2014. május 12., hétfő

Versenyautó születik 53 – Géptető külső oldalának elkészítése

Most, hogy elkészült a géptető belső oldala, megcsináltam a rögzítési pontjait – sőt már elő is készítettem az összeragasztáshoz – eljött az idő, hogy elkészítsem a külső oldalát is. 
Lecsiszoltam a gyári intercooler beomlő nyílásinál lévő sorjás részeket, valamint kijavítottam a három horpadás lenyomatát a sablonban. 

Intercooler beömlő lesorjázva
Egy apró horpadás megcsiszolva
A spriccninél lévő horpadás lenyomata
Horpadás lenyomata (púp a negatív sablonban) lecsiszolva
Horpadás lenyomata a sablon egyik sarkánál
Javítva
Egy kicsit renováltam a maszkolószalagból épített „korláton”, felhordtam a három réteg formaleválasztót,  majd átpolíroztam egy pamut ronggyal.

Korlát renoválva
Három réteg formaleválasztó felhordva
Óvatosan átpolírozva
Fél óra kikeményedési idő után nekiláttam az első réteg epoxi gyanta felhordásához. Négy darab számozott pohárba epoxi gyantát töltöttem, majd öt perces különbséggel hozzákevertem a másik komponenst is.

Az első három pohárban ott a második komponens is, a negyedik még csak a natúr gyanta
Felhasználás előtt megszíneztem mind a négy pohárnyi gyantát fekete színezővel, majd indulhatott a felhordás.

Feketére színezve
Ecsettel egyenletes (vékony) rétegben elterítettem a gyantát a sablonban, majd három órára magára hagytam.

Első réteg epoxi felhordva
Mikor már gél állagú volt a felhordott gyanta, belenyomkodtam az első réteg üvegszövetet. Ezután további két réteget lamináltam rá, mindkét réteg üvegszövet volt, de eltérő szövésűek és szövésirányúak. Erről nincs kép, ez amolyan szakmai titok... ;)

Kész a laminátum
48 óra elteltével kibányásztam a sablonból. Körbe betoltam a formabontó ékeket a sablon és a kész kompozit közé, és már szét is pattant. Körbevágtam és gyorsan feldobtam a mérlegre.

Sablonból kivéve
Körbevágva, épp mérlegelésen
3005 gramm
Az előző posztban tippeltem három kilót a külső oldalra, nem is tévedtem sokat :D Még egy picit kevesebb lesz, ha kivagdosom a cooler lamelláit.

Kivágandó lamellák
Az autóra felcsavarozott belső oldalra feldobtam, megnéztem, hogy minden stimmel-e.

Helyére próbálva
Az elejénél körülbelül két centivel nagyobbra vágtam, hogy majd kényelmesebben össze tudjam ragasztani. A maradék három oldalon csak egy-két millimétert tudtam hagyni, különben hozzáért volna a sárvédőívhez.
Próba után hátravittem a műhelybe, majd kivagdostam a cooler lamelláit. Minden egyes lamellát alul és felül vízszintesen bevágtam, majd egy kis csiszolókoronggal eltűntettem a fölösleges részeket.

Vízszintesen bevagdosva
Nagyja kivágva
Teljesen kivágva
Visszaraktam a sablonba és megcsiszoltam a belső felét.

Belső fele megcsiszolva
Leszereltem a Pulsarrol a belső oldalt, majd ráillesztettem a külső oldalra. A ragasztási pontoknál körberajzoltam egy golyóstollal.

Ragasztási pontok
Kivágtam még a két ablaktörlő spriccni helyét és felraktam újra a mérlegre.

Spriccni helye
Kivágva
Spriccni a helyére pattintva
Mérlegelés
2824 gramm
2128 gramm lett a belső oldal, 2824 a külső, az összesen 4952 gramm, azaz 4,952 kg. Ennyi fért bele a héten. Jövő héten összegyógyítom a külső és a belső oldalt. A belső részeknél szélvédőragasztóval az autón, majd utána az autóról levéve körbe epoxi gyantával és némi szövettel egyesítem a széleit is. Jól áll a saccolt tömege is, remélem 5,5 kg alatt marad ragasztás után is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése