2014. július 28., hétfő

Versenyautó születik 61 – Géptető fényezés

Kicsit össze vissza íródott a blog mostanában. Írtam a géptetőről, felkerült az 1.4-esre is, meg a Pulsarra is, de még a háttérben javítgattam folyamatosan. Most szeretnék mindent a helyére tenni, így megpróbálom összefoglalni a dolgokat. A géptetőn a gyári intercooler beömlő tetejét feltöltöttem gyantával és üvegszövettel. Ezzel kijavítottam a rajta lévő horpadást. Ha jól emlékszem itt fejeztem be. Sok minden nem volt már hátra vele, csak megint az időigényes pöcsölés. A laminálásnál keletkezett légbuborékokat egyesével ki kellett töltenem gyantával. A gyanta csak vízszintes felületen marad meg, különben lefolyik. Így egyszerre csak annyit tudtam pöttyözni, amennyi vízszintes felületen volt. 

Pöttyözés folyamatban
Az éle kimaszkolva
Gyantázva
Hibák a beömlőnél
Ezek is feltöltve
Több képpel nem traktálnék senkit. Másnap jöhetett a csiszolás. Egyesével az összes gyantapöttyöt...

Lecsiszolva
Leporszívóztam és acetonos ronggyal pormentesre töröltem az egész felületet. Úgy döntöttem, hogy lekenem az egészet még egy réteg vékony epoxival.

A lamellák kivételével lekenve epoxival
Vártam két napot, majd elkezdtem csiszolni. Azaz elkezdtem volna, ha a bosch deltacsiszoló újra be nem adta volna a kulcsot. Jelenség ugyan az, mint utoljára. 2 év gari van rá, de megint 6 hónapot bírt csak, ráadásul csak időszakos használat mellett. Újra gari, de már ráírták, hogy lemondanék a termékről, azaz levásárolhatom az árát, ha bosch-ék jóváhagyják a szervizben. Elkezdtem kézzel csiszolni, de nagyon gyorsan feladtam, mert ez embertelen meló lenne. Elgondolkodtam, majd beugrott, hogy a polírozógéphez is van egy pár fajta csiszolópapírom. Nekiugrottam azzal és a nagy felületeken egész szép eredményt értem el viszonylag gyorsan. A többi részre maradt a „kézi love you”.

Megcsiszolva
Hanyatt fordítottam, és kigitteltem az apró egyenetlenségeket.

Felületi hibák „alulról”
Gittelve
Megfordítottam, és tetején lévő hibákat is gittel javítottam.

Gittelve a felső rész is
Másnap szintbe csiszoltam az összes gittelt felületet, áttöröltem acetonos ronggyal, kiragasztottam, majd jöhetett a szórógitt.

Lecsiszolva
Közelebbről
Kimaszkolva
Fillerezve
Megszáradva
Másnap 1-2 helyen gittelnem kellett egy picit. Megcsiszoltam, aztán jöhetett rá megint a szórógitt és egy újabb csiszolás után az alapozó.

Alapozó előtt megcsiszolva, fellógatva
Alapozva
Szódával elmegy
Még közelebbről
Megint egy nap pihi következett, majd egy gyors áttörlés után elkezdtem fújni a feketét.

Feketére fújva
Sosem fényeztem még semmit ebben az életben. A csomiajtó kilincse volt az első a múlt héten. Nem egy nagy ördöngösség és végtelenszer újra lehet kezdeni, csak birka türelem kell hozzá :D Nyilván nem váltok szakmát, és messze nem lett tökéletes, de azért egy kicsit büszke vagyok rá. Pisztollyal, sok gyakorlással és némi szakértelemmel tuti szebb lett volna, de versenyautó lesz és nem szépségversenyre készülök.
A friss fekete fényezés sem kapott több időt 24 óránál, hiszen csütörtök este fújtam és szombat reggel 7-kor volt indulás Kakucsra. Péntek este az összeszerelésé volt a főszerep. Először kicsomagoltam a maszkolt részeket, majd felszereltem a két zárat és a kopoltyúkat.

Kicsomagolva, zárak a helyükön
A kész géptetőt egy gyors mérlegelés után felszereltem az 1.4-es Sunnyra. Persze, hogy felszerelés közben kezdett el szakadni az eső, de gyorsan felpattintottuk és már védte is a motorteret a nedvességtől.

6,29 kg
Így néz ki az 1.4-esen eső után
Kicsit közelebbről
Másnap reggel indulás volt Kakucsra, de ezt a sztorit már olvashattátok. Ezennel az időutazás véget ért. Jövő héten az eléggé viharvert jobb első sárvédővel próbálok meg csodát tenni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése