2013. december 9., hétfő

Versenyautó születik 31 – Csomiajtó belső oldal

A múlt héten olvashattatok a csomiajtó külsejének átalakításáról, ma pedig a belső oldalának igazításáról lesz szó. Azért nem a külső oldalt fejeztem be, mert a belső oldalhoz csak úgy tudom hanyatt fektetni az ajtót, hogy sérülhet a frissen kialakított rész. Így most félkész állapotban megfordítottam, megcsináltam a belsejét, hogy visszafordítás után befejezhessem a külső oldalát is. Lássuk miről is van szó, mielőtt még belebonyolódok a saját mondanivalómba.
A felső részre ragasztott kompozit elem belső oldalát is ki kellett töltenem. Ez – a külső oldalhoz hasonlóan – 10×100 centis részt jelent, amit itt is nagyjából egy centi vastagon kell kitöltenem. Neki is láttam. Ezt is több rétegben kellett felhordanom, a rétegek között egy-egy napot pihent a gyanta. Ez öt rétegben öt napig készült. 

Első réteg
Második réteg
Harmadik réteg
Negyedik réteg
Ötödik réteg
Utolsó réteg visszacsiszolva
Közelebbről
A feltöltött részt egy picit szerettem volna megmerevíteni, ezért vágtam három darab nagyjából hét centiméteres, régről megmaradt poliészter gyantával átitatott üvegpaplan csíkot. Igazságosan elosztottam a távolságot és egy kicsit hígabb (kevésbé besűrített) gittel a helyükre ragasztottam őket.

A merevítésnek szánt csíkok
Helyükre ragasztva
Közelebbről
Másnap lecsiszoltam az oldalait és feltöltöttem ugyancsak gittel, de már azért igyekeztem formára igazítani egy kicsit.

Lecsiszolva
Formára igazítva
Közelebbről
Ez a három kis darabka terveim szerint elegendő merevséget fog biztosítani a plexit tartó keretnek az ajtó felső részén. Amíg kötött a gitt sok mindent nem tudtam csinálni, ezért elkezdtem kiragasztgatni azt a kismillió furatot, ami az ajtó belső oldalán található. Sablonkészítés előtt mindenképpen be kell tömni őket, különben befolyik a gél és utána nem lehet leszedni a sablont az ajtóról. Ennyi munka után pláne nem szeretnék egy ilyenbe beleszaladni, úgyhogy gondosan végigpöttyöztem minden lyukat.


Majd ha sok időm lesz mindenképpen megszámolom, hogy összesen hány lyukat kellett betömnöm. Ami a képen látszik az még csak kb. a fele. A zár körüli részen is sajttá van lyuggatva, és a felfogatásnál is van egy csomó felesleges (számomra felesleges, ugyanis mindnek funkciója volt) nyílás. Másnap picit megcsiszoltam a merevítő csíkok körüli gittet, majd az egész feltöltött részt lekentem két réteg poliészter géllel.

Gélezve
Közelebbről
A gélt ecsettel hordtam fel. Annyit kell róla tudni, hogy tejföl állagú, ezért nem nagyon lehet simára kenni, cserébe nagyon szépen kitölti az apró felületi egyenetlenségeket és jól csiszolható, akár fényesre is polírozható. A gittelés megadta a végső formát, ez amolyan bevonat rajta, amit teljesen simára csiszoltam, így esztétikus is lett, de a sablonkészítésnél is fontos szerepe lesz (könnyebben lehet formaleválasztózni).

Megcsiszolva
Csiszolás után áttöröltem acetonos ronggyal, majd leragasztottam a maradék lyukat is. Összesen 67-en voltak.

Belső átalakítás kész
A sok apró lyuk mellett volt hét darab nagyobb méretű is. Jövő hétre eltüntetem azokat, valamint a külső oldalt is befejezem, hogy indulhasson a sablonozás. Az autó elején lévő karbon elemekkel továbbra sem történt semmi, várnak a sorukra.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése