2014. július 7., hétfő

Felkészítés Kakucsra

Az előző posztban már említettem, hogy közeledik az idei, családias hangulatú Toyotaclub találkozó. Egészen pontosan 2014. július 19-én lesz Kakucsringen. Mivel már elég nehezen tűröm, hogy versenypályákra csak nézelődni járok, jött egy ötlet: rakjuk össze az 1.4-est és nézzük meg bírja-e még a 20 éves  technika. A recept egyszerű: rakajuk át az ülést, mert abból talán nem esünk ki, rakjuk át a toronymerevítőt, mert nem tart sokáig, dobáljunk ki belőle mindent, rakjunk bele egy kormányt, dobáljuk fel rá az elkészül kompozit elemeket tesztelés céljából, és végül, de nem utolsó sorban csináljunk valamit a futóművel, hogy ne haljunk meg. 
Az üléssel kezdtem. A Pulsarral együtt szert tettem erre a két ülésre is. Gyárilag Nissan 200sx-be való, de át lett hegesztve az alja, így már be tudták szerelni a gyári ülés helyére. Gyárilag nagyon komoly ülés van a Pulsarba, de gondolom az idő vasfoga felzabálta azt is. A színéről ne nagyon beszélgessünk, de említsük meg: vajbőr :S

Pulsar belső
Simigeri barátom csak mosolygott, mikor megemlítettem neki, hogy átrakom az üléseket. Fix 1-esre vette, hogy nem fog stimmelni a kardán alagút miatt. Ránézésre ugyan ott volt a furat, aztán mégse. Ráadásul a legbosszantóbb az egészbe, hogy két furat van a kardánon (mindkét autóban) és teljesen más a felfogatás. Pedig a kardán alagút fala ugyan ott és ugyan úgy megy. Mintha két teljesen más autót akarnál összehasonlítani. Első próba után már láttam, hogy ez nem fog ilyen egyszerűen menni. Gondoltam kiszúrok vele és megcserélem a két ülés sínjét. Aha, csak az 500. csavar lebontása után derült ki, hogy fizikai akadályba ütköztem, vissza az egész... Zártszelvényből csináltam egy konzolt az ominózus egyetlen rögzítési pont kiváltására. Ez a történet idáig nagyjából fél napot vett igénybe. Ja és a poén, hogy az egyik első felfogatási pontnál is van fél centi difi a két sín között. Hogy miért, azt ne kérdezzétek, de ha jól megnézitek, akkor csálén áll. Így marad, már ez is meghaladta a rászánt időkeretet. 

Ülés a helyén
Azt ugye mondanom se kell, hogy a jobb 1 gyári marad... :D Következő lépés a kormány volt. Nem derogált volna ez se, de mivel szerintem 20 éve kint állt a napon, kicsit gumiszerű nyúlós ragadós izévé változott a gumikormány. Próbáltam mosni, vegyszerrel is nekiugrottam, de semmi nem segített rajta csak a csere. Gondoltam a kormányoszlop végén a bordáknak már csak stimmelnie kellene a két autóban, így vettem a bátorságot, hogy megcseréljem a kettőt. Igen ám, de angliai pakisztáni barátomnak sikerült a hat csavarból hatnak elcsavarni a belső imbuszos fejét úgy, hogy kör alakúra nyalta azokat. 

A kép nem adja vissza, de kuka volt az összes csavar
Természetesen úgy meg volt tépve az összes, hogy nem is csodálkozom, hogy senki nem tudta leszedni a kormányt a helyéről. Fogtam a mini flexemet és hornyot vágtam minden csavar fejébe, amit utána egy kis küzdéssel ki tudtam operálni egy csavarhúzó segítségével. Levettem a kormányagyat és átraktam a szürkébe. A bordák stimmeltek, így gond nélkül a helyére csúszott. Mivel az eredeti terv az volt, hogy a Pulsar be lesz csövezve (egyelőre a terv még tartható), egy kivehető kormányagyat már korábban beszereztem. Sokféle gagyi van a piacon, de sikerült találnom egy elég masszív, szerkezetileg jól kitalált darabot. Nem lötyög, nem akar kiesni és pontos maradt tőle a kormányzás.

Gyorskormány agy
A kormányagy és a kormány közé kell becsavarozni, öt centivel hozza közelebb a kormányt. Beszereztem hozzá a megfelelő hosszúságú csavarokat és beszereltem a Sunnyba.

A fix darab a helyén
Egy mozdulattal levehető kormány a helyén
Nem egy szép darab, de megteszi
Ez is megvan. Következő lépés a toronymerevítő átrakása volt. Nem nagy kotta, kicsit lazítottam a feszítésen, majd hat darab anya lecsavarása után az enyém volt. Kicsit féltem, hogy ez sem fog stimmelni, de ez most tényleg gond nélkül a helyére ment. Felcsavaroztam, kicsit kifeszítettem a két tornyot és már kész is.

Még a Pulsarban
A Sunnyban
A kompozit karosszéria elemeket azért akartam átrakni a kicsire, hogy élesben ki tudjam próbálni, hogyan reagálnak az általam készített elemek a menetszélre. Ez az autó amúgy is könnyebb, mint a Pulsar, és az „utolsó csapatás” című fellépésére bőven jó lett volna az összes gyári eleme. A csomiajtó biztos jó rá, hiszen az 1.4-esét alakítottam át, ami többször volt már a turbóson. A géptetőnek és az oldalablaknak szintén stimmelnie kéne. A sárvédőt azért nem erőltettem, mert egyrészt csak a bal oldali van kész, ráadásul 13-as kerekekkel iszonyú bután nézett volna ki. A géptetőt cserélem, viszont a gyári zárat itt is likvidálnom kell, valamint meg kell oldani az új zár rögzítési pontjait. Levettem a géptetőt és a kíváncsiság kedvéért megmértem és összehasonlítottam a kék gyárijával és az általam készített (bár még félész) motorháztetővel. 

1.4 Sunny
   
13,66 kg
Pulsar GTi-R
14,86
Szerkezetkész kompozit zárral
Kereken 6 kg
Kifúrtam az ellendarabok helyét a zárhídon és rögzítettem a menetes szárakat.

Kicsit tágítva a gyári furat
Menetes szár a helyén
Működik
Kész
A csomiajtóval is a finisbe érkeztem, beragasztottam a polikarbonátot a helyére. A már korábban „bekeretezett” és felmatricázott polikarbonátot és a csomiajtó keretét is lekentem a szélvédőragasztó aktivátorával, majd két rögtönzött fül és némi szélvédőragasztó segítségével beragasztottam a helyére.

Az aktivátor és az előkészített plexi
Kimaszkolva
Az aktivátor és a csomiajtó is a helyén
Két rögtönzött fül, hogy meg tudjam fogni valahogy
Szélvédőragasztó felhordva az ajtóra
A keret tövéhez is kentem egy kis ragasztót
A polikarbonát a helyére ragasztva
Rögzítve, a belső védőfólia nélkül
Másnap leszedtem róla a maszkolószalagokat, felcsavaroztam rá a szárnyat és felszereltem az 1.4-esre.

Polikarbonát a helyén
Már a szárny is a helyén
És a felügyelő is jóváhagyta
Két dolog hiányzik még az ajtóról. Az egyik a rendszámtartó keret (már polcon van), a másik pedig a „kilincs”, amely egyúttal a rendszám megvilágítását is ellátja. Kicsit megharapta a ló, amikor vettem az autót, a Pulsaron pedig kis rendszámos „rendszer” van. Így hát naívan fogtam a telefont és feltárcsáztam egy Nissan kereskedés alkatrész részlegét. 35.000 HUF hangzott el a vonal másig végéről. Mondtam is neki, hogy 70-ért vettem az autót, nekem nem a hátsó fele kell, csak a kilincs. Nehezen tudta csak feldolgozni emberünk, hogy nem ér ennyit. Rövid búcsúzkodás után elkezdtem megoldást vadászni. Vagy megjavítom én, de az kókány lenne, vagy megjavítom kókányul, hogy a sablon erejéig jó legyen, majd kompozit anyagból lemásolom, vagy keresek egy műanyagost, aki visszavarázsolja a hiányzó részt. Az idő rövidsége miatt, szerintem a harmadik lesz a járható út.

Így fest a hiányos darabbal
Az autót elkezdtem kipakolni de hátul egy kicsit eldurvult a korrózió burjánzása. Muszáj foglalkoznom vele egy kicsit, hogy szerkezetileg ép legyen Kakucsra. Jövő héten folyt. köv...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése