2014. augusztus 11., hétfő

Versenyautó születik 63 – Jobb első sárvédő sablon laminálása

Az előző posztban leírtam, hogy milyen nehézségek árán tudtam leszedni a Pulsarról a jobb első sárvédőt. Ezek után a tálca építése szinte már gyerekjáték volt. Ma a forrmaleválasztózásról és a sablon elkészítésről lesz szó.
A sablonkészítéshez a jól bevált Marbocote 625-X Eco szemi-permanens formaleválasztót választottam. Ez egy viaszos folyadék, amit minimum három rétegben kell felhordani a másolni kívánt ősmintára. Minden felhordott réteget 15-20 percig száradni kell hagyni, majd egy pamut ronggyal óvatosan felpolírozni. A felhordott réteg elszürkül, viaszossá válik, utána lehet polírozni (átdörzsölés elég). Az utolsó réteg nagyjából egy óra alatt keményedik ki teljesen. Többet lehet várni a fázisok között, kevesebbet nem. Az így kialakított fényes réteg több leválasztást is biztosítana, ha sorozatgyártásra adnám a fejem (kizárt, hogy így lesz). 

A formaleválasztó felhordva
A fényes rész átdörzsölve pamut ronggyal
Az egész sárvédő kifényesítve
Következő lépés a szerszámgél felhordása volt. Bekevertem a gélt és egyenletes vastagságban lekentem ecsettel a sárvédőt.

Gélezve
Közelebbről
Két órás száradás után a gél tapintása még ragadós volt, de már nem fogta meg a gumikesztyűt. Ez az ideális állapot a lamináláshoz. Három réteg üvegpaplant és az utolsó réteg elé egy üvegszövetet is lamináltam. Erről sajnos nincs kép, mert egyrészt idő sincs rá, másrészt olyan szinten dzsuvás meló, hogy utána dobós lenne a fényképező. A végén azért csináltam róla pár képet.

Laminálás után
Az index környéke
A kerékjárati ív közelebbről
24 órás kötés után következne a sárvédő kivétele, ha egyrészes sablont csináltam volna. Így viszont az elválasztó élnél lebontottam a tálcát és a korlátot, lecsiszoltam egy kicsit az élét, majd egy újabb tálcát építettem kicsit arrébb.

Előröl
Hátulról
Tálca és korlát lebontva
Felesleges részek levágva
Tálcaépítés az elejénél...
...és a végénél
Kész a tálca
Jöhetett a három réteg formaleválasztózás, a gélezés majd két óra kötés után a laminálás.

Gélezve
Közelebbről
Mivel itt elég kis felületről volt szó, tudtam csinálni pár képet a rétegek között is.

Két réteg üvegpaplannal így nézett ki
A nagyobb szilárdságot nyújtó üvegszövet réteg
Üvegszövet átitatva poliészter gyantával
Így nézett ki az utolsó réteg üvegpaplan után
Ennyi fért bele a héten, jövő héten kiderül, hogy sikerült-e kivennem a sablonból a gyári sárvédőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése