2014. szeptember 22., hétfő

Versenyautó születik 69 – Bal hátsó oldalsó ablak előkészítése

Az előző két posztban az autó elejével foglalkoztam egy kicsit. Van még vele teendő, de ahogy korábban is említettem, olyan melót tudok mostanában csinálni, amit haza tudok vinni. A büdös, poros és hangos dolgok most váratnak magukra. Így hát az utolsó másolandó elem előkészítésére esett a választásom. A bal hátsó oldalsó ablakról lesz szó. A jobb oldali testvérét már korábban elkészítettem. Mivel a két oldalhoz szinte pontosan egy négyzetméter anyagra van szükségem, azt már nem kell beszereznem, csak meg kell keresnem majd a műhelybe a jobb oldali után megmaradt szöveteket. Az eredeti üveg elem 3490 grammot nyomott, amit a jobb oldalinál sikerült lefaragnom 1056 grammara, vagyis valamivel több, mint 1 kilogramm. A bal oldalival is ez a cél.
Ehhez első körben ki kellett szerelnem az üveget. 10-es csőkulcsot már szereztem a másik oldali üveg kiszereléséhez, így már könnyű dolgom volt. Két anya lecsavarozása után már csak a hátsó nyitható része tartotta az autóban. Kiszereltem azt is és egy darab fóliával eltüntettem az autó oldalán tátongó lyukat. 

Kiszerelés előtt

Üveg nélkül
Becsomagolva, jöhet az eső
Egy kis takarítás után magamhoz vettem néhány kelléket és hazavittem őket az üveggel együtt. A hotmelt pisztolyra, plexi csíkokra, valamint egy kis maszkolószalagra volt szükségem a művelethez. Majdnem elfelejtettem, de egy darab fehér fóliát is hazavittem, azzal lesz leragasztva az alumínium keret és az üveg találkozása. Indul az éjszakai műszak. Elnézést a képminőségért, de fényképezni fény nélkül egy erre a feladatra alkalmatlan eszközzel csupán ennyire lehetséges.

Az üveg és a fólia
Az üveg bele van ragasztva egy alumínium profilba. Én az aluval együtt szeretném másolni az üveget. Ehhez az alumínium és az üveg találkozásánál lévő rést el kell tüntetnem, mert ha oda befolyik a gyanta, akkor nem fogom tudni kivenni az ablakot a sablonból. Fogtam a fehér vinilt és becsomagoltam az alumínium részt.

Becsomagolva
Itt jól látszik a szintkülönbség
Ezután a szokásos módon fel kellett építenem egy tálcát, ami egyrészt segíti a sablonból történő kiszedést, másrészt pedig megakadályozza a gyanta lefolyását. Ehhez a hazahordott plexit és hotmelt ragasztót használtam.

Kellékek
Az ablak belső felére körülbelül tíz centinként egy-egy pöttyel rögzítette, a méretre vágott plexi csíkokat, majd a másik oldalról feltöltöttem hotmelt ragaccsal. Itt is a rés eltüntetése, valamint a szintkülönbség csökkentése volt a vél.

Plexi pozicionálva
Körbepöttyözve
Feltöltve (belső oldalról fotózva)
Körbe feltöltve az üveg résznél
Közelebbről
Következő lépésben az alumínium környékére kellett szintén tálcát építenem. Ez már nehezebb feladat, hiszen sokféle törést kell összehoznom úgy, hogy azt végül majd ki is tudjam venni a sablonból (nem lehet benne negatív törés).

Hosszabbik oldala kész, a jobb oldala (alsó) készül éppen
Kész a jobb oldali ficak
A másik oldalon, azaz az ablak tetején is egy ilyen sarkot kellett kiegészítenem.


Másik oldal is kész
Végül maszkolószalagból kreáltam egy korlátot körbe, hogy esélye se legyen a gyantának lefolyni a földre, de erről majd a következő posztban számolok be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése