2014. szeptember 8., hétfő

Versenyautó születik 67 – Egy kis szüttyögés az elejével

Már arra sem emlékszem nagyon, hogy a két lámpa helyére kerülő kompozit elemet mikor csináltam. Repül az idő, a produktum pedig csökken. Hogy ezen valamelyest javítani tudjak, kitaláltam, hogy amit csak lehet, hazaviszek a műhelyből és otthon csinálgatom két altatás vagy büfiztetés között, amint időm engedi. Ebből az következik, hogy csak olyan melóval tudok foglalkozni, amit lehet halkan, pormentesen, szagtalanul csinálni, hogy a kis családom ne tagadjon ki otthonról. Amint a poszt elején említettem, a lámpák helyére kerülő kompozitokat vettem elő. Szerkezetileg már készen vannak, de a szélére szánt tömítés még csak maszkolószalaggal volt a helyére ragasztva. Hosszas böngészés után rátaláltam a habosított EPDM szalagra. Ez egy időjárásálló habosított gumi, ami, savak és sók, valamint glikol származékok többségének mérsékelt töménységben ellenáll. Hőtűrése -40°C és +120°C között van, ami nekem bőven elegendő. Sűrűsége 110-150 kg/m3, ezért egy 4×6 milliméteres csík esetében jelentéktelen a tömege. Ezt az anyagot a tulajdonságai miatt nagyon sok helyen használják az iparban. Többek között az autógyártásban is. Ilyen szalaggal van szigetelve az autók nagy részének hátsó lámpája. Szóval egy kis utánajárással kiderítettem, hogy létezik ilyen és, hogy akár zuglóban is beszerezhető. Igen ám, de ezt valahogy rögzíteni is kellene a karbonhoz. Addig nézegettem a Henkel oldalát, míg rátaláltam egy rugalmas pillanatragasztó gélre, amit mellesleg minden nap láttam a tévében. A mókust ezzel lógatják fel a reklámban fejjel lefele egy plafonra rögzített gumi trambulinra. Szóval beszereztem az EPDM szalagot, vettem egy tubus pillanatragasztót és csináltam egy próbát.

Az EPDM szivacs szalag (4×6 mm) és egy darab karbon egy négyzethálós lapon
Összeragasztva
Az eredmény bámulatosra sikerült. Akármennyire téptem, húztam az EPDM-et, az nem akarta elengedni a darabka karbont. Jöhetett a ragasztás. Mindkét kompozitra felragasztottam az gumiszalagokat. Azt hittem, hogy egy lámpa köré kell vagy két tubus pillanatragasztó, de meglepődtem, mikor egyetlen tubussal majdnem mindkét elemre rá tudtam ragasztani a gumicsíkot. 

Az „index” fölül indul a szalag és a lámpa alján végigfut
Ideiglenesen rögzítve az index körül
Az alsó része
Itt pedig már az index köré ragasztva
Az alján is megragasztva
Beépítésre készen
Ugyan így ráragasztottam a jobb oldali kompozitra is. Az alján mindkettőnél kilóg a szalag kb két centit. Azokat majd levágom, ha a helyükre kerülnek.

Alig várom, hogy a helyükre kerüljenek
A jövő héten, ha minden igaz, akkor a bal hátsó oldalsó ablak előkészítéséről fogok írni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése