2013. november 4., hétfő

Versenyautó születik 26 – Csomiajtó projekt 1.

Az autó elejére szánt kompozit elemek már majdnem elkészültek. Jövő hétre reményeim szerint el is készülnek, ám a mai posztban a Pulsar másik végéről, azaz a csomagtartó ajtóról lesz szó.
Adott a Pulsar csomiajtaja, ami fekete és van rajta egy nagy tepsi szárny és adott a donor ajtaja, ami grafitszürke és nincs rajta szárny. Elvileg mindkét ajtó felépítése azonos, csak a szárny a tetején a különbség. Ahhoz, hogy karbon elemet tudjak csinálni, a gyári ajtót sablonoznom kell. Ehhez a gyári GTi-R ajtót viszont nem szeretném megbontani. A megoldás az, hogy a szürke ajtót átraktam a Pulsarra és kivágtuk az üveget belőle. Ahogy azt gondoltam, mindkét ajtó tökéletesen passzolt a másik modellre. Az üveget mindenképpen ki kellett vágni a sablonozáshoz, hogy a végén a gyári, fémből készült ajtóval megegyezőt készíthessek, legalábbis ami a polikarbonát lemez beragasztásához szükséges keretet illeti. És itt jött az első bökkenő. Mindkét típus ajtajában lévő üveg majdnem 90°-os szögben meg van hajlítva, konkrétan fel van hajtva az üveg a tetőre. A polikarbonát ugyan törhetetlen, de van egy olyan tulajdonsága, hogy akármennyire hajtogatod (hidegen), mindig vissza akarja nyerni a formáját. Melegítéssel sem formálható. Ahogy öntik, olyan formát vesz fel, és megszilárdulása után nem lehet változtatni rajta. Árulnak lexán üveget, de horror az ára, így hát nincs más választásom, az ajtót kell átalakítanom egy kicsit. Éppen csak annyira, hogy az üveg ne kanyarodjon fel a tetőre. Mivel hatalmas szárny van a tetején, valószínűleg nem is fog tőle látszani az átalakításból semmi. Nem szeretnék otrombát alkotni, csak funkcionálisan működő és könnyű ajtót.

A donor hátulja
A GTi-R hátulja
A Pulsar aksija le volt merülve a riasztó ledje miatt, de töltés után pöccre indult. Kiálltam az udvarból és megcseréltem a két ajtót.

Csere indul
Szárnyas leválasztva
Ha már levettük, meg is mértem az ajtót. 21,7 kg volt szárnyastul, üvegestül, ablaktörlő motorostul, mindenestül.

Sunny lebontva
Sunny ajtó a GTi-R-en
És a szárnyas ajtó a Sunny-n
Visszaálltam a Pulsarral és kiszereltem az ablaktörlőt és amit csak tudtam, hogy hétvégén levihessem a Zolihoz az autót, hogy kivágjuk az üveget.

Kicsit rügyezett és lyukból is annyi volt rajta, mint egy jóféle ementáliba.
Leragasztgattam a lyukakat és levittem a Zolihoz. Ezer sebből vérzik, de már most imádom a hangját. Alacsony fordulaton, szinte alapjáraton gurultam vele. Szerintem fél óra se volt és már indultam vele haza a csomiban a becsomagolt üveggel. Beálltam a házba, hogy nekifoghassak a melónak.

Fedett helyen, üveg nélkül
Bevittem a műhelybe az üveget és gyorsan megmértem.

4833 gramm
Gyártói adat szerint 4,6 kg, ami nagyjából stimmel is, mivel itt még rajta volt a szélvédőragasztó is. Hogy egy fokkal jobban el tudjátok képzelni az ajtó átalakítását, egy gyorsan összecsapott photoshoppos képpel tudok szolgálni.

Gyári fazon
A tervezett forma
A blog pufferanyaga elfogyott, egy csomó mindent kellene csinálnom egyszerre, így nem tudom, hogy a jövő héten miről olvashattok. Az elejét is be kellene fejeznem, de a csomival is kell foglalkoznom. Hétfőn kiderül, hogy mivel folytattam... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése