2016. szeptember 19., hétfő

Versenyautó születik 109 – Bal első légterelő körbevágása

Az előző posztot ott fejeztem be, hogy a légterelő alsó oldala kapott egy végleges epoxi réteget, mára pedig a túloldalának a javítását, valamint végleges méretűre vágását ígértem. Arra az elhatározásra jutottam, hogy – bár van benne légbuborék, nem is egy – a vastag első gél réteg miatt annyira mélyen vannak a légbuborékok, hogy szerkezeti probléma nem lehet belőle. Befúrhatnék minden egyes bubiba és tölthetnék mindbe gyantát egyesével, de nem foglalkozom vele. A légterelő lökhárítóval találkozó része fekete átmenetesre lesz fújva, így ezek a bubik nem fognak látszani.

Légbuborékok
Egyelőre nem maradt más hátra, minthogy végleges méretűre vagdossam a szárnyat. A későbbiekben majd a felső oldala meglesz egy picit csiszolva, le lesz fújva feketére és le lesz lakkozva, de nézzük a faragást. Első lépésben kíváncsi voltam a súlyára, ezért felraktam a mérlegre az összes sallanggal együtt.

Sallangokkal együtt 1,164 kg
Maszkolószalaggal körberagasztottam a vágások mentén, majd filccel nyilakat rajzoltam rá, hogy véletlenül se a maszkoló másik oldalánál vágjam. 

Megjelölve
Nagyjából körbevágtam. Azokat a vonalakat, melyeknek az autón függőlegesnek kell lenniük, a végére hagytam. A függőleges oldalán a „V” alakú vágás tövét sem vágtam végig, hogy később le tudjam kicsit kerekíteni a sarkokat.

Kicsit elnagyolva kivágva
Helyére próbálva
A függőleges rész bal és jobb oldala is vár a függőleges jelölésre
A száguldozó levegő szemszögéből
Egész jól sikerült szerintem :)
Itt jól látszanak az elnagyolt vágások
Újabb jelölés
És a függőleges jelölések
Körbevágtam, immáron végleges méretűre. Lemértem a súlyát, majd felpróbáltam az autóra.

0,55 kg a végleges súlya
Ez a végleges formája
Az eredeti terv és a megvalósult légtrelő
Végezetül visszaraktam a sablonjába, nehogy úgy járjak, mint a géptetővel. Az epoxi ugyanis több hét alatt térhálósodik ki teljesen. 

A helyén pihen
Másik szögből
Jövő héten megpróbálom rendbe tenni a riasztó kesze-kusza kábelezését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése