2013. október 28., hétfő

Versenyautó születik 25 – Jobb első magok egyesítése + a hűtőrács magjának készítése

A jobb első lámpa és index helyére készült magok egyesítéséről és az idő közben megszületett hűtőrács magról olvashattok ma.
A két maggal, hotmelt pisztollyal egy tekercs maszkolószalaggal és a szilikon szalagokkal ismét kitelepültem a Pulsar mellé, hogy egyesíthessem a jobb oldali szekciót is. Mivel már elég korán sötétedik, és csak fél hat fele tudok nekilátni a melónak, elég gyatra minőségűre sikerültek a fotók, ezért szeretnék előre elnézést kérni. A végeredményen ez szerencsére semmit nem változtatott, úgyhogy nézzük is miről van szó.
Elsőként felragasztottam a szilikonszalagot az index oldalára, szimulálva a későbbi tömítés vastagságát. Maszkolószalaggal beragasztottam a helyére a végleges pozíciójában. Egy vékonyabb, szintén szilikonból készült csíkot ragasztottam a lámpa alá is.

Index mag a helyén
A lámpa magját is a helyére illesztettem, majd hotmelt ragaccsal rögzítettem az indexhez.

Lámpa is rögzítve
Valahogy így fog kinézni az eleje
Visszavittem a műhelybe, az íves rész alá helyeztem egy műanyag poharat, hogy ne boruljon fel és feltöltöttem a rést feketére színezett epoxi gyantával és üvegszövet darabokkal. A lámpánál lévő pöttyök a kisebb-nagyobb hibákat hivatottak kitölteni.

Rés feltöltve
Másnap lemértem, lecsiszoltam, kivagdostam a fölösleges részeket, majd újra megmértem.

Az első mérlegelés: 164 gramm
Nagyja lecsiszolva
Simára csiszolva
Fölösleges részek kivagdosása közben
Második mérlegelés: 134 gramm
Bepróbáltam az autóba. Tökéletes lett a formája. Be kell csomagolni karbonnal, meg kell oldani a rögzítését és már kész is. :)

Így virít a helyén
A múlt héten olvashattatok a díszrács átalakításáról és a sablonjának elkészítéséről, most megmutatom, hogyan készült a kompozit mag.
Leformaleválasztóztam a sablont, majd kikentem fekete epoxival és 2 órára magára hagytam a gyantát, hogy térhálósodjon egy kicsit.

Formaleválasztózva
Gyantázva
Ez idő alatt levágtam egy darab üvegszövetet. A szövetet belenyomkodtam a félig megkötött gyantába, ami ilyenkor méz állagú.

Indul a laminálás
Szövet a gyantába nyomkodva
A szövettel elég nehéz dolgozni, mert amikor benyomkodom a sarkokba, élekbe, akkor hajlamos rá, hogy kirúgja magát, így ott csúnya lenne a végeredmény. Hosszas pesztrálás után sikerül megfelelően eligazgatnom az anyagot. Bekevertem a következő adag fekete epoxit és átitattam vele az üvegszövetet.

Laminálás kész
24 órás száradás és térhálósodás után jöhetett a kibontás. A sablon utólagos csiszolása miatt könnyen megadta magát. Kivettem a sablonból és feldobtam a mérlegre.

Sablonból kivéve
Mérlegelés a sallangokkal együtt
Körbevágtam és újra feldobtam a mérlegre, kíváncsiságból az eredeti súlyát is megmértem.

Fentről lefele: GTi-R rács, 1.4-es átalakított Sunny rács és a kompozit nagyjából körbevágva
Körbevágva
A gyári GTi-R rács 387 gramm
A kompozit rács 106 gramm
100 grammra tippeltem, sokat idáig nem tévedtem, viszont sajnos az alsó és felső része elég hosszú, így oda kevés az egy réteg. Picit nyeklett-nyaklott, a vagdosásnál is behullámosodott. Visszaraktam a sablonba és a gyengébb falait megerősítettem még egy réteg üvegszövettel.

Visszarakva a sablonba
Még egy réteggel megerősítve
Másnap csiszolás és körbevágás után bepróbáltam a helyére a két lámpa maggal együtt.

Mindhárom mag a helyén :)
Meg kell oldanom a két oldalsó lámpa és index rögzítését, be kell ragasztanom a tölcsért a bal oldali lámpába, egy külső karbon réteggel be kell borítanom mindhárom elemet és végül a két szélső maghoz kell rögzítenem a díszrácsot. Majdnem kifelejtettem, hogy legvégül ki kell vágnom a tölcsér előtti részt, hogy a motor is kapjon levegőt. Nem tudom, mikorra fogom tudni befejezni, de rajta leszek az ügyön ígérem. Szombaton kivágtuk a Pulsar csomagtér ajtajából az üveget így lassan a csomiajtó is sablonozásra kerül, de előbb még egy kicsit át kell alakítanom....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése