Egy kis pakolás után újra az előkészítésé és a gyantázásé volt a főszerep. Volt macera vele rendesen. A gyári intercooler a motor tetején volt, ennek a beömlő nyílásának sablonkészítéséről lesz most szó. Bár nem tudom, hogy jó ötlet-e, ugyanis az ott effektív egy felesleges beömlő lesz, mivel frontcooleres lett az autó. Kétségtelenül jól néz ki a géptetőn a morcos rács, de majd kiderül, hogy értelme van-e. Mindenesetre nekiláttam és megcsináltam.
Az eredeti beömlő
Mivel nem lehet negatív törés a sablonban, az összes, azaz mind a 16 rést le kellett ragasztanom, vagy betömnöm, hogy ne tudjon befolyni a gyanta. Ezt megint 1 mm-es plexiből és hotmelt ragasztópisztollyal oldottam meg.
Az eltüntetendő nyílások
Az első sor előröl
Az első sor hátulról
Pár órával később
Kész
A nyílások leragasztása után megint egy tálcát kellett építenem a darab köré. Ismét plexi, hotmelt és maszkolószalag kombóból épült a tálca. A folyamatot nehéz fotózni, mert a plexi sosem látszik a képeken, így már csak a végén csináltam egyet a kész maszkolásról.
Tálca a beömlő körül
Ugyanez közelebbről
Következő munkafolyamat a formaleválasztózás volt. Négyszer 15 perc és a fél órás kikeményedés, ugyanúgy, mint a sárvédőnél.
Formaleválasztózás után
Ezután jöhetett az első réteg, a gélezés.
Gélezve
Másfél órás száradás után jöhetett a laminálás. Nem egy nagy méretű tárgyat kell megformázni, ami ráadásul tele van „töréssel”, ami merevíti majd a sablont. Ezért üvegszövet nélkül csak üvegpaplanból és széttépett üvegpaplanból, valamint poliészterből csináltam meg. A folyamatról nincs kép, mert ugye ez haladós munka, ráadásul mocskos is, ezért csak a végén csináltam.
Gyantázva
24 óra elteltével, negyed óra birkózással sikerült kivenni a sablonból az eredeti beömlőt. Jelentem a minta jól sikerült. Picit le kell csiszolni 1-2 helyen, pótolni a lecsiszolt gélréteget és jöhet bele a karbon :)
Sablon kivétel után
Az eredeti és a sablon
Sablon közelebbről
Az előző képen jól látszik, hogy a majd kivágandó részeken (ahol a plexi és a hotmelt ragacs volt) mennyire élesen visszaadja a kontúrokat is. Ezeket is lecsiszolom egy picit, hogy könnyebb legyen dolgozni a karbonnal.
A fotók nem adják vissza a teljes folyamatot, ezért ígéretemhez híven készült videó is a gélezés-gyantázás-kiszedés kombóról.
Íme a kamera és a munkaasztal
Két videó is elérhető. Fanatikusoknak a teljes, normál tempós verziót ajánlanám (másfél óra), de felraktam egy négyszeres sebességgel rögzítettet is.
Sablonkészítés normál tempóban
Sablonkészítés négyszeres tempóban
Asszem beljebb lennék időben, ha ilyen tempóban tudnék dolgozni...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése