2014. augusztus 18., hétfő

Versenyautó születik 64 – Jobb első sárvédő laminálás előkészítése

Megszületett a lányom, körülötte forog a világ, kevés a szabadidő és nagyon sok a teendő. Nagyjából így tudnám összefoglalni az elmúlt két hét történéseit. Még mára és kb. két hétre akad egy kis pufferanyag, de utána (ha közben csoda nem történik) egy kicsit szünetelni fog a blog. Több mint egy éve heti rendszerességgel írtam, ami bokros teendőim mellett elég embert próbáló feladat volt. A statisztikákat nézegetve viszont azt tudom mondani, hogy megérte. Sokan olvassátok heti rendszerességgel, ami azt jelenti, hogy még sokakat érdekel rajtam kívül az autó sorsa. Köszönöm!
A mai posztból kiderül, hogyan sikerült kibányásznom a kétrészes sablonból az ősmintát, valamint megmutatom, hogyan készítettem elő a sablont a késztermék laminálásához.
Első lépésben 9 helyen átfúrtam a két sablont a találkozási síkjuknál, majd összecsavaroztam a két elemet, hogy később is pontosan ugyan ebbe a pozícióba tudjam illeszteni.

Kifurkálva
Csavarokkal összefogatva
Levágtam a fölösleges részeket, majd kettényitottam a sablont.

Felesleges részek levágva
A formabontás pillanata
A kétrészes sablon kisebbik része leválasztva
A nagyobbik sablonról nem vágtam le a sallangokat, mert azoknál fogva könnyebb kicibálni belőle a sárvédőt. Lebontottam a tálcát körbe, majd az ékek segítségével kipattintottam az ősmintát.

Tálca és korlát lebontása a kerékjárati ívnél
Tálcabontás a hiányos résznél
Sárvédő kibányászva a sablonból
A sablon mindkét részét körbevágtam és lecsiszoltam, a belső részen bizonyos helyeken szintén megcsiszoltam, hogy még könnyebben tudjam majd kiszedni a végleges kompozitot a sablonból.

Sablon lecsiszolva, körbevágva
A sárvédő és a kétrészes sablon
A sérült rész egy kicsit lecsiszolva
Az oldalsó index helye is síkba csiszolva
Kerékjárati ívnél is megcsiszoltam egy kicsit
Az első index helyénél is megcsiszoltam
Az előző képen látható hólyagosodás abból adódott, hogy a rózsaszín autófóliára felhordott gél és poliészter gyanta annyi hőt termelt, hogy a fólia picit felhólyagosodott. Ez csak akkor fordul elő, ha szilikonos maszkolószalagra ragasztom. Így csináltam annó az indexnél is, ott semmiféle hólyagosodás nem lépett fel.
Körbe kimaszkoltam a sablon nagyobbik felét, majd jöhetett a formaleválasztózás. 

Kerékjárati ív és környéke kimaszkolva
Az index környéke is kimaszkolva
Ahhoz, hogy könnyebben tudjak bánni a nagyobbik sablonnal, kitámasztottam, és leragasztottam a munkaasztalra.

Kitámasztva, rögzítve
A másik oldalról így nézett ki
Formaleválasztó felhordva
Átdörzsölve
Ugyanígy formaleválasztózva a sablon kisebbik fele is
Leragasztottam az asztalra egy fóliát, a két szélét leragasztottam a kisebbik sablonnak, hogy másnap már a gyantázással kezdhessek.

Előkészítve a gyantázáshoz
Jövő héten kiderül hogy sikerült a laminálás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése