2014. április 21., hétfő

Versenyautó születik 50 – Géptető belső sablonozás

Az előző posztban eljutottam a géptető külső sablonozásának végéig, sőt a belső sablonozáshoz is építettem már „korlátot” maszkolószalagból. Ma a belső sablonozásról lesz szó és a poszt végén kiderül, hogy szét tudtam-e választani a sablonokat az eredeti géptetőtől.
Első lépésként formaleválasztót hordtam fel a kimaszkolt géptető belső oldalára. A szokásos módon felhordtam, áttöröltem és mindezt háromszor megismételtem.

Formaleválasztózva
Második lépésben jöhetett a poliészter szerszámgél felhordása. 

Gélezve
Másfél órás száradás (kötés) után jöhetett a harmadik, azaz utolsó lépés, a laminálás. Három réteg háromszáz grammos üvegpaplant itattam át poliészter gyantával. 

Előkészített terep a gyantázáshoz
Kész a laminálás
Közelebbről
24 órára magára hagytam, hogy rendesen megkössön a poliészter gyanta. Másnap nekiugrottam a szétszedésnek, ami nem volt egyszerű. A gyanták zsugorodnak egy kicsit. Egy viszonylag sima felületnél nem szokott gondot okozni, viszont annyi törés és merevítés van a géptetőn, hogy egy negyvenperces birkózás lett a szétszedésből. De nyertem és sikerült leszedni a belső sablont.

Belső sablon levéve a géptetőről
Közelebbről
Maszkolószalagból sem volt hiány. A keletkező gőzök hatására a maszkolószalag ragasztója picit átalakul, mintha folyóssá válna. Ettől sablonbontásnál néha a sablonon marad kvázi fejjel lefele a szalag (ragasztós oldalával felfele). Könnyű leszedni, hiszen formaleválasztózva volt a hátoldala. Gyorsan lepiszkáltam az összeset a sablonról és a géptetőről.

Fölösleges maszkolószalagok eltávolítva
Közelebbről
A géptető alatt ott van még a külső sablon. A szélén látható, maszkolószalagból épített „korlátot” azért nem szedtem le, mert a végleges kompozit készítésnél ugyan úgy fel kellene ragasztanom. Picit renoválni kell, mert itt-ott megsínylette a kivételt, de jó alap lesz.
A szerszámgél megint meglepett.  Iszonyat pontosan másol, ezt eddig is tudtam. Viszont volt egy matrica a géptetőn, amit nem szedtem le, csak formaleválasztóztam. Ennyire pontosan másolta a gyanta.

Az eredeti (22 éves) matrica
És a lenyomata a sablonban
A géptetőt a külső sablonból már sokkal könnyebb volt kinyerni. Körbe betoltam az éket az eredeti elem és a sablon közé és már szét is pattant. Levettem róla géptetőt és átnéztem, hogy minden része rendben van-e a sablonnak.

A külső sablon is kész
A gyári cooler beömlő negatívja is szépen sikerült
Jövő hétre megpróbálom megcsinálni a végleges belső kompozitot. Ha eljutok odáig, akkor mindenképpen beszámolok róla.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése