Most, hogy elkészült a géptető külső és belső sablonja, következhet a végleges belső oldal elkészítése. A sablon körbevágása után lecsiszoltam az éles széleket, amit a hotmelt ragasztó hagyott maga után.
|
Belső sablon széle körbevágva |
|
Hotmelt helye lecsiszolva |
A gyári csavarokat leragasztottam a sablonozásnál, amiknek nagyjából sátor alakjuk lett. A negatív sablonba ez kvázi egy-egy tölcsérként jelent meg. Ezeket a mélyedéseket egyszerűen leragasztottam maszkolószalaggal. A gyári zár helyét is ilyen módon tüntettem el.
|
Egy becsomagolt csavar lenyomata a sablonban |
|
A lyuk leragasztva |
|
Az eredeti zár helye is eltűntetve |
|
Az összes mélyedés leragasztva |
Építettem a sablon köré egy tálcát, majd három rétegben felhordtam a szemipermanens formaleválasztót.
|
Kész a tálca |
|
Három réteg formaleválasztó felhordva |
|
Sablon kicsit kifényesítve |
Bekevertem az epoxi gyantát, megszíneztem feketére, majd felkentem a sablonra. Nagyjábol egy órás pesztrálás után a helyén is maradt a gyanta.
|
Első réteg epoxi felhordva |
További három óra kötés után óvatosan belenyomkodtam a gélesedett gyantába az első réteg üvegszövetet.
|
Első réteg üvegszövet a helyén |
|
Közelebbről |
Innentől felgyorsult a munka. További két réteg üvegszövetet kapott a laminátum, amit szintén feketére színezett epoxi gyantával itattam át. Az alsó és felső réteghez sávolyszövésű, a középsőhöz pedig zsák szövésű üvegszövetet használtam. Ez picit még merevebbé és ellenállóbbá teszi majd a kompozitot.
|
Kész a laminálás |
|
Közelebbről |
Két napig hagytam kötni a biztonság kedvéért, majd kiküzdöttem a sablonból. Sokkal könyebb volt kinyerni, mint a sablont az eredeti géptetőből. Pár perc alatt betologattam körbe az ékeket, majd szétpattant a sablon és a kompozit.
|
Íme a géptető belső oldala |
|
Közelebbről |
Első dolgom az volt, hogy feldobtam a mérlegre. Még nem volt körbevágva, egy csomó fölösleges súly volt rajta és ezt mutatta a mérleg.
|
Mérlegelés |
|
3,068 kg a sallangokkal együtt |
Következő posztban körbevágom, lecsiszolom és a rögzítési helyeket is kialakítom a leendő géptető belső oldalán.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése