2014. szeptember 15., hétfő

Versenyautó születik 68 – Egy kis szüttyögés az elejével 2.0

Egy hónapos a lányom és valahogy úgy alakult, hogy egy fél napra a Sunny közelébe jutottam. Nagy volt az öröm és boldogság, de félúton közbeszólt az eső. Nem tudom mikor jutok a műhelybe legközelebb, de jó érzés volt újra bütykölni egy kicsit az autón. A terv az volt, hogy lecsiszolom a bal első sárvédőn eszközölt felületi javítások maradványait, kifúrom a rögzítési pontokat és felpróbálom az komplett elejét a Pulsarra. Miféle maradványokat?! A sablonból való kivétel során néhány helyen megsérült a kompozit a feszegetéstől.  Ezeket a géptetőnél kikísérletezett, saját fejlesztésű „epoxi gittemmel” javítottam. Mindenféle töltőanyagot pakoltam a feketére színezett epoxi gyantába, majd a végén hozzáadtam katalizátort. Az így keletkezett trutyi már nem folyik le a javítandó felületről, nem úgy, mint a sima gyanta.

Ez egy régebbi kép, amin jól látszik a sérülés az elem élén

Feltöltve a „gittel”
Hiba kijavítva
Jól látszik a képen, hogy mennyire narancsbőrös volt az eredeti sárvédő fényezése, aminek a textúráját a másolás után egy az egybe visszakaptam. Egy picit ott is megcsiszoltam, de majd később még visszatérek rá. Sietnem kellett, mert nagyon lógott az eső lába. Volt még pár hely, ahol ugyanígy kellett javítanom egy kicsit  a sárvédőn.

Ez az ajtó felöli oldal felső része
Az eredeti sárvédőnél itt vissza volt hajtva a lemez (befele), hogy ne verje be az ajtóba a sok szutykot a kerék. A sablonban csak egy nagyon kicsi negatív törést hagytam, de ez is elég volt ahhoz, hogy picit lepattanjon az éle a feszegetéstől. 

Feltöltve
Lecsiszolva
A folt helyén is volt egy kisebb anyaghiba
Szóval a feltöltött részeket szintbe csiszoltam, majd felszereltem az autóra. Kakucs után az 1.4-esről átpakoltam a géptetőt és a csomiajtót is a Pulsarra, így már lehet akár végleges hézagokat is állítani. Felraktam a sárvédőt a helyére, majd beraktam a helyére a beömlőt is. 

Sárvédő és beömlő a helyén
A földön a piros menetes szár a beömlő tölcsér miatt nem fért el, így abból kellett vágnom egy kicsit. 

Kb. 5 centit kell vágni az aljából
Rövidebbre vágva
A zárak azért nincsenek a helyükön, mert a kis kínai – amelyik másolta az eredeti Aerocatch zárat – elfelejtette (vagy leszarta), hogy a zár szabadtéri felhasználású lesz. Az összes csavar az első esőtől összerozsdásodott. Szereztem rozsdamentes csavarokat és anyákat, de erre majd visszatérek egy kicsit később. A jobb első sárvédőt körbevágtam és még fel sem próbáltam az autóra. Most megejtettem ezt is. Kifúrtam a felső három rögzítési pontot és felcsavaroztam az Pulsarra. 

Jobb első sárvédő a helyére próbálva
Következő lépésként az alsó díszléccel kellett összehoznom. Direkt nagyobbra csináltam és a körbevágásnál is nagyobbra hagytam a kompozitot, hogy biztosan passzoljon a végén. Kifúrtam és összecsavaroztam a díszléccel.

Díszléchez csavarozva
Következő lépésben megpöttyöztem és kifúrtam az index rögzítési helyeit.

A fehér pöttyöknél lesz rögzítve az index és a lámpa helyére kerülő kompozit
Kifúrva
Gyorsan a helyére is pattintottam a kompozit elemeket és feldobtam a lököst is. 

Morci lesz
A fényviszonyok miatt elég nehéz fotózni
Kicsit felülről így fest
Az eső elkezdett csöpögni, így a hátsó két rögzítési pontot már sajnos nem tudtam megcsinálni. Visszacsavaroztam a két zárat és csináltam róla pár képet a szemerkélő esőben.

Zár a helyén
Lassan eltűnnek a strandkorlátkék részek :)
Kicsit alulról fotózva
Ennyi fért bele a héten. Aki egy kicsit részletesebben nézi a képeket, annak feltűnhetett, hogy a bal hátsó oldalablak le van takarva egy darab fóliával. Ha minden jól megy, erről olvashattok a jövő héten. Drukkoljatok!!! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése