2014. október 13., hétfő

Versenyautó születik 72 – Bal hátsó oldalsó ablak sablonjának előkészítése

A múlt heti sárvédős kitérő után ma megint az oldalsó ablakról fogok írni. Két hete ott fejeztem be a sztorit, hogy a kimaszkolt és leformaleválasztózott üvegre rálamináltam a sablont. Most megmutatom mi lett belőle, illetve előkészítem a sablont a tényleges elem készítéséhez. Először is le kellett valahogy szedni a sablont az üvegről. A formabontó ék segítségével körbe elválasztottam a sablont az üvegtől, majd hasra fordítottam és egyetlen mozdulattal ketté tudtam választani őket.

Formabontás
Hasra fordítva, még benne az üveg
Közelebbről
Üveg nélkül a nyers sablon
Megérte annyit dörzsölni a formaleválasztót, tökéletesen fényes felület lett a végeredmény. Ahogy azt vártam a gravírozott részt is tökéletesen másolta a szerszámgél.

Gravírozott rész a sablonban
Az alumínium profil és az üveg találkozásához ragasztott vinil – a sablonkészítésnél keletkezett hőtől – ismét felhólyagosodott, de csak azon a részen, ahol levegő volt alatta. 

A „farkasfogas” rész
Összességében olyan lett a sablon, amilyet szerettem volna. 

Az üveg és a sablon
Következő lépésben körbevágtam a sablont. Először a három egyenes oldalát vágtam kisebbre, majd a bonyolultabb részét is kellő méretűre vágtam.

A sablon fölösleges széle levágva
A vágás fölötti rész fölösleges
A rövidebb egyenes oldal is kellő méretűre vágva
Maszkolószalaggal kiragasztottam a hasznos terület szélét, majd óvatosan szintbe csiszoltam a tarajokat (hotmelt ragacs lenyomata).

A tarajok és a kimaszkolt rész
Tarajok szintbe csiszolva
Lecsiszolva
Már csak a „farkasfogas” rész rendbetétele maradt hátra. Két szélén kiragasztottam maszkolószalaggal, majd lecsiszoltam az ominózus részt is.

Kiragasztva
Lecsiszolva
Nagyon nehéz volt negatívba csiszolni, ezért nem is lett valami szép, viszont a végleges karbon elemet már könnyebben  meg tudom majd igazítani. A sablon kicsit lejt, a jobb oldalinál is ez volt. Az epoxi gyanta nagyon sokáig folyik, így egy oldalra összefolyt a sablonban. Hogy ez ne forduljon elő, hotmelt segítségével plexi lapokat ragasztottam a sablon aljára. Találtam egy ütött-kopott vízmértéket, de a célnak tökéletesen megfelelt. 

Vízszintbe állítva
Ragasztottam alá egy maszkolószalagot, hogy ne karcoljam meg a sablont. Vízszintesre állítottam és aláragasztottam a plexit. Ehhez két megfelelő méretű hotmelt darabot ragasztottam egy plexi lapra, majd ezt ráragasztottam a sablon aljára.

Az előkészített plexi lap
A sablonra ragasztva
Ezt több helyen megismételtem, így már nem fog billegni a „teknő” és a gyanta sem fog (legalábbis az egyik irányba nem) összefolyni. 

A sablon ezennel elkészült
Ismét hazavittem, és egy „unalmas” éjszakán leformaleválasztóztam.

Szemi-permanens formaleválasztó felhordva
És a megfelelő behatási idő után fényesre dörzsölve
Ennyi fért bele a hétbe. Jövő héten már megy bele az epoxi és a szénszövet... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése