2013. május 6., hétfő

Pályázás 2012

2012 első pályázása március 19-én, a Hungaroringen volt egy nyílt nap formájában. Felkerültek a télen vásárolt zsír új Hankook ventus F200-as full slick gumik, melyek eszméletlenül jól teljesítettek az addig használt semi slick gumikhoz képest. Ez a köridőn is meglátszott, a tavalyi legjobb időmet (2:28.892) sikerült 2:22.557-re faragnom. Nézzétek meg az egyik kedvenc videómat, ahol egy „Hacsit” kergetek...

Hungaroring nyílt nap (2012. 03. 19.)

Slickeken a paddockba

Cockpit

Utsó kanyar előtt

Sikán

Hungaroring (2012. 03. 19.)

Kezdtem belejönni a körözgetésbe, ezért úgy döntöttem, hogy egy kicsit többet áldozok a pályázás oltárán. Sajnos nem olcsó buli. A nyílt napok mellett ki akartam próbálni a Yarist és magamat is a Time Attack keretein belül. Mi is az a Time Attack? Szuti barátom tökéletesen leírta a tuning.blog.hu oldalon:

„Egy Japánból kiinduló verseny ágazat, ami a különböző tuningcégek épített autóinak megmérettetését mutatja be, legfőképpen a méltán híres tsukubai versenypályán, de Motegi és Suzuka is helyet kap a versenyek lebonyolításában. A versenyt időmérés előzi meg, és a legrosszabb időt elérő autó indulhat a pole pozícióról. Különlegessége még, hogy külön kategóriában, súly, hajtás és nagy teljesítménykülönbséggel rendelkező autók is versenyezhetnek egymással és az eredmény sokszor meglepetés is lehet. Persze a verseny előtt bemutatásra kerülnek az autók adatai, mint súly, lóerő és a technikai módosítások is, mint fék, gumi, futómű. Az időmérések általában 2 órásak és 25-30 autó vesz részt aktívan egy ilyen rendezvényen. A boxutca folyamatosan nyitva van és pályáktól függően, 20-25 autó lehet fent egy időben, a balesetek elkerülése miatt. Ez azt jelenti, hogy minden sofőr, a 2 óra alatt saját autójának állapotától függően mehet annyit, amennyit biztonságosnak tart. Az értékelésbe kizárólag a leggyorsabb megfutott kör számít bele és az értékelés is ez alapján történik. A legjobb köröket itt sem mindig a legerősebb autók futják. Sokat számít egy autó ereje, de a fék, gumi, futómű megfelelő választása és ezeknek a jó beállításával, egy gyengébb autóval is meglepetést lehet okozni akár a legjobb kategóriában is.

A kategóriák súly/lóerő alapján vannak számításba véve:

  • Sport kategória: 5.5-től nagyobb.
  • Pro kategória: 5.5-4-ig.
  • Race kategória: 4 alatt.


Ha valaki utcai használatra nem engedélyezett slick gumikat, komplett állítható sport, vagy versenyfutóművet használ, az -0.5 -0.5 módosítással van számítva a súly/lóerő arányhoz képest. Ez egy jól koordinálható rendszer, amiben csak annyi kiskapu van, ha a tulajdonos nem vallja be az autó tényleges teljesítményét, de mivel ez egy jól összeszokott társaság, csak ritkán van ilyen nézeteltérés és ez is könnyen kezelhető, mivel jó a kapcsolat minden egyes internetes autóklub kemény magjával, így ha valaki egy nagyobb módosításba kezd, azt rögtön már 20-30 ember is tudja, véleményezi. Az így terjedő információk pedig hamar visszajutnak ebbe a közösségbe, így gyorsan kiderül az igazság. Onnantól pedig nincs mellébeszélés, színt kell vallani.”
Forrás: tuning.blog.hu (Szuti)


A második pályázás a Time Attack kapcsán jött létre. Egy promó filmet forgattak a Magyar Time Attack bajnokság népszerűsítéséhez, beharangozásához. Nem volt más teendő, mint eljutni a Slovakiaringre, ott menni háromszor fél órát, miközben forogtak a kockák :) A Slovakiaring kb 170 km-re van Budapesttől, nem is nagy távolság, ráadásul autópálya használat nélkül két óra alatt oda lehet érni. A pálya egy közel 6 km hosszú, meglehetősen széles aszfaltcsík, mely több helyen is leválasztható, ezáltal különböző pályavonalak is kialakíthatók rajta. Jellegzetessége, hogy van négy darab nagyobb bukkanó a pályán, az egyikhez ráadásul 160-220 km/h (autófüggő) sebességgel érkezünk. Mindezt tetézi az is, hogy mikor odaérsz és haladsz felfele ezen a bizonyos dombon, nem látsz mást, mint a kék eget. Felérsz a púpra, átbillensz és akkor látod, hogy 100 méteren belűl van egy jobbos visszafordító kanyar. Izgalmas, tempós, ugyanakkor technikás is a pálya. Nekem, személy szerint az egyik kedvencem. A kiszolgáló személyzet kedves, segítőkész és náluk valahogy nincs lehetetlen dolog, vagy kérés...  

Slovakiaring boxutca (2012. 04. 09.)

Mi teljes pályán mentünk, amit a WTCC közvetítések alatt is láthattok. Háromszor fél óra állt rendelkezésünkre. Mivel a pályán utasként már korábban is mentem, a nyomvonallal nem volt gond. Hamar jöttek a jobbnál jobb idők. A stábot szinte észre se vettük, a munkájuk gyümölcsét pedig most meg is mutatnám ;)

 Time Attack promó videó (2012 Slovakiaring)

És íme az első nap végén a leggyorsabb köröm. Kár hogy a GTR kicsit feltartott... Miután beértünk a boxba egyből odajött és elnézést kért. Hát igen, pár száz km és más a mentalitás...

Gyors kör (Slovakiaring 2012. 04. 09.)

Slovakiaring (2012. 04. 09.)

A következő esemény szintén Time Attack volt a Hungaroringen. Késő délutáni, kora esti időpontban volt megtartva. A fényviszonyok teljesen mások, a célegyenesben például végig vakított a nap, elég nehéz így a féktáv. A Mansell kanyarban sem éreztem komfortosnak a dolgot. A lényeg, hogy megint tudtam javítani, legjobb köridőm 2:22,475 volt. 

Gyors kör a Hungaroringen (2012. 05. 20.)

Hungaroring Time Attack (2012. 05. 20.)

Összetett eredménylista MTA Hungaroring (2012. 05. 20.)
A Hungaroringet ismét Slovakiaring követte szintén Time Attack formájában. Harminc fok fölötti hőmérséklet és ötven fok közeli pálya várt minket június 30-án. Sikerült javítani 2:46,185

Slovakiaring paddock

Tobzódás

Tobzódás a célegyenesben

Célegyenes

Slovakiaring 2012. 06. 30.


Time Attack II. hely
Gyors kör a Slovakiaringen (2012. 05. 20.)

Slovakiaring (2012. 06. 30.)

2012-ben ismét Kakucson volt megtartva a Toyotaclub nyári találkozója. Ahol ráadásul egy GT86-os teszthétvége volt a fődíj. :)

Hivatalos szórólap :)
Mivel minden évben vívtam valamivel Kakucson, kicsit félve vártam a rendezvényt. Elmentünk és harcba szálltunk a fődíjért. A nap két részre volt osztva délelőtt bóják között kellett teljesíteni a pályát a megszokottak szerint, viszont délutánra jött egy újítás. A délelőtti első 20 idővel bíró autó 5-ös csoportokba rendezve mehetett körbe-körbe bóják nélkül, ráadásul transzponderes időméréssel. A bójás részt és a délutáni Time Attackot is sikerült megnyernem Viktor (Celica GT-4) és Áron (Corolla TS) előtt.

Végső küzdelem a GT86-ért :)

Kakucsring (2012. 07. 21)

Tunexcom által tesztelve...

A GT86 hatalmas élmény volt. Írtam róla egy pár sort a Toyotaclub oldalán, itt olvashatjátok. 

Augusztus ötödikén a Hungaroringen volt megtartva a II. JapCarFest, ahol gyorsulás- és slalomversenyt is tartottak. Mindkét helyre neveztem, mindkét helyen II. lettem. 

Gyorsulás JapCarFest II.

 Szlalom JapCarFest II.
 JapCarFest II. Szlalom 2012. 08. 05.

A Time Attack rádöbbentett arra, hogy a Yaris ebben a formában egy bazi jó autó. Semmit nem változtatnék rajta, kivéve a motorerőt. Így is jól megy, sokan csak vágyakoznak egy ilyen autó után. Én úgy érzem kiautóztam belőle, amit lehetett. Motorerőt csak turbóval lehetne gyarapítani, az viszont normálisan összerakva milla fölött lenne. Nem biztos hogy működne, mivel nem sok turbós yaris létezik (kivéve TRD, de az csak 150 ló), ami 200 ló fölötti. Ennyi pénzt beletolni úgy, hogy nem tudom egyáltalán le tudnám-e rakni a teljesítményét az aszfaltra, számomra nem engedhető meg, hiába szeretném nagyon. A kész érvek elnyomták a vágyaimat, avagy segítenek megvalósítani egy másikat. Ugyanis arra az elhatározásra jutottam, hogy közel annyi pénzből, amiből meg tudnám csinálni a motortuningot, inkább szerzek egy Nissan Sunny-t, amig még lehet kapni. 1990-1994-ig gyártották a kiszemelt példányt. Mivel összesen 425 balkormányos készül belőle, a többi jobbos, nagy valószínűséggel Angliából tudok szerezni egyet, ahol hajlamosak rohadni az autók, pláne 20 év után. A következő posztoktól már csak a Sunnyról szól majd ez a blog, de erre majd térjünk vissza a jövő héten. 
Az elhatározásom arra késztetett, hogy rendezzek egy utolsó kvázi Yarisbúcsúztató autózást az Euroringen. Fészbúkon csináltam is egy eseményt október 20-ára, ahova sok barátom el is jött, és pályáztunk egy utolsót. Javítottam az addigi legjobb időmön, a best így 1:28,289 lett búcsúzóul...

Utsó pályázás a Yarissal ;(

Euroring (2012. 10. 20.)

Búcsúzóul csak annyit, hogy ezekhez a kupákhoz, és megannyi örömhöz, élményhez juttatott ez az autó. Vissza nem vonulok, csak egy nagyobb fába vágom a fejszémet. Készüljön tehát a Sunny, azaz versenyautó születik...

Három csodálatos év és rengeteg áldozat „termése”



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése