2014. március 31., hétfő

Versenyautó születik 47 – Alsó, belső dobbetétek körbevágása

Előző posztban eljutottam a dobbetétek laminálásáig. Nagyon sok teendő már nem volt velük. Ki kellett nyernem őket a sablonból, körbe kellett őket vágnom és a kellő helyen – a rögzítési pontoknál – ki kellett furkálnom mindkettőt. Nekiugrottam és nagyjából húsz perces győzködés után már mindkét dobbetét kiszabadult a sablonjából.

A bal oldali kivéve a sablonból
A jobb oldalit is sikerült kivennem
Egy alkoholos filccel körberajzoltam a széleket, ahol ki kell vágnom, majd nekiláttam a vagdosásnak.

Fekete vonal mentén vágandó
A kevlár egy elég szívós anyag, nem véletlen csinálják ebből a golyóálló mellényeket. Nagyon nagy a szakítószilárdsága, ezért a sima szövetet ollóval és a kész kompozitot is elég nehézkes vágni. Megfelelő eszköz nélkül szinte csak „nyiszálni” lehet. A kis köszörűgépemmel tudtam vágni, de a vágott széleknél a gép is csak rojtozta az aramid szálakat.

A tetemek :)
Jobb oldali kivágva az eredeti dobbetét mellett
Bal oldali kivágva az eredeti dobbetét mellett
Befeküdtem az autó alá és felpróbáltam a helyére a betéteket.

Jobb oldali helye
A gyári a helyére próbálva
Pontosan illeszkedik a másolat is
A kerék mögül így néz ki
Lökhárító nélkül még látszik, de ha a helyén lesz, akkor szinte egyáltalán nem fog látszani
Kicsit retkes volt az alja, ezért alumíniumbarát hideg zsíroldóval nekiugrottam megtakarítani.

Még retkesen
Lefújva zsíroldóval
Áttörölve egy papírtörlővel
Ez is kész és végre vissza tudtam adni az eredeti dobbetéteket, amiért 1000 köszönet Gergőnek!
Következő projekt a géptető lesz, amit remélhetőleg a héten el is kezdek sablonozni...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése