2013. április 8., hétfő

2011, a rövid szezon

A blog indulása óta elég sűrűn jelentkeztem új poszttal, ráadásul mindig este 20:00-kor. Ez mostantól egy kicsit lassulni fog és átkerül hétfő reggel 8:00-ra. Nem ígérem, hogy minden héten fogok tudni írni, de a nagy érdeklődés miatt igyekezni fogok. 2010-ben a bajnoki cím után elkezdtem kacsingatni a pályázás felé. Ezt majd picit részletesebben kifejtem a gyorsulási versenyek után. A lényeg, hogy a gyorsulásban egy célom volt: bajnok legyek. Azt hittem abba fogom tudni hagyni, de nem ment, így a 2011-es évet levezetésnek szántam. A válság és a Gymkhana felütötte fejét hazánkban is, ezért kissé mostohagyermek lett a gyorsulás. Ennek következtében három versenyt rendezett az MGYSZ 2011-ben. Az autóm motorja még mindig gyári volt, miközben faragott Hondákkal és Suzukikkal küzdöttem. Minimális fejlesztést terveztem, ráadásul nem is télre, hanem majd ahogy alakul. Az első verseny Taszáron volt, szokás szerint május elsején. Egy Agency Power által gyártott könnyített főtengely ékszíjtárcsát rendeltem, mely még az első verseny előtt megérkezett, és be is lett szerelve az autóba.

Agency Power szíjtárcsa

Egy hetet jártam a Yarissal, mikor a verseny előtt egy nappal elnyírta a vadonat új szervószíjat. Még szerencse, hogy az új alkatrésszel új szíjat is raktunk a Yarisba, így egy szíjcsere után másnap el tudtam indulni a versenyre. Ekkor azt hittük a szíj volt gyenge, de később kiderült, hogy egy selejt darabbal van dolgunk, további négy szíjat nyírt el. Megpróbáltuk egy kicsit átprofilozni egy esztergályos segítségével, de menthetetlen volt, így hát beírhatjuk azon kevés alkatrész listájára, melyet vásárlás után nem tudtunk használni, pedig elvileg típusspecifikus volt. Taszáron negyedik helyen jutottam a döntőbe, ahol az első körön túljutva búcsúztam, azaz negyedik lettem. Legjobb időmet így is megjavítottam egy 16,002@137,66-al. Picit tudtam megint fejleszteni. A gyári műanyag szívósor helyére vásároltam egy alumíniumból készült darabot, mely a hideg levegő szívó csővel együtt le lett kerámiázva. Ez szokás szerint pár nappal a verseny előtt került az autóba. 

Szívósor csere (2011. június)

A következő verseny június 11-én volt Tökölön. Éjszakai futam volt, 402 méteren. Elhívtam Sityu barátomat is, akit a Toyotaclub révén ismertem meg, de róla is majd a pályázás kapcsán fogok többet mesélni. Neki egy Suzuki Ignis sportja volt akkoriban, amit sajnos tk-ra törtek 2011 őszén :( A lényeg, hogy mindketten bejutottunk a 8-as döntőbe, sőt az első fordulóban is mindketten diadalmaskodtunk. Döntőbe kerüléshez kevés esélye volt, de egy gyorsabb elődöntős idővel Sityué lett a harmadik hely. 

Sityuval rajtban

A másik ágon én kerültem a döntőbe, ahol sikerült nyernem. A legjobb időm 15,764@139,26 volt. Eddig sok visszajelzést kaptam a blogról, hogy mennyi tényszerű adatot össze tudtam gyűjteni, és milyen jól volt dokumentálva minden. Sajnos ez a 2011-es évre már nem mondható el, ezért némileg kevesebb tényszerű adattal szolgálhatok. Sorry! Egy futam maradt hátra az évben. A szezonzárót szeptember 10-én tartották nyolcad mérföldön. Fejlesztés nem történt az autón. Első helyen jutottam a 8-as döntőbe, ahol a dobogó legfelső fokáig meneteltem. Legjobb időm 10,088@111,97 volt. Harmadik helyen Magyar Tomi végzett, akit ezen a versenyen ismertem meg, azóta is megmaradt a barátság köztünk. Éves összetettben ismét bajnok lettem, Sityu barátom lett az összetett második. Ha már lúd, legyen kövér, és bár levezetésnek indult ez a szezon, elhatároztam, hogy még egy évet lenyomok, ha sikerül összetettben harmadszorra is nyernem abbahagyom a gyorsulást végleg. Következő posztból megtudhatjátok mit alkottam 2012-ben, utána leírom, hogy mi történt pályázás fronton....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése