2014. március 24., hétfő

Versenyautó születik 46 – Alsó, belső dobbetétek készítése

A múlt héten láthattátok, hogyan készült a dobbetétek sablonja. Le is írtam, hogy hova való, de képpel nem tudtam szolgálni. Az egyik oldalt lefényképeztem, a másikat képzeljétek hozzá. :)

Ott az ominózus tárcsa, ahova verte is fel rendesen a vizet a kerék :(
Ha a helyén lesz a lökhárító is, akkor szinte semennyire nem fog látszani, de mégis egy fontos része a burkolatnak, így szeretném, ha szép és jó is lenne. Mindenképpen epoxi gyantából lesz, de több fajta szövet között vaciláltam. A legolcsóbb megoldás az üvegszövet lenne, ami a felfröccsenő víz ellen védene, de egy tempósan elrepülő kő már komoly sérüléseket okozhatna benne. Ugyan ez a helyzet a szénszövettel, azaz a karbonnal is, így ezt a két anyagot kihúztam a listából. Maradt a kevlár és a karbon-kevlár. A kevlár jó lenne erre a célra, viszont olyan blőd indok miatt húzódott ki a listáról, miszerint „nem tetszik”. Amivel már régóta szemezek, az a karbon-kevlár volt, de még sosem dolgoztam vele. Jelentem, most se fogok, ugyanis elballagtam a V+3B nevű céghez, ahonnan nagyon sok mindent szoktam beszerezni. Dani barátom ajánlott egy újfajta szövetet, ami nem más, mint a dialon-kevlár (szolgálati közlemény: Dani, kéne már a honlapotok, mert így nem tudom kitenni a blogra a bannert). 

Dialon-kevlár
Kísértetiesen hasonlít a karbon-kevlárhoz, de nem szénszál, hanem egy speciális műanyag szál van a kevlár mellé szőve. A dialon nevű anyag szakító szilárdsága nagyobb a szénszálnál, tehát erre a célra ideális lesz. Nem elhanyagolható tény, hogy a karbon-kevlár szövetnél még olcsóbb is egy kicsivel. Tehát a megoldás az, hogy két réteg dialon-kevlár közé laminálok egy réteg üvegszövetet. 
Maszkolószalagból építettem tálcát mindkét sablonra, majd leformaleválasztóztam őket.

Tálca felépítve, formaleválasztózva
Bekevertem az epoxi gyantát és a mélyedéseket feltöltöttem epoxival átitatott karbonszálakkal.

Mélyedések feltöltve
Egyenletes rétegben felhordtam az epoxi gyantát az egész felületre, majd három órát hagytam kötni.

Első réteg epoxi a helyén
A megfelelően gélesedett gyantába óvatosan belenyomkodtam a szövetet, hogy ne sérüljön a szövésminta. Ahol nagyon feszült, ott bevagdostam az anyagot.

Bal oldali
Jobb oldali
Sötétbe is csináltam egy képet róla, mert úgy jobban látszanak a szintkülönbségek.

Sötétben látszanak az apró részletek is.
Bekevertem a következő adag gyantát és átitattam vele a szövetet.

Bal oldali gyantázva
Jobb oldali gyantázva
Három óra elteltével jöhetett az üvegszövet réteg. A gélesedett gyantába óvatosan belenyomkodtam egy réteg sávolyszövésű üvegszövetet.

Balos
Jobbos
Ezt a réteget is átitattam epoxival, majd következett megint három óra pihi.

Második réteg is kész (bal oldali)
Második réteg kész (jobb oldali)
A gyantával átitatott üvegszövet áttetszővé vált, amint teljesen átitatódott az epoxival. A gélesedet gyantába jöhetett az utolsó réteg dialon-kevlár. Megpróbáltam úgy forgatni, hogy a szövés engedjen annyit, hogy ne kelljen bevagdosnom az utolsó réteget. Sikerült és szerintem szép is lett. :)

Bal oldali
Közelebbről a balos
Jobb oldali is szépre sikerült
Kapott mindkét darab egy-egy réteg epoxit és egy napig hagytam kötni a gyantát.

Bal oldali kész
Jobb oldali kész
Jövő héten kiderül, hogy sikerült-e kivennem a sablonból...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése