Kész a géptető, kész a csomiajtó, kész a bal első sárvédő és a jobb hátsó oldalsó ablak is. Szinte kész a két lámpa helyére a kompozit alkatrész is (már csak a gumitömítés rögzítése van hátra, de azt csak a legvégén tudom megoldani, ha már minden más kész). Mi van még hátra? A jobb első sárvédő és a bal hátsó oldalsó ablak. Úgy terveztem, hogy 2014. augusztus 8-áig (a lányom születéséig) kész leszek a kompozit alkatrészek gyártásával. Ez úgy látszik nem sokon múlik, de nem lesz meg időben. Az ablak helyére készülő kompozit a bonyolultabb és időigényesebb, így hát úgy döntöttem, a sárvédőt csinálom meg előbb. Első lépésben le kellett szerelnem a küszöb szpoilert. Nem volt egyszerű, mert szét van rohadva az autó alja csavarostul. Ráadásul a csavarokból sem hatlapfejű van benne gyárilag, hanem gömbölyű fejű csillag csavarhúzóval nyitható.
|
Itt még egyben |
Nagy nehézségek árán sikerült leműtenem a spoilert.
|
Küszöb nélkül |
|
A csavarok és egy marék rozsda |
Jöhetett a sárvédő levétele. Kicsit tartottam a csavaroktól, mert a bal elsőbe is beletört egy. Szerencsére nem volt gond, csak az aljánál volt némi probléma.
|
Annak a felhajlott peremnek kellene függőlegesen állni |
Kalapáccsal és egy pajszerral sikerült valamennyire visszahajlítani. A két csavarból az egyik feje élböl letört, a másik pedig már nem is tartotta a sárvédőt.
|
Perem nagyjából visszahajtva |
Levettem a sárvédőt, megmértem, majd fogóval visszahajtogattam nagyjából egyenesre az alját.
|
Sárvédő levéve |
|
Mérlegelés |
|
3,273 kg |
|
A sérült, illetve hiányos rész |
|
Kiegyengetve, plexi lapra rögzítve |
|
És végül egy kis fólia |
A sablonozás erejéig megteszi. A sárvédő külső oldala is elkezdett már „rügyezni”, de még csak a festék alatt. Gondolkodtam rajta, hogy lecsiszoljam és kigitteljem-e, de úgy döntöttem, hogy inkább a végén javítom.
|
Kicsit rügyezik |
A kerékjárati ív szélén volt egy nagyobb hiba, amit viszont ésszerűbbnek láttam kijavítani a sablonozás előtt.
|
A hibás rész |
Lecsiszoltam, kigitteltem, majd száradás után lecsiszoltam.
|
Megcsiszolva |
|
Gittelve |
|
Szintbe csiszolva |
A valamikori dobbetét rögzítési pontja környékén is hiányzott egy darab a gittből, ezt is javítanom kellett.
|
A hibás rész megcsiszolva |
|
Gittelve |
|
Lecsiszolva |
Még egy kis sérülés volt, ahogy leszedtem a díszlécet az oldaláról, ezt is megigazítottam egy kis gittel.
|
Hiba plusz egy kis rügyezés |
|
Gittelve |
|
Szintbe csiszolva |
Plexiből, ongrofoamból, maszkolószalagból, egy kis autófóliából építettem körbe tálcát hotmelt ragasztó segítségével.
|
Index helye kimaszkolva |
|
Kerékjárati ív kimaszkolása folyamatban |
|
Kerékjárati ív is kész |
Mivel túl sok a negatív törés az elemen, két részből kell megcsinálnom a sablont. Ezért a géptető melletti élnénél létreoztam egy elválasztó síkot plexiből.
|
A két sablon elválasztási felülete |
Befejeztem a tálcaépítést, majd körbe csináltam egy korlátot maszkolószalagból, hogy még véletlen se tudjon lefolyni a gyanta.
|
A tálca és a korlát is kész |
|
Az alsó része is kész |
|
Az oldalsó index helyét is kitöltöttem |
Leragasztottam a sárvédőn lévő összes furatot, hogy oda se juthasson be a gyanta. Ennyi fért bele a héten, a következő posztban a formaleválasztózásról és a sablonkészítésről fogok írni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése