2014. augusztus 25., hétfő

Versenyautó születik 65 – Jobb első sárvédő laminálása

Az előző posztban előkészítettem a jobb eső sárvédő sablonját, ami a maszkolást és a formaleválasztózásból állt. Ma a végleges elem laminálásról lesz szó. 
A kész elem – ugyan úgy, mint a bal oldali – három réteg üvegszövetből és némi coremat-ból (méhsejtcellás szivacs) készül. A három réteg üvegszövet más szövésű így még erősebb és szilárdabb lesz a sárvédő. Bekevertem az epoxi gyantát, megszíneztem feketére, majd felhordtam a sablonra. A lényeg, hogy egyenletes vastagságban kell szétteríteni a felületen a gyantát. Ez elég nehéz feladat, ugyanis a formaleválasztónak az a lényege, hogy ne ragadjon a felületre a gyanta. Innentől kezdve egy nagy macska-egér harc az egész. Felkentem a gyantát és mintha olajos felületre akartam volna egyenletes vízréteget felhordani, foltokban ledobta magáról.

Első réteg epoxi
Közelebbről: jól látszik, hogy foltokban „ledobja” a gyantát a formaleválasztó
Hosszas pesztrálás után (nagyságrendileg 45-50 perc) alatt sikerült egyenletes réteget kialakítanom.

Egybefüggő réteg kialakítva
Ugyan ezt el kellett játszanom a sablon kisebbik felével is.

Sablon kisebbik fele is lekenve fekete epoxival
Lehúztam a két maszkolószalagot, összeillesztettem a sablon két felét, majd össze is csavaroztam őket. 

A sablon két része összecsavarozva
Ezután jöhetett az első réteg üvegszövet gyantába nyomkodása. A méznél kicsit sűrűbb, de ragadós epoxiba úgy kell belenyomkodni a szövetet, hogy azt már visszatépni nem lehet. Itt nem fog látszani a szövés esetleges elcsúszása mint a karbonnál, de ahhoz hasonlóan, óvatosan kell az üvegszövettel is bánni. 

Első réteg üvegszövet a gyantába nyomkodva
Közelebbről
A sárvédő alsó részénél
Bekevertem a következő adag epoxit, majd feketére színeztem és átitattam vele az első réteg szövetet.

Gyantával átitatva
Az alsó része 
A második réteg üvegszövetet is óvatosan ráterítettem a sablonra, majd ecsettel óvatosan ezt a réteget is átitattam a gyantával. Ezután jöhetett az extra merevítésnek szánt Coremat. Csíkokra vágtam és az általam jónak vélt formában a sablonba pakoltam őket.

Második réteg a helyén
Coremat csíkok a helyükön
A cellákat feltöltöttem gyantával és jöhetett a harmadik, azaz az utolsó réteg üvegszövet.

Harmadik réteg üvegszövet is a helyén
Közelebbről
A sárvédő alsó része
Két napig hagytam kötni a kompozitot, majd kibányásztam a sablonból. Első lépésben szétcsavaroztam a sablon két részét, majd a kisebbik sablont levettem a sárvédőről. 

Sablonbontás 
Egy kis feszegetést követően sikerült kiszedni a sablonból a nyers sárvédőt, majd gyorsan felakasztottam a mérlegre.

Mérlegelés 
Sallangokkal együtt: 1,83 kg
Jövő héten a körbevágásról fogok írni, és ha minden jól megy, akkor talán az autóra is felkerül egy próba erejéig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése