2014. március 3., hétfő

Versenyautó születik 43 – Első elemek újragyantázása

A csomiajtó fényezdébe van, ezért Dani barátomnál a labda. Ha visszakapom már csak bele kell majd ragasztanom a polikarbonátot és kész is. Amíg lakkozódik az ajtó más kompozit alkatrésszel kellett foglalkoznom, hogy haladjon is a történet. Az első lámpák helyére készülő karbon elemeken van még mit csinálni, így azokat vettem elő. November tájékán történt velük utoljára valami. Akkor már a helyére került rögzítve a két „idom”. Vissza kell csiszolnom és még egy körben gyantáznom őket. A bal első lámpa helyére kerülő beömlőnél viszont az illesztéseket is meg kellett igazítanom.

Anno eddig jutottam
Visszacsiszoltam, a külsejét és a beömlő tölcsért. Megcsiszoltam a két rész találkozását is, ahol fölösleges részek maradtak még. Csiszolás után megmostam és megszárítottam az elemet.

Visszacsiszolva
Lemosva
Száradás után jobban megvizsgáltam a beömlő szélét és elég sok „csúnyaságot” találtam. Ezeket mind fel kellett töltenem egyesével.

A legszembetűnőbb hiba
Ragasztottam az aljára egy csík szigetelőszalagot és feltöltöttem epoxi gyantával.

Gyantázásra készen
Gyantával feltöltve
Másnap levettem a szigetelőszalagot. Jó látszik, hogy vastagon fel lett töltve, így már lesz miből visszacsiszolni majd.

Másnap
Az is látszik, hogy a felső részt is fel kell töltenem, valamint a bal alsó sarokban lévő nagy lyukat is. Hogy ne kelljen mindig elmosnom, úgy döntöttem, hogy feltöltöm minden oldalát, és ha kész, akkor egyszerre fogom visszacsiszolni.

Bal alsó lyuk szigcsózva
Ahhoz, hogy minél hatékonyabb legyen a javítás, úgy kellett beállítanom, hogy a gyanta vízszintesen kössön meg. Így a lehető legkevesebbet kell majd csiszolnom.

Gyantázáshoz előkészítve
Másnap megfordítottam és feltöltöttem a felső részt is az előbb leírtak szerint. 

Következő fázis
Jól látszik az előző két napmunkája. Az epoxi gyanta áttetsző, enyhén sárgás színű. Ha légbuborék nem kerül a feltöltésbe, és nem lesz nagyon vastag a réteg, akkor elvileg semmi nem fog látszani a javításból. 

Négy nap alatt kész is lett a feltöltés
Ez ugye egy négynapos munka volt, ami négyszer húsz perc volt valójában, de mégis négy napba telt, mire elkészült. Először durva, majd egyre finomabba csiszolópapírral visszacsiszoltam a javításokat és alaposan megmostam a kompozitot.

A nagyja lecsiszolva
Vizesen visszacsiszolva
Lekentem három vékony réteg epoxival, a rétegek között három órát hagytam száradni. 

Három réteggel lekenve
A jobb oldali lámpa helyére kerülő burkolatot szintén vissza kellett csiszolnom és ő is kapott három réteg epoxit. Ugyan úgy csináltam, mint a beömlőt, azzal a különbséggel, hogy illesztéseket nem kellett feltöltenem, ezért csak két képet mutatok.

Visszacsiszolva 
Újragyantázva
Ennyi fért bele a héten, következő hétfőn folytatom...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése