2016. szeptember 26., hétfő

Versenyautó születik 110 – Elektromos miazistenvanitt?!

Amikor a Pulsar hazaért 2013. tavaszán és belestünk a motortérbe, már láttuk, hogy nem lesz egyszerű dolgunk vele. Kesze-kusza és értelmetlen dolgokkal, kábelekkel, ledugózott vákuumcsövekkel volt tele a motortér. A fényszórója össze vissza van kötve, ha tompított állásban van, akkor a balos tompított, a jobbos pedig refi. Ha rátolom a refit, akkor cserélnek. És ez csak fokozódott, amikor elkezdtem szétszedni a műszerfal környékét. A rádió mögül több 10 méternyi, be nem kötött kábel került elő, A fejegység pedig így volt bekötve:

Szakszerű bekötés...
Kábel volt mindenfelé gazdagon
Megbeszéltük a Zolival, hogy mivel versenyautó lesz, szét lesz szedve atomjaira, majd az összerakásnál már csak annyi cucc kerül bele vissza, ami feltétlenül szükséges. Nem is akartam ebbe az elektromos részébe belebonyolódni, de a múltkori ominózus riasztós esetnél elindult a lavina. Akkor az történt, hogy a riasztó távirányítója elfelejtett kommunikálni a központtal. Mivel a gyújtást is megszakította a központ, és azt csak gyújtás mellett lehetett volna újraprogramozni a távihoz, ezért azonnali hatállyal távoznia kellett a Pulsarból. 

Laci barátom éppen szereli kifelé a központot
Kiszerelés után (kék szigetelőszalaggal tekertem körbe ideiglenesen  a csupasz végeket)
Kiszerelés nélkül nem tudtuk beindítani az autót. Ahogy meg lett bolygatva a központ környéke, újabb „kábeldzsungelre” derült fény. Úgy döntöttem, hogy ezt egy kicsit rendbe rakom, amennyire tudom. Ez nálam azt jelenti, hogy a felesleges dolgokat kiforrasztom, és megpróbálom gyári közelire visszaállítani az állapotot azzal, hogy lezsugorcsövezem, nem csak szigetelőszalagot tekerek mindenhova. Tehát csak és kizárólag olyan kábeleket, vagdostam ki, aminek nem volt bekötve sehova a vége, vagy sok esetben mindkét vége a levegőben lógott, illetve azokat, melyek egy plusz egység (pl. riasztó) miatt el lettek vágva és új helyre vitték el a kábelt. 

Innen indult a vagdosás...
...és ennyi maradt belőle
Ezek a kábelek sem kellenek, de ezeknek be van forrasztva a végük. Ehhez a nagyobb nekifutás vagy egy hozzáértő ember kell. A lényeg, hogy megpróbáltam kulturáltan eltüntetni az összevisszaságokat.

Itt még azért van szép megoldás, de a háttérben már az általam zsugorozott kábelek vannak.
Most így néz ki, azért némileg rendezettebb lett a kép
Ez mind kuka...
Kíváncsiságból bezacskóztam és feldobtam a pakkot a mérlegre.

Több, mint másfél kiló szemét
Másnap nekiugrottam a motortérnek, ugyanis ott konkrétan 3, azaz három darab riasztó sziréna volt, amiből egy volt bekötve, az működött is, míg ki nem szedtük. A maradék két sziréna egész kulturáltan végig volt vezetve és kábelkötegelőkkel rendezetten hozzá volt húzva más kábelekhez vagy a kasztnihoz. A szirénától indultam befelé, és hamarosan mindkettőnek meg is találtam az elvágott, szimplán az utastérben kallódó végét.

Még két sziréna és a sallangok
Közel három kiló fölösleges kábel és sziréna került ki most összesen, és ki tudja mennyi minden lesz még. Legközelebb a jobb első légterelő ősmintájának készítéséről és sablonozásáról fogok írni, de már nem annyira részletesen, mint a balosról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése