2014. április 28., hétfő

Versenyautó születik 51 – Géptető belső oldalának elkészítése

Most, hogy elkészült a géptető külső és belső sablonja, következhet a végleges belső oldal elkészítése. A sablon körbevágása után lecsiszoltam az éles széleket, amit a hotmelt ragasztó hagyott maga után.

Belső sablon széle körbevágva
Hotmelt helye lecsiszolva
A gyári csavarokat leragasztottam a sablonozásnál, amiknek nagyjából sátor alakjuk lett. A negatív sablonba ez kvázi egy-egy tölcsérként jelent meg. Ezeket a mélyedéseket egyszerűen leragasztottam maszkolószalaggal. A gyári zár helyét is ilyen módon tüntettem el.

Egy becsomagolt csavar lenyomata a sablonban
A lyuk leragasztva
Az eredeti zár helye is eltűntetve
Az összes mélyedés leragasztva
Építettem a sablon köré egy tálcát, majd három rétegben felhordtam a szemipermanens formaleválasztót.

Kész a tálca
Három réteg formaleválasztó felhordva
Sablon kicsit kifényesítve
Bekevertem az epoxi gyantát, megszíneztem feketére, majd felkentem a sablonra. Nagyjábol egy órás pesztrálás után a helyén is maradt a gyanta.

Első réteg epoxi felhordva
További három óra kötés után óvatosan belenyomkodtam a gélesedett gyantába az első réteg üvegszövetet.

Első réteg üvegszövet a helyén 
Közelebbről
Innentől felgyorsult a munka. További két réteg üvegszövetet kapott a laminátum, amit szintén feketére színezett epoxi gyantával itattam át. Az alsó és felső réteghez sávolyszövésű, a középsőhöz pedig zsák szövésű üvegszövetet használtam. Ez picit még merevebbé és ellenállóbbá teszi majd a kompozitot.  

Kész a laminálás
Közelebbről
Két napig hagytam kötni a biztonság kedvéért, majd kiküzdöttem a sablonból. Sokkal könyebb volt kinyerni, mint a sablont az eredeti géptetőből. Pár perc alatt betologattam körbe az ékeket, majd szétpattant a sablon és a kompozit.

Íme a géptető belső oldala
Közelebbről
Első dolgom az volt, hogy feldobtam a mérlegre. Még nem volt körbevágva, egy csomó fölösleges súly volt rajta és ezt mutatta a mérleg.

Mérlegelés
3,068 kg a sallangokkal együtt
Következő posztban körbevágom, lecsiszolom és a rögzítési helyeket is kialakítom a leendő géptető belső oldalán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése