2014. augusztus 4., hétfő

Versenyautó születik 62 – Sárvédő sablon előkészítés

Kész a géptető, kész a csomiajtó, kész a bal első sárvédő és a jobb hátsó oldalsó ablak is. Szinte kész a két lámpa helyére a kompozit alkatrész is (már csak a gumitömítés rögzítése van hátra, de azt csak a legvégén tudom megoldani, ha már minden más kész). Mi van még hátra? A jobb első sárvédő és a bal hátsó oldalsó ablak. Úgy terveztem, hogy 2014. augusztus 8-áig (a lányom születéséig) kész leszek a kompozit alkatrészek gyártásával. Ez úgy látszik nem sokon múlik, de nem lesz meg időben. Az ablak helyére készülő kompozit a bonyolultabb és időigényesebb, így hát úgy döntöttem, a sárvédőt csinálom meg előbb. Első lépésben le kellett szerelnem a küszöb szpoilert. Nem volt egyszerű, mert szét van rohadva az autó alja csavarostul. Ráadásul a csavarokból sem hatlapfejű van benne gyárilag, hanem gömbölyű fejű csillag csavarhúzóval nyitható. 

Itt még egyben
Nagy nehézségek árán sikerült leműtenem a spoilert.

Küszöb nélkül 
A csavarok és egy marék rozsda
Jöhetett a sárvédő levétele. Kicsit tartottam a csavaroktól, mert a bal elsőbe is beletört egy. Szerencsére nem volt gond, csak az aljánál volt némi probléma.

Annak a felhajlott peremnek kellene függőlegesen állni
Kalapáccsal és egy pajszerral sikerült valamennyire visszahajlítani. A két csavarból az egyik feje élböl letört, a másik pedig már nem is tartotta a sárvédőt.

Perem nagyjából visszahajtva
Levettem a sárvédőt, megmértem, majd fogóval visszahajtogattam nagyjából egyenesre az alját.

Sárvédő levéve
Mérlegelés
3,273 kg
A sérült, illetve hiányos rész
Kiegyengetve, plexi lapra rögzítve
És végül egy kis fólia
A sablonozás erejéig megteszi. A sárvédő külső oldala is elkezdett már „rügyezni”, de még csak a festék alatt. Gondolkodtam rajta, hogy lecsiszoljam és kigitteljem-e, de úgy döntöttem, hogy inkább a végén javítom. 

Kicsit rügyezik
A kerékjárati ív szélén volt egy nagyobb hiba, amit viszont ésszerűbbnek láttam kijavítani a sablonozás előtt. 

A hibás rész
Lecsiszoltam, kigitteltem, majd száradás után lecsiszoltam.

Megcsiszolva
Gittelve
Szintbe csiszolva
A valamikori dobbetét rögzítési pontja környékén is hiányzott egy darab a gittből, ezt is javítanom kellett.

A hibás rész megcsiszolva
Gittelve
Lecsiszolva
Még egy kis sérülés volt, ahogy leszedtem a díszlécet az oldaláról, ezt is megigazítottam egy kis gittel.

Hiba plusz egy kis rügyezés
Gittelve
Szintbe csiszolva
Plexiből, ongrofoamból, maszkolószalagból, egy kis autófóliából építettem körbe tálcát hotmelt ragasztó segítségével. 

Index helye kimaszkolva
Kerékjárati ív kimaszkolása folyamatban
Kerékjárati ív is kész
Mivel túl sok a negatív törés az elemen, két részből kell megcsinálnom a sablont. Ezért a géptető melletti élnénél létreoztam egy elválasztó síkot plexiből.

A két sablon elválasztási felülete
Befejeztem a tálcaépítést, majd körbe csináltam egy korlátot maszkolószalagból, hogy még véletlen se tudjon lefolyni a gyanta.

A tálca és a korlát is kész
Az alsó része is kész
Az oldalsó index helyét is kitöltöttem
Leragasztottam a sárvédőn lévő összes furatot, hogy oda se juthasson be a gyanta. Ennyi fért bele a héten, a következő posztban a formaleválasztózásról és a sablonkészítésről fogok írni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése