Előző posztban megírtam, miként készült el a géptető külső oldala. Ma a külső és belső oldal összeragasztásáról lesz szó. Már vázoltam, hogyan egyesítem a két oldalt, de azok kedvéért, akik nem olvasták az előzményeket, leírom egy mondatban röviden. A gyári géptetőn a külső és a belső oldal lemezei között több mm hézag volt, amit szélvédőragasztóval fogok ragasztani első körben, majd körbe a négy oldalát saját anyagával, azaz epoxi gyantával és a némi üvegszövettel fogom fixálni.
Felcsavaroztam a belső oldalt az autóra és egy kettévágott zsákot kiterítettem a motor tetején, fő az óvatosság. :)
|
Belső oldal felszerelve, zacsi leragasztva |
Jól látszik az előző képen is, hogy a belső oldal sem egy csálé, löttyedt valami lett. A gyárihoz hasonló merevségű géptető „megépítése” a cél. Lehajtottam a belső oldalt és egy kis darab léccel, valamint egy tekercs papírtörlővel alátámasztottam a legvékonyabb részen.
|
Kicsit alátámasztva, hogy még pontosabb legyen a ragasztás |
Visszahelyeztem a külső oldalt a saját sablonjába, majd összekentem a szélvédőragasztó primerjével mindkét oldalt a ragasztási felületeknél.
|
Primer felhordva a külső oldal ragasztási felületére |
|
Belső oldal is „összekenve” |
Következő lépés a szélvédőragasztó kinyerése volt. Nagy kaland alakult belőle, ugyanis egy elég gagyi kinyomó pisztolyt találtam csak, amivel nem tudtam kinyerni a ragasztót a flakonból. A végső megoldás egy földre lerakott kalapács volt, melynek a nyelére próbáltam rátolni a flakont. Nagy birkózás volt, de sikerült kinyerni a pasztát.
|
Szélvédőragasztó felhordva |
|
„csigaverseny” közelebbről |
Felraktam az autón lévő belső oldalra a külső oldalt is, pontosan a helyére igazítottam, az elején összecsipeszeltem, a széleinél pedig leragasztottam maszkolószalaggal.
|
Külső oldal a helyén, az elején összecsipeszelve |
|
Maszkolószalagokkal leragasztva |
|
Morcos lesz :) |
24 órára magára hagytam a biztos kötés érdekében. Másnap levettem az autóról és hátravittem a műhelybe. Még csak középen lett ragasztva, ott se teljes felületen, de már így is elég masszívnak tűnt. Feldobtam a mérlegre, és megkönnyebbültem. A szélvédő ragasztóval nem tudtam számolni, mert nem ismertem a tömegét és fogalmam sem volt, hogy mennyi kell belőle.
|
Középen összeragasztva 5,188 kg |
Az elejénél kezdtem a széleinek összeragasztását. Két oldalra betoltam egy-egy éket, középre pedig egy csavarhúzó nyelét dugtam a két réteg közé távtartó gyanánt.
|
Távtartók a helyükön |
Méretre vágtam öt darab üvegszövet csíkot, amik segítségével összeragasztottam az elejét.
|
Szövetek méretre vágva |
Leterítettem egy darab fóliát a földre, azon átitattam a csíkokat epoxival, alul felül lekentem a ragasztási felületeket is gyantával, majd a két réteg közé bűvészkedtem a csíkokat. Csipeszekkel rögzítettem a pontos érintkezés érdekében.
|
Szövet átitatva gyantával |
|
Csipeszekkel fixálva |
|
Közelebbről |
A gyanta 24 óra alatt köt meg, így addig nem tudtam mást tenni. Hogy egy kicsit felgyorsítsam az így hirtelen ötnaposra hízott ragasztási projektet, úgy döntöttem, hogy a két szélső oldalt egyszerre ragasztottam össze. A fent említett módon történt megint a ragasztás. Gyantával átitatott szövetcsíkot raktam a két réteg közé, majd a kötés idejére összecsipeszeltem őket.
|
Két szélső oldal is összeragasztva |
|
Közelebbről |
Másnap jöhetett az utolsó oldal ragasztása.
|
Negyedik oldal is rögzítve |
A négy oldalt ragaszthattam volna egyszerre is, de egyrészt nem volt sok időm, másrészt csipesz sem lett volna elég körbe. Így napi kb. negyed órát vett el egy oldal ragasztása, viszont a géptető összeragasztása így (szélvédőragasztóval együtt) négy napig tartott. Az ötödik napon, azaz pénteken körbevágtam a géptetőt és következett a várva várt mérlegelés.
|
Ezeket a kilógó, gyantával átitatott szöveteket kellett levagdosnom |
|
Körbevágva |
Feldobtam a mérlegre, de valahogy nem akarta megmérni. A konyhai mérlegből ugye nem látok semmit, ha rárakom a géptetőt. Le szoktam nullázni, rádobom a tetőt, majd megint lenullázom. Ez szokott lenni a menete, ezért lesz negatív az érték minden mérésnél. A nagy kapkodásban nem mindig szűnik meg minimális billegés a mérlegen, és csak akkor tudom nullázni, ha nem változnak a számok a kijelzőn. Negyedik próbálkozásra sem sikerült, így elgondolkodtam rajta, hogy más lehet a bibi. Ránéztem a mérlegre, amire az volt írva, hogy Max 5 kg. Elkezdtem a kezemmel lassan lefele nyomni a mérleget. 5200 grammnál „akadt ki”, azaz az utolsó 5188 grammos mérésnél is túlteljesített. :) Sebaj, fogtam a pecás mérleget és felakasztottam rá a géptetőt.
|
5,33 kg :) |
Az 5,5 kilós saccolt súly alatt maradtam. Egy viszonylag nehezebb feladat lesz a következő. Egyesítenem kell a díszrácsot és a géptetőt. Ezt még nem tudom hogy fogom kivitelezni, de nem jelenthet akadályt! Jövő héten összehekkelem a két alkatrészt és akkor már közel leszek a géptető projekt végéhez.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése