2014. március 10., hétfő

Versenyautó születik 44 – Első elemek igazítása

Valahol ott hagytam abba a múlt héten, hogy a két lámpa helyére kerülő kompozit idomra került 3-3 réteg epoxi gyanta. Ha valakiben felvetődne a kérdés, hogy a hűtőráccsal miért nem foglalkozok, az teljesen jogos lenne. Sokat agyalok mostanság, hogy miként lesz a géptető és a hűtőrács. Az alap felállás ugye az volt, hogy megcsinálom a két lámpa, valamint a hűtőrács helyére kerülő kompozit elemet és összegyógyítom hármójukat. Gyárilag a rögzítés úgy van megoldva, hogy először az index jön ki a helyéről, aztán a hűtőrács, végül a két lámpa. A hűtőrácsot csak a lámpákon lévő rögzítőfül tartja a helyén. Én ugye már összegyógyítottam az indexet az adott oldali lámpával, de ha a hűtőrácsot is fixen rögzíteném (ami az eredeti terv volt), akkor egy darabban nehezen lenne szerelhető (felszerelés közben feszülne minden irányból). Hosszas morfondírozás után arra jutottam, hogy a két lámpának a már kialakított felszerelési módján nem változtatok és a hűtőrácsot sem fixálom közéjük. Ha a hűtőrács hiányzik, az nagyon prosztón néz ki, ezért a géptetővel fogom egyesíteni. Ilyen megoldás volt pl. a bajorok e46 M3-as modelljén.

2003 BMW M3 CSL E46
Mivel mindenképpen gyorszáras megoldással fogom megoldani, nem lesz gond a felnyitással sem. Hogy maga a géptető hogy fog kinézni, az még mindig kérdéses. Játszik a gyári, agresszív formájú géptető és az 1.4-es motorházteteje is némileg átalakítva, de ez még a jövő zenéje. A lényeg az, hogy most nem kell a díszráccsal bajlódnom. 
A lámpa helyére kerülő két kompozit elemen az EPDM szivacs szalag kulturált beragasztásához visszacsiszoltam a két elem alsó felét. Ezt megcsináltam már október magasságában. A visszacsiszolás miatt viszont kicsit elvékonyodott mind a két elem alja, ezért ezekett meg kellett erősítenem.

Ezen a képen jól látszik a csiszolás
A két kompozit elemet hasra fordítottam és levágtam a megfelelő hosszúságú üvegszövet csíkokat.

A bal oldali beömlős elem
Jobb oldali lámpa és a szövetcsíkok
Azért használtam szövetcsíkokat, mert ezeket speciálisan ilyen célra gyártják. Egyetlen extra előnye van egy felcsíkozott szövethez képest, hogy két oldala be van szegve, így nem foszlik, miközben dolgozok vele. Feketére színezett epoxival átitattam a csíkokat. Mindkét idomra két réteg szalag került.

Gyantázva
Közelebbről
Másnap levagdostam  a fölösleges részeket mindkét elemről.

A megerősített rész letisztázva 
Beömlő széle is körbevégva
A jobb első lámpa is levagdosva
Maszkolószalaggal ideiglenesen rögzítettem az EPDM szalagot, majd a helyére csavaroztam mindkét elemet.

Jobb oldal nyitott géptetővel
Jobb oldal csukott géptetővel
Bal oldali beömlő is a helyén
Ott bujkál a HKS szűrő is a háttérben
Bal oldala csukott géptetővel
Kicsit felülről így néz ki
Szemből pedig így
A két első elem ezennel elkészült. Jövő héten Gergő barátomtól kölcsönkapott alsó belső dobbetétek sablonozását mutatom majd meg. Mivel múlt hét pénteken (márc. 07.) megtartottuk az esküvőnket, így annak szervezésével sem kell már foglalkoznunk, talán egy picit több idő jut az autóra. A héten nászút formájában egy kicsit rápihenünk az utolsó hónapok feszített tempójára, de utána aktivizálom magam...














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése