2013. augusztus 12., hétfő

Versenyautó születik 14 – Esernyőtartó eltűntetése

Ígéretemet betartva itt egy kis „pamacsolás”, hogy ki ne essetek a ritmusból. Ahogy azt már korábban is mondtam, sikerült egy „Umbrella” modelt szereznem a Pulsarból, ami azt jelenti, hogy a vezetőoldal „B” oszlopában található egy eldugott esernyőtartó. 

Az ernyőtartó
Onnan hiányzik a gyári Nissan feliratú esernyő
Az ernyők sajnos húsz év alatt kellőképpen szétrohadtak, így azt már nem találtam az enyémben sem. Viszont a tartó az autóban volt. A kipakolás során azt is eltávolítottam és egy lyuk tátongott a helyén.

Ernyőtartó kiszerelve
Arra gondoltam, hogy eltakarom egy karbon lappal a lyukat. Így véletlen sem kapaszkodik bele majd senki, tuti nem lesz belőle sérülés. A kiszerelt tartót nagyjából körberajzoltam egy papírra, megjelöltem a három csavar helyét és bevágtam egy üveglap alá.

A fedél körvonala
Az üveg formaleválasztózása után, a papírnál kicsit nagyobb felületen összekentem epoxival az üveglapot. Ráraktam egy réteg karbont, majd átitattam gyantával. Ez összesen háromszor játszottam el, így közel 1 mm vastag lapot fogok kapni a végén. 

Karbon epoxi gyantával átitatva
A bal szélén jól látszik a három réteg
Másnap lepattintottam az üvegről a kész lapot. Mindig a sablon határozza meg a végleges kompozit anyag felületét. Mivel ez ugye üveglapon készült, a felülete tükörsima lett.

A kész lapka
Amíg kötött a gyanta megszerkesztettem a körvonalat és egy kis dumát is kreáltam rá számítógéppel. Úgy terveztem, hogy fóliából kivágatom a formát, azt ragasztom fel a lapra és már csak körbe kell vágni a matrica mentén.

Grafika
Norbi haverom pont betalált valami német csodamatrica szerkesztésével, így elbarteleztük. Én megszerkesztettem az Ő grafikáját is, Ő pedig kivágta az én matricámat, így mindenki jól járt.

Fóliából kivágva
Norbinak matt fehérből kellett a matricája, így az enyém is abból készült. A betűk közepét kiszedtem, mert arra nem lesz szükségem. Úgy terveztem, hogy az egész matricát ráragasztom a karbon lapomra, körbevágom a kontúrja mentén, kifúrom a három lukat, majd a végén lehúzom a fölösleges fehér részt. Az addig is védi a karbont a karcolódástól.

Applikálás közben
Egy úgynevezett applikáló fóliát ragasztottam a címkére. Ez egy öntapadós papír, melynek a ragasztórétege sokkal gyengébb, mint a fehér fóliáé. Erre azért van szükség, hogy a kivágott részek ne mozduljanak el egymáshoz képest. 

Applikálva, körbevágva
Körbevágás után lehúztam a hordozó réteget. Jól látszik, hogy az applikáló fólia összetartja a matricámat.

Hordozó réteg eltávolítása
Felragasztottam a lapomra, majd lehúztam az applikálót róla.

Felragasztva
Hogy biztosan ne sérüljön a felirat, leragasztottam egy kis darab applikálóval.

Jöhet a kivágás
Nagyjából körbevágtam a matrica mentén. Három helyen szándékosan nem vágtam el teljesen, így nem rezonált annyira vágás közben.

Körbevágva
Végül a három kis tartófül elvágása után kezdődhet a finomítás és csiszolás.

Teljesen kivágva
Csiszolás következik
Csiszolópapírral lecsiszoltam a fölösleges részeket, majd kifúrtam a három csavar helyét.

A csavar vár a sorára
Jól látszik, hogy a szélénél a fólia picit sérült. A szöveg körül látszik egy pici keret, addig ért az applikáló, alatta hibátlan minden. A lyukak kifúrása után felpróbáltam a helyére.

A helyén, még sérült fóliával
Utolsó két lépésben le kellett szednem a védőfóliának használt fölösleges részt és fel kellett pattintanom a helyére. 

Fölösleges rész eltávolítása
A csavarok körül, ahogy megsérült a fólia, egy picit elnyalta a ragasztót, ez látszik a képen is. Ezt foltbenzinnel simán le tudom mosni, tehát a fólia ellátta a feladatát. 

A karon lap a helyén
Kész
Tudom, hogy ez nem volt olyan izgis poszt, de bízom benne, hogy azért tudtam olyat mutatni, amit nem ismertetek. A következő projektként a motor tetejére fogok kreálni egy borítást. Hogy ne csak egy snassz lap legyen, 3D-sen kidomborodó Lizard feliratot terveztem bele. Ezt csak úgy tudom megoldani, ha a mostanival ellentétben csinálok neki sablont. De erre térjünk vissza a jövő héten ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése