor cserélnek. Három darab riasztó szirénát találtunk a motortérbe. A vákumcsö rengetegből a fele csavarral van ledugózva. Lesz vele meló, de ha egyszer kész lesz, ígérem bitang lesz ;)

Az első méterek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése