Most, hogy elkészült a géptető belső oldala, megcsináltam a rögzítési pontjait – sőt már elő is készítettem az összeragasztáshoz – eljött az idő, hogy elkészítsem a külső oldalát is.
Lecsiszoltam a gyári intercooler beomlő nyílásinál lévő sorjás részeket, valamint kijavítottam a három horpadás lenyomatát a sablonban.
|
Intercooler beömlő lesorjázva |
|
Egy apró horpadás megcsiszolva |
|
A spriccninél lévő horpadás lenyomata |
|
Horpadás lenyomata (púp a negatív sablonban) lecsiszolva |
|
Horpadás lenyomata a sablon egyik sarkánál |
|
Javítva |
Egy kicsit renováltam a maszkolószalagból épített „korláton”, felhordtam a három réteg formaleválasztót, majd átpolíroztam egy pamut ronggyal.
|
Korlát renoválva |
|
Három réteg formaleválasztó felhordva |
|
Óvatosan átpolírozva |
Fél óra kikeményedési idő után nekiláttam az első réteg epoxi gyanta felhordásához. Négy darab számozott pohárba epoxi gyantát töltöttem, majd öt perces különbséggel hozzákevertem a másik komponenst is.
|
Az első három pohárban ott a második komponens is, a negyedik még csak a natúr gyanta |
Felhasználás előtt megszíneztem mind a négy pohárnyi gyantát fekete színezővel, majd indulhatott a felhordás.
|
Feketére színezve |
Ecsettel egyenletes (vékony) rétegben elterítettem a gyantát a sablonban, majd három órára magára hagytam.
|
Első réteg epoxi felhordva |
Mikor már gél állagú volt a felhordott gyanta, belenyomkodtam az első réteg üvegszövetet. Ezután további két réteget lamináltam rá, mindkét réteg üvegszövet volt, de eltérő szövésűek és szövésirányúak. Erről nincs kép, ez amolyan szakmai titok... ;)
|
Kész a laminátum |
48 óra elteltével kibányásztam a sablonból. Körbe betoltam a formabontó ékeket a sablon és a kész kompozit közé, és már szét is pattant. Körbevágtam és gyorsan feldobtam a mérlegre.
|
Sablonból kivéve |
|
Körbevágva, épp mérlegelésen |
|
3005 gramm |
Az előző posztban tippeltem három kilót a külső oldalra, nem is tévedtem sokat :D Még egy picit kevesebb lesz, ha kivagdosom a cooler lamelláit.
|
Kivágandó lamellák |
Az autóra felcsavarozott belső oldalra feldobtam, megnéztem, hogy minden stimmel-e.
|
Helyére próbálva |
Az elejénél körülbelül két centivel nagyobbra vágtam, hogy majd kényelmesebben össze tudjam ragasztani. A maradék három oldalon csak egy-két millimétert tudtam hagyni, különben hozzáért volna a sárvédőívhez.
Próba után hátravittem a műhelybe, majd kivagdostam a cooler lamelláit. Minden egyes lamellát alul és felül vízszintesen bevágtam, majd egy kis csiszolókoronggal eltűntettem a fölösleges részeket.
|
Vízszintesen bevagdosva |
|
Nagyja kivágva |
|
Teljesen kivágva |
Visszaraktam a sablonba és megcsiszoltam a belső felét.
|
Belső fele megcsiszolva |
Leszereltem a Pulsarrol a belső oldalt, majd ráillesztettem a külső oldalra. A ragasztási pontoknál körberajzoltam egy golyóstollal.
|
Ragasztási pontok |
Kivágtam még a két ablaktörlő spriccni helyét és felraktam újra a mérlegre.
|
Spriccni helye |
|
Kivágva |
|
Spriccni a helyére pattintva |
|
Mérlegelés |
|
2824 gramm |
2128 gramm lett a belső oldal, 2824 a külső, az összesen 4952 gramm, azaz 4,952 kg. Ennyi fért bele a héten. Jövő héten összegyógyítom a külső és a belső oldalt. A belső részeknél szélvédőragasztóval az autón, majd utána az autóról levéve körbe epoxi gyantával és némi szövettel egyesítem a széleit is. Jól áll a saccolt tömege is, remélem 5,5 kg alatt marad ragasztás után is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése