Porsche nyereg |
Pontosan ezt a darabot kellett befaragni a 15-ös felni alá. :) Bonyolító tényező volt, hogy három garnitúra felnivel használom a yarist. Van egy garnitúra nyári gumis, öt küllős MR 2 felnim, egy garnitúra téli gumis gyári felnim, és a játszós felnigarnitúrám, ami egy Honda gyári felnijeként kezdte pályafutását. Ennek a három féle felninek egyaránt el kell férni a nyereg és a kasztni között. A négy dugós nyereg jóval szélesebb a gyárinál, így az átalakító konzol mellett még hosszabb tőcsavarokat és 16 mm széles nyomtávszélesítőket kellett gyártatnom. A nyereggel együtt fékbetét is érkezett Londonból, így Áron tárcsáival össze is tudtuk rakni. A terv persze valami komolyabb tárcsa és betét páros volt, de próbának tökéletes volt így is.
Porsche nyereg a helyén. |
Jó is volt, hogy összeraktuk a már amúgy is kukás elemekből, ugyanis kiderült, hogy a Corolla tárcsa nagyobb mélysége miatt teljesen alászedett kormányállásnál kicsit beleért a tárcsa valamibe. :)
Összehasonlítás |
A probléma orvosolva lett, így tavaszra már csak az új EBC tárcsára és YellowStuff betétekre kellett pénzt gyűjtenem.
Probléma orvosolva, így már mindenki elfér... |
Így néz ki jelen állapotban. Egy, maximum két milliméteren múlik, de nem ér bele. Ha kicsit lógna a csapágy, egyből meghallanám. :)
A középkonzolban lévő rádió, cd és kijelző kombó közel 8 kiló. A hangszórókat is hozzászámolva nagyjából 10 kiló „felesleges” súlyról beszélhetünk. Ezek eltávolítása után egy hatalmas lyuk tátongott a középkonzolon, melyet némi epoxi gyanta és szénszövet segítségével (divatosan nevezzük karbonnak) eltüntettem.
A középkonzolban lévő rádió, cd és kijelző kombó közel 8 kiló. A hangszórókat is hozzászámolva nagyjából 10 kiló „felesleges” súlyról beszélhetünk. Ezek eltávolítása után egy hatalmas lyuk tátongott a középkonzolon, melyet némi epoxi gyanta és szénszövet segítségével (divatosan nevezzük karbonnak) eltüntettem.
Karbon középkonzol |
A sok gyorsulás és a szinterkuplung megtette a kellő hatását, picit elfáradtak a szinkrongyűrűk a váltóban. Zoli talált „elfekvőben” egy pont hozzá való váltót, így nem variáltunk, egy az egybe kicserélte. Súlycsökkentés jegyében a gyári, már kissé megkopott lufis kormány helyett egy mélyagyas velúr kormány került az autóba, a műszerfal légzsákos része pedig egy ezres francia Yariséra cserélődött, amiben kesztyűtartó van a lufi helyén. Ha már szétszedtük a műszerfalat, a gyári km órát egy faceliftes Ts órára cseréltük.
Új műszerfal, km óra és kormány |
A hátsó ajtók belső borítását is karbonlappal helyettesítettem. Három kiló helyett fél kiló lett. Nem sok, de sok kicsi sokra megy...
Ajtó borítás karbonból |
Annyira belejöttem a kompozit anyagból és különböző szövetekből készült alkatrészek gyártásába, hogy középre csináltam egy kameratartó „állványt” is.
A tetőn a lámpa foglalatnál rögzítettem |
Alsó rögzítési pont |
Kameratartó |
A gyári csomiajtóra csináltam az ablaktörlő karra is karbon borítást. Ez csak optikai dolog, a gyári kart „csomagoltam be”.
Ablaktörlő borítás |
Ennyi fejlesztés történt a Yarison télen, térjünk rá a 2012-es gyorsulási szezonra. Négy plusz egy futamot rendeztek MGYSZ színekben. A plusz egy verseny egy hatalmas mellényúlás volt, de erről majd később. A szezonnyitó április 14-én volt Tökölön, egy hűvös tavaszi hétvégén. Elég szoros volt a 8-as tábla.
Magyar Tamás | 10.135 |
Véninger Tamás | 10.173 |
Póka Zsolt | 10.352 |
Mező Ferenc | 10.355 |
Pákozdi Krisztián | 10.481 |
Hlova Béla | 10.531 |
Tóth Tibor | 10.542 |
Méry Ádám | 10.614 |
Magyar Tomival döntőig meneteltünk. Ő került jobb idővel a fináléba, de sikerült megcsípnem a döntőben.
2012. 04. 14. Tököl
A második futam Taszáron volt május elsején. A tavalyi szíjszakadás után megint volt egy „kis” gikszer. Látván, hogy elfogyott az előnyöm Magyar Tomival szemben, könnyítettem még a motortetőn, azt is megcsináltam kompozit anyagból. Egy nappal a verseny előtt el is készült.
Kompozit géptető |
Mivel azelőtt sosem csináltam karosszéria elemet, gondoltam kipróbálom, nehogy élesben „elrepüljön”. Ötödik tiltáson (197 km/h) simán bírta, gondoltam jó lesz. Hazafele egyből kettőbe váltásnál elszakadt a váltó bovdenem. Bár a géptető készen lett időben a verseny ugrott :( Végső elkeseredésemben gondoltam felhívom Csocsó barátomat, hátha le tudom csalni Taszárra, neveznék egyet az autójával és megmaradna az esélyem a bajnoki cím megőrzésére. Fel is tárcsáztam, előadtam neki, hogy mi történt, és megkérdeztem, levinne-e az autójával, hogy menjek egy mért futamot. Elkezdett hümmögni, hogy tanul és nem ér rá... gondoltam ennek annyi... majd folytatta, hogy ha akarok menjek le az Ő autójával (gyári faceliftes Yaris TS), és ha esetleg a döntőbe is bejutok vele, akkor azért ha nagyon nem reménytelen, tegyem oda magam :) KÖSZI CSOCSÓ!!! Elmentem az autóért, még este kipakoltam, felraktam a könnyített csomiajtómat és a kerekeimet. Mindezzel éjfél előtt végeztem is, másnap irány Taszár. 16,422@134,32-vel 3. helyen kerültem a döntőbe, ahol Magyar Tomi mögött a harmadik helyen végeztem. Még egyszer hatalmas köszönet Csocsónak, ugyanis egy darab pontot sem tudtam volna szerezni, nemhogy 13-at.
Következő futam június 9-én Tökölön volt. Magyar Tomi első, én pedig a harmadik helyen jutottam a döntőbe. A döntő előtt hatalmas vihar kerekedett. Nedves pályán csak az A1 kategória döntőit tartották meg, a többi kategóriában időeredmény alapján osztották a kupákat. A papírforma szerint nagy csatában Tomi lett az első, én pedig a harmadik. Ezután a plusz egy futamot tartották meg, ami katasztrofálisan sikerült. Július 7-én Máriapócson egy driftes hétvége keretében betétfutamként volt megtartva a gyorsulási verseny. 201 méteren, de aki ismeri a máriapócsi pályát tudhatja, hogy a leghosszabb egyenes nagyjából 250 méter hosszú lehet. Ide építettek egy rajtzónát, egy 201 méteres pályát és itt meg is állt a tudomány.
Sok versenyzőnek a célvonal előtt fékeznie kellett, ugyanis a pályán egy balos kanyar következik az egyenes után. Ez eléggé rányomta a bélyegét a napra. Messze is volt, hőség is volt. Én az első körben kiestem, Tomi behúzta az első helyet, így már csak matematikai esélyem maradt a bajnoki címre.
Az utolsó Tököli versenyre szeptember 22-én került sor. Az én szempontomból nézve négy pontot kellett szereznem ahhoz, hogy az éves összetett versenyben második legyek. Előrébb nem végezhettem volna, de a második helyet egy nullázással buktam volna. Magyar Tomi megint behúzta az első helyet, így teljesen megérdemelten Ő lett a bajnok. Én harmadik helyen végeztem, összetettben második lettem. Szebben csillogott volna a harmadik összetett bajnoki serleg, de a mai állás alapján ez már nem fog összejönni. Szép volt, jó volt, köszönöm mindenkinek, aki hozzátett bármennyit is. A Yaris kicsit visszaalakult utcai autóvá. Nem fogom gyilkolni többet sem egyenes, sem más versenypályán. Az autózás és versenyzés iránti szenvedélyem nem hagyott alább, csak egy új korszak kezdődik...
A következő bejegyzésből kiderül, hogy hogyan kerültem a pályaversenyzők táborába, avagy visszaugrunk 2010-től napjainkig „pályázós szemszögből” nézve.
Csocsó verdája |
Következő futam június 9-én Tökölön volt. Magyar Tomi első, én pedig a harmadik helyen jutottam a döntőbe. A döntő előtt hatalmas vihar kerekedett. Nedves pályán csak az A1 kategória döntőit tartották meg, a többi kategóriában időeredmény alapján osztották a kupákat. A papírforma szerint nagy csatában Tomi lett az első, én pedig a harmadik. Ezután a plusz egy futamot tartották meg, ami katasztrofálisan sikerült. Július 7-én Máriapócson egy driftes hétvége keretében betétfutamként volt megtartva a gyorsulási verseny. 201 méteren, de aki ismeri a máriapócsi pályát tudhatja, hogy a leghosszabb egyenes nagyjából 250 méter hosszú lehet. Ide építettek egy rajtzónát, egy 201 méteres pályát és itt meg is állt a tudomány.
Dávid és Góliát |
Sok versenyzőnek a célvonal előtt fékeznie kellett, ugyanis a pályán egy balos kanyar következik az egyenes után. Ez eléggé rányomta a bélyegét a napra. Messze is volt, hőség is volt. Én az első körben kiestem, Tomi behúzta az első helyet, így már csak matematikai esélyem maradt a bajnoki címre.
Az utolsó Tököli versenyre szeptember 22-én került sor. Az én szempontomból nézve négy pontot kellett szereznem ahhoz, hogy az éves összetett versenyben második legyek. Előrébb nem végezhettem volna, de a második helyet egy nullázással buktam volna. Magyar Tomi megint behúzta az első helyet, így teljesen megérdemelten Ő lett a bajnok. Én harmadik helyen végeztem, összetettben második lettem. Szebben csillogott volna a harmadik összetett bajnoki serleg, de a mai állás alapján ez már nem fog összejönni. Szép volt, jó volt, köszönöm mindenkinek, aki hozzátett bármennyit is. A Yaris kicsit visszaalakult utcai autóvá. Nem fogom gyilkolni többet sem egyenes, sem más versenypályán. Az autózás és versenyzés iránti szenvedélyem nem hagyott alább, csak egy új korszak kezdődik...
A következő bejegyzésből kiderül, hogy hogyan kerültem a pályaversenyzők táborába, avagy visszaugrunk 2010-től napjainkig „pályázós szemszögből” nézve.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése